رفتن به مطلب

موجودات غیر ارگانیک در عرفان حلقه ؟


ارسال های توصیه شده

[h=1]موجودات غیر ارگانیک در عرفان حلقه ؟[/h] منظور طاهری از موجودات غیر ارگانیک که در کتاب و سخنانش گفته است، چیست؟

 

 

در جواب این سوال باید گفت که در عرفان حلقه نه در منابع مکتوب نه در جلسات و کارگاه های این گروه به این سوال جواب دقیقی داده نشده است. یعنی نه تعریف علمی و منطقی که به وضوحِ این مفهوم کمک کند عرضه شده است و نه از حیث خارجی، به ممیزات و مشخصات این ایده پرداخته شده است. به عبارت دیگر سردمداران عرفان حلقه هم در حوزه مفهوم شناسی و هم در عرصه مصداق یابی، موجودات غیر ارگانیک را مبهم گذاشته اند(مرادمان به طریق علمی و دقیق است و الا در حد نام بردن و تقسیم بندی تلاش کرده اند ولی این تلاش نتوانسته ابهام را از این مفهوم در عالم بیرون بزداید.

این مفهوم را مولف عرفان حلقه در چند جای کتاب مورد استفاده قرار داده که فقط در حد نام بردن و نشان دادن ذهنی و اشاره مبهم است. در ص 91 عرفان از منظر دیگر همین قدر مدعی شده است که کسی که به شبکه شعور کیهانی متصل شود؛ در مقابل موجودات غیر ارگانیک محافظت می شود. در ص 128 ادعا کرده که کسی که سوگند نامه را انجام می دهد؛ در مقابل موجودات غیر ارگانیک ایمن است.

در حلقه های بالاتر عرفان حلقه ادعا می کنند موجودات غیر ارگانیک همان نیروهایی هستند که ممکن باعث امراض درونی و اختلالات روحی و روانی شوند. البته در بعضی از مطالب کتاب های این گروه به نظر می رسد که برای شرطیت ذهن و ذهن گرایی هم این کارکرد را قائلند.اگرچه عرفان حلقه کتابی درباره همین موجودات منتشر کرده و سعی کرده اند با تعریفی به ظاهر علمی ارواح مرحومین و جنیان را موجودات غیر ارگانیک بنامند و حتی شقوق و انواعی برای آن ها بشمارد(به نام موجودات گروهa و b)، اما واقعیت این است که موجودات غیر ارگانیک که در عرفان حلقه آمده است، به این صورت که در عرفان حلقه توصیف شده اند نه مبنای دینی دارد نه مبنای علمی. درست است موجوداتی به نام جن و شیطان وجوددارد و درست است که ارواح مرحومین در شرایط خاصی می توانند به دنیا برگردند، اما گفته های رهبر عرفان حلقه در این باب بخصوص با گفته های معصومین در روایات در تعارض آشکار است. کتاب موجودات غیر ارگانیک بیشتر در تقدیس شیطان و جنیان آمده تا در مذمت شیطان. همین طور قوایی برای جنیان تصور کرده اند که واقعیت خارجی ندارد. شاید علت این است که طاهری می خواهد با این بزرگنمایی از قدرت شیطان و جنیان، بگویند که نقش عرفان حلقه در خروج این نیروها از کالبد انسان هامهم است و هواداران عرفان حلقه بخاطر ترس از این نیروها به دامان عرفان حلقه پناه آورند.

اما باید دید آن چه که به نام دفع نیروهای غیر ارگانیک در جلسات و نشست های درمانی حلقه اتفاق می افتد؛ چیست؟ آیا آن چه که تحت نام فرادرمانی و برون ریزی در این جلسات صورت می پذیرد، درون ریزی است یا برون ریزی؟

واقیعت این است که آن چه در عمل دیده شده و افرادی که در عمل درمان شده اند، هم همین را حکایت می کنند؛ این است که هر چند در کوتاه مدت در سایه تلقین و ایجاد ذهنیت و تصرف در هیجانات فرد، نوعی تسکین در درون فرد احساس می شود، اما بعد از گذشت مدتی، موجوداتی به زندگی این افراد وارد می شوند که منجر به اختلال روانی و درونی و از هم پاشیدگی سلامت روانی ایشان می گردد.به گونه ای که افراد زیادی در عرفان حلقه گزارش داده اند که حضور موجوداتی مانند جن را در زندگیشان حس می کنند. جالب این که در یکی از جلسات مسترهای عرفان حلقه با شخص طاهری، بعضی از مسترها به وی می گویند که خیلی از افراد که تشعشع دفاعی را تجربه کرده اند می گویند ما جن می بینیم. طاهری انکار نمی کند که جنیان نیامده اند، بلکه می گوید که شما حرفی از جن نزنید. اگر کسی جن می بیند ارتباطی با مسترها ندارد و وظیفه ای برای شما ایجاد نمی کند. فایل صوتی این جلسه را طرفداران عرفان حلقه در اینترنت قرار داده اند. البته بستری که باعث می شود این نیروها بتوانند به راحتی بر دیگران تاثیر گذارند همان است که طاهری از تحت عنوان «شاهد محض» یاد می کند. به عبارت دیگر این نیروها که در سایه «عمل شاهد» و «تسلیم و ناظر بودن» در درمان شونده ها، قدرت ورود پیدا می کنند، همان تسلط اجنه و شیاطین بر روان افراد است. یعنی چیزی که به نام برون ریزی نیروی های موذی انجام می شود؛ در حقیقت وارد کردن اجنه و ارواح به زندگی افراد است و پیداست که استفاده از جن و نیروهای غیر مرئی نه تعالی و تقوی محسوب می شود و بعلاوه این در حقیقت از این جهت که صدمه به روان و زندگی دیگران است، حرمت شرعی و اسلامی هم دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...