رفتن به مطلب

عوارض پوستي داروهاي كورتوني


masi eng

ارسال های توصیه شده

گر كورتون را افراد متخصص تجويز كنند، عارضه خاصي ندارد مگر اينكه فرد به دليل ذات بيماري‌ مدت زيادي و با دوز بالا اين داروها را مصرف كند يا آن را افراد غيرمتخصص تجويز كنند يا خودسرانه استفاده شود. در اين صورت مي‌توانند ابتلا به عفونت‌هاي قارچي، ويروسي و ميكروبي را تسهيل كنند و خطر ابتلا به اين عفونت‌ها را بالا برند.

 

اگر كورتون‌ها روي زخم زده شوند، ترميم زخم به تاخير مي‌افتد. فوليكوليت يا التهاب فوليكول‌هاي مو يكي از عوارض شايع استفاده از كورتون‌هاي موضعي است و پياز مو دچار عفونت مي‌شود. گاهي افراد به غلط از كورتون‌ها براي روشن‌كردن پوست استفاده مي‌كنند اما كورتون فقط به طور موقت پوست را روشن مي‌كند و بعد از يكي، دو هفته رنگ پوست به حالت قبل برمي‌گردد و حتي بدتر مي‌شود.

 

عارضه ديگر، ايجاد موهاي زائد است و باعث سريع‌شدن رويش موهاي صورت خواهد شد. عارضه بسيار شديدتر استفاده از كورتون‌ها، آتروفي يا نازك‌شدن پوست است. اين حالت را مي‌توان حتي در تزريق جاي پوستي كه كورتون به طور سطحي و حساب‌نشده مورد استفاده قرار مي‌گيرد، مشاهده كرد به طوري كه حتي مي‌تواند بافت چربي را ليز كند و به آن آسيب برساند. از عوارض استفاده از داروهاي كورتوني، ايجاد استريا يا خطوط پوستي در اثر كشش و عوارض سيستميك هم است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...