رفتن به مطلب

پایان نامه ارشد کامپیوتر پیرامون مستندسازی طراحی نرم افزار بر پایه الگوها


ارسال های توصیه شده

پایان نامه ارائه و توصیف راهکارهایی به منظور مستندسازی طراحی نرم افزار بر پایه الگوها تهیه شده توسط محمد ولیزاده و به راهنمایی دکتر فریدون شمس برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار کامپیوتر در سال 1384 رو به صورت pdf از پیوست می تونید دانلود کنید.

 

فهرست مطالب :

فصل اول : مقدمه

فصل دوم : ادبیات تحقیق

فصل سوم : شیوه های مستندسازی طراحی سیستم های نرم افزاری

فصل چهارم : ارائه یک زبان الگو برای مستندسازی طراحی نرم افزار

فصل پنجم : مستندسازی طراحی زیرسیستم بایگانی با بکارگیری الگوهای مستندسازی طراحی

فصل ششم : سنجش کمی ارزش افزوده تولید و نگهداشت مستندات طراحی بر پایه الگوها

 

چکیده :

طراحی سیستم های نرم افزاری یکی از مهمترین مراحل تولید محصولات نرم افزاری به شمار آمده و در طول حیات هر سیستم نرم افزاری، نیاز به توسعه و نگهداشت امری مشهود است. یکی از عوامل کلیدی افزایش قابلیت فهم و نگهداشت سیستم، مستندسازی بهینه طراحی و کد می باشد. از جمله معضلات اساسی در توسعه سیستم های نرم افزاری امروزی آن است که با بزرگتر شدن این سیستم ها، قابلیت توسعه و نگهداشت آنها با پیچیدگی های زیادی روبرو می شود. اگر فرآورده های طراحی سیستم را در این زمینه مورد بررسی قرار دهیم، مشاهده می کنیم که به مرور زمان با افزوده شدن نیازهای کارکردی، غیرکارکردی و رفع خطاهای سیستم، مستندات طراحی تولید شده به تدریج پیچیده، ناسازگار و نابهنگام می گردند.

مستندسازی اطلاعات امری است که معمولاً به صورت کاملاً خودکار صورت نمی گیرد و در موارد زیادی مستلزم مستند نمودن اطلاعات از طرف یک یا چندین شخص می باشد.مستندسازی طراحی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بدین ترتیب مستندات تولید شده معمولاً ناقص، خیلی مشروح، خیلی سطح بالا یا ناسازگار بوده و به طور صحیح بهنگام نمی شوند. تحقیقات زیادی برای غلبه بر این مشکل از طریق خودکار سازی تولید مدلها صورت گرفته است. مهمترین آنها مشخصه معماری مبتنی بر مدل یا mda است. در هر صورت مشخصه mda هنوز مراحل اولیه خود را طی می کند و به نظر می رسد برای رسیدن به هدفی که دنبال می کند هنوز مراحل زیادی باید طی گردد چرا که در پروژه های تجاری امرزی، آنهم با نیازهای فراوان و پیچیده، مسئله به همین سادگی ها نبوده با پیچیدگی های بسیار زیادی روبرو است. بدین ترتیب در حال حاضر مسائل و گرفتاری های مربوط به امر مستندسازی طراحی باید از طریق بکارگیری یکسری اصول، تکنیک، الگو و راهنما در فرآیند طراحی سیستم رفع گردد. بخش اعظمی از تحقیقات صورت گرفته در این پایان نامه به همین امر می پردازد. تمرکز اصلی این تحقیق بر روی ارائه راهکارهایی است که با در نظر گرفتن نیازمندی های مخاطبین مستندات طراحی و محدودیت های پروژه، سودمندی مستندات طراحی را افزایش دهد. این راهکارها در قالب زبال الگو بیان می شوند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...