رفتن به مطلب

Tesla-K80 کارت گرافیگ قدرتمند Tesla K80 معرفی شد : سریع‌ترین محصول تولیدی انویدیا تا امروز


Imaaan

ارسال های توصیه شده

Tesla-K80.jpg

انویدیا از جدیدترین نسل کارت‌گرافیک‌های خود برای کامپیوترهای سرور و محاسباتی پرده برداری کرد. این کارت گرافیک بر اساس آخرین معماری انویدیاست و ۴,۹۹۲ هسته آن به همراه ۲۴ گیگابایت حافظه، انجام هر گونه محاسبات سنگین گرافیکی را بر عهده می‌گیرد. حالا که انویدیا با گرافیک‌های سری ۹۰۰ و ۹۰۰M خود تکانی به دنیای کامپیوترهای دسکتاپ داده، نوبت به دنیای ابرکامپیوترها رسیده است. انویدیا دیروز از کارت گرافیک Tesla K80 رونمایی کرده که با دو پردازنده گرافیکی، سریع‌ترین محصول تولیدی این شرکت تا امروز محسوب می‌شود. K80 بر اساس تکنولوژی مکسول به کار رفته در کارت‌گرافیک‌های جی‌فورس انویدیا تولید شده، اما علاوه بر افزایش چشمگیر حافظه، بهینه سازی های دیگری نیز بر روی آن انجام شده است.

Tesla-K80-1.jpg

از این کارت گرافیک می‌توان در شرکت‌های مهندسی و به قصد خلق مدل‌های گرافیکی و یا در شبیه سازی های میادین نفتی و گازی استفاده کرد. تسلا همچنین حضور پررنگی در سرورهای شرکت‌های بزرگ دنیا دارد. تسلا K80 قادر است سرعتی معادل ۸.۷۴ ترافلاپس را تأمین کند، در حالی که جی‌فورس جی‌تی‌اکس ۹۸۰ توانایی سرعتی ۵ ترافلاپسی دارد. این کارت گرافیک همچنین دارای پهنای باند حافظه دوبرابری نسبت به نسل قبلی‌اش، K40 می‌باشد که تقریبا یک سال پیش معرفی شد. K80 شامل دو چیپ می‌شود که در مجموع این کارت گرافیک فوق قدرتمند را دارای ۴,۹۹۲ هسته پردازشی، ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR5 و پهنای باند ۴۸۰GBps می‌کند.

Tesla-K80-0.jpg

انویدیا در این محصول تکنولوژی GPU Boost را نیز به خدمت گرفته که با افزایش سرعت پردازش نتیجه بهتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. شرکت‌هایی چون اچ‌پی، دل، کوانتا و کری از K80 در سرورهای خود استفاده خواهند کرد.

انویدیا پیش‌تر خبر داده بود که در سال ۲۰۱۶ کارت گرافیک‌های سریع تری را بر پایه معماری پاسکال به بازار وارد می‌کند. این چیپ ها بر اساس گذرگاه‌های NV-Link کار می‌کنند که سرعتی ۵ برابری را نسبت به پی‌سی‌آی اکسپرس کنونی تأمین می‌کنند.

 

 

منبع: گجت نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...