رفتن به مطلب

مبدل صفحه ای جوشی


ارسال های توصیه شده

مبدلهای حرارتی صفحه اي جوشی، آخرین تکنولوژی ساخت مبدلها در دنیا با کامپکت ترین شکل ممکن می‌باشند که جای هیچگونه رقابتی به انواع دیگر در بازارهای جهانی نمی‌دهند. راندمان بالای 90 درصد و ابعاد بسیار کوچک به همراه هزینه کمتر و نصب آسانتر، این مبدل را به عنوان بهترین گزینه جهت کاربری های حرارتی و برودتی معرفی می نمايد. مبدلهای صفحه ای جوشی از تعدادی صفحه از جنس استنلس استیل 316L يا 304تشکیل شده که توسط مس یا نیکل به صورت یکپارچه در شرایط خلأ به همدیگر جوش شده اند.شكل زير طرح شماتيكي از يك مبدل حرارتي صفحه اي جوشي را نشان مي دهد.

whatisfig1.jpg

مبدل حرارتی صفحه ای جوشی – ابعاد و هزینه کمتر، راندمان و مزایای بیشترتعداد صفحات براساس ظرفیت مورد نیاز و نوع جوشکاری صفحات (مس یا نیکل) بر اساس کاربری تعریف شده اند. این مبدلها بر خلاف نوع واشری آن (Gasket Type) به واشر، فریم و متعلقات دیگر نیازی ندارند و در فشار حدود 700 psi تست می‌گردند. از مزایای اصلی این مبدلها میتوان به هزینه کمتر، وزن و ابعاد کمتر، حجم کمتر سیال مورد استفاده و راندمان بسیار بالای آن اشاره نمود.

whatisfig2.jpg

نوع و شکل شیارهای صفحات مورد استفاده در مبدلهای صفحه ای جوشی دانفوسمبدلهای جوشی سری B ساخت شرکت دانفوس با صفحات از جنس استنلس استیل 316L و 304 با سه مدل شیار مختلف (H – L – M) به شرح ذیل جهت کاربریهای مختلف ساخته می‌شوند:1- صفحات نوع H دارای شیارهایی با زاویه باز می‌باشند که نتیجه آن افزایش توربولنسی جریان و انتقال حرارت بیشتر می‌باشد. (مناسب کاربری برودتی)2- صفحات نوع L دارای شیارهایی با زاویه تند می‌باشند که نتیجه آن کاهش افت فشار، کاهش توربولنسی جریان و کاهش انتقال حرارت می‌باشد. (مناسب کاربری های با افت فشار کم)3- صفحات نوع M ترکیبی از دو نوع H و L مي‌باشند که به صورت یک در میان به هم متصل شده اند و از لحاظ افت فشار و انتقال حرارت نرمال بوده و ما بین دو نوع H و L به حساب می آیند. (مناسب کاربری های عمومی).

whatisfig3.gif

در فایل زیر یک نقشه کد موتورخانه که در آن از این نوع مبدل استفاده شده برای دانلود قرار دادم .

 

دانلود

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...