رفتن به مطلب

لونژيل يا لوونورژسترل levonorgenstrel


masi eng

ارسال های توصیه شده

لونژيل يا لوونورژسترل levonorgenstrel

 

لوونورژسترل يك هورمون مصنوعي است كه به هورمون جنسي زنانه (پروژسترون) شباهت دارد. يكي از تركيبات اصلي قرصهاي ضد بارداري است. اين دارو مخاط گردن رحم را ضخيم تر ميكند بطوري كه اسپرم به دشواري مي تواند به داخل رحم نفوذ كند و بدين ترتيب جلوي بارداري گرفته ميشود ميشود.

 

لوونورژسترل بهصورت تركيبات فقط در شكل پروژستوژن و در قرصهاي تركيبي ضدبارداري همراه با داروي استروژن موجود است. لوونورژسترل را در بعضي موارد اضطراري به عنوان عامل ضدحاملگي بعد از مقاربت استفاده مي كنند. با استروژن نيز در درمان جايگزين هورموني براي مداواي نشانه هاي يائسگي تجويز ميشود.

 

شما تا 72 ساعت بعد از مقاربت مشکوک می توانید از این قرص ها استفاده کنید.لوونورژسترل به همراه لاینسترول حاوی هورمون پروژسترون هستند.از این هورمون هم در روش جلوگیری با قرص عادی ( به همراه استروژن ) و هم به تنهائی ( همان قرص شیردهی ) استفاده می شود.همان طور که گفته شد از این هورمون می توان در روش جلوگیری اورژانسی نیز استفاده کرد.هم می توان یکبار از قرص 1500 میکروگرمی آن استفاده کرد و هم از روش هر 12 ساعت 2 قرص 750 میکروگرمی

 

شروع تأثير دارو: نورژسترول 4 ساعت طول مي كشد تا اثر كند اما اثر ضدبارداري آن ممكن است به طور كامل 14 روز بعد ظاهر شود و اين بستگي دارد به روز شروع مصرف قرصها.

 

 

ادامه اثر دارو: 24 ساعت. بعضي از اثرات آن ممكن است تا 3 ماه بعد از ترك لونورژسترول باقي بماند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...