رفتن به مطلب

درمان موقت سرطان با ویروس تغییر شکل یافته سرخک


ارسال های توصیه شده

592l.jpg

 

محققان آمریکایی از درمان موقت زنی که از سرطان مغز استخوان رنج می‌برد، به کمک تزریق ویروس تغییرشکل یافته بیماری سرخک خبر دادند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، محققان آمریکایی برای اولین بار موفق شدند زنی 49 ساله را که از سرطان مغز استخوان رنج می‌برد، با تزریق حجم زیادی از ویروس‌های تغییر شکل یافته سرخک درمان کنند.

به گفته این محققان، این بیمار به راه‌های درمانی دیگر پاسخ نداده و سرطان او چندین بار بازگشت داشته است. این اولین باری است که مطالعات بالینی امکان انجام ویروس درمانی را برای رهایی از سرطان نشان می‌دهد. محققان، این درمان را برای بیماری که سلول‌های سرطانی او قبلا از طریق درمان‌های مشابه ضعیف شده بودند نیز به کار بردند، اما با چنین موفقیتی روبرو نشدند. میزان ویروس‌های تزریقی به این دو بیمار معادل میزان ویروس‌هایی است که برای واکسن 10 میلیون نفر به کار می‌رود. این ویروس‌ها از لحاظ ژنتیکی تغییر شکل یافته‌اند و قادرند سلولهای سرطانی را هدف قرار دهند. واکنش اولیه هر دو بیمار نسبت به این درمان مثبت بود و تعداد سلول‌های سرطانی به طرز قابل توجهی کاهش یافت، اما تنها در مورد یکی از آنها پس گذشت 6 ماه هیچ‌گونه علامتی از سرطان مشاهده نشد. این دو نفر از سرطان سلول‌های پلاسما در مغز استخوان رنج می‌بردند که باعث ایجاد تومورهای استخوانی و بافت‌های نرم می‌شود.

 

منبع : ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...