رفتن به مطلب

خودکفایی در صنعت فولاد تا دو سال آینده‌


ارسال های توصیه شده

هدفمندی یکباره یارانه‌ها در شرایط فعلی برای صنعت فولاد نشدنی و به معنی تعطیلی واحدهای فولادی است، مگر اینکه در اجرای طرح استثنا قایل شوند. احمد دنیانور، عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: باتوجه به برنامه‌ریزی‌انجام شده در صنعت فولاد و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این بخش، خودکفایی در تولید فولاد دور از دسترس نیست.وی با اشاره به ظرفیت سازی انجام شده برای تولید 15 تا 17 میلیون تن فولاد در کشور تصریح کرد: طی دو سال اخیر حدود 700 هزار تن فولاد خام توسط بخش خصوصی در کشور تولید شد و بهره‌برداری از کارخانه‌های جدید نیز در حال انجام است.احمد دنیانور پیش‌بینی کرد ایران طی دو سال آینده با دستیابی به تولید 20 میلیون تن فولاد به خودکفایی در این صنعت برسد.

 

وی با بیان اینکه فولاد متغیری وابسته به وضعیت بازارهای جهانی است، گفت: هم‌اکنون سه طرح تولید فولاد در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس توسط بخش شبه‌دولتی در حال اجراست که در صورت بهره‌برداری حدود 5/5 میلیون تن به تولید فولاد کشور اضافه خواهد شد.دنیانور افزود: هدفمندشدن یارانه صنعت فولاد باید به صورت پلکانی اجرا شود تا زمان کافی برای تغییر تکنولوژی کارخانه‌ها وجود داشته باشد.عضو هیات مدیره انجمن فولاد تصریح کرد: واحدهای فولادی باید از سمت تکنولوژی انرژی بر به سمت استفاده از تکنولوژی کم مصرف حرکت کنند که دستیابی به این مسئله نیازمند در اختیار داشتن فرصت کافی است. وی افزود: درخواست انجمن فولاد این است که طرح هدفمند شدن یارانه‌ها در مورد صنعت فولاد طی مدت 10 سال اجرایی شود که البته هنوز پاسخی در این مورد از سوی وزارت صنایع دریافت نکرده‌ایم.به گفته دنیانور حداقل زمان لازم برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی واحدهای فولادی سه سال است که البته این زمان در واحدهای بزرگ فولادی بیشتر خواهد بود.وی تصریح کرد: در تفاهمنامه‌ای که قرار است بین وزارت صنایع و صنعت فولاد امضا شود به مدت زمان لازم برای اجرای طرح‌های کاهنده مصرف انرژی اشاره شده تا بر اساس آن، ردیف بودجه‌ای برای اجرایی این پروژه‌ها در صنعت فولاد مشخص شود. عضو هیات مدیره انجمن فولاد افزود: این بودجه مورد نیاز هنوز نهایی نشده و انجمن فولاد در حال جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه است.وی پیش‌بینی کرد تفاهمنامه یادشده در شش ماهه اول امسال به امضا برسد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

limestone-steel%20making.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...