رفتن به مطلب

راه اندازی سه رشته بین رشته ای در مقطع کار شناسی ارشد صنایع غذایی علوم و تحقیقات


ارسال های توصیه شده

[h=1]راه اندازی سه رشته بین رشته ای در مقطع کار شناسی ارشد صنایع غذایی علوم و تحقیقات[/h] [h=3]تهران - ایرنا -رئیس دانشکده علوم و مهندسی صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد از راه اندازی سه رشته بین رشته ای در مقطع کار شناسی ارشد صنایع غذایی خبر داد.[/h]

81398928-6096724.jpg به گزارش ایرنا از واحد علوم و تحقیقات،دکتر مهرداد قوامی گفت: از سال آینده در دانشکده علوم و مهندسی صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات چهار گرایش مهندسی صنایع غذایی، علوم و صنایع غذایی، فناوری مواد غذایی و زیست فناوری مواد را در مقطع کار شناسی ارشد ارائه خواهد شد و امیدوارم که برای سال آینده این چهار گرایش در مقطع دکتری نیز ارائه شود.

 

وی گفت: علاوه بر چهار گرایش ذکرشده سه رشته بین رشته ای کارآفرینی در صنایع غذایی، بسته بندی مواد غذایی، Food and Bioproducts Engineering انتخاب و سرفصل های آنها از سوی دانشکده علوم و مهندسی صنایع غذایی این واحد ارائه شده است.

 

وی به همکاری دانشکده علوم و مهندسی صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات با وزارت بازرگانی در قالب شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران – مرکز پژوهش های غلات اشاره کرد.

 

قوامی ادامه داد:در حال حاضر نیز با این وزارتخانه در دو پروژه شامل پروژه های 'اثر روش های پخت و نوع فر در تشکیل ترکیبات حلقوی آروماتیک هیدروکربته در نان های سنتی' و ' بررسی تهدیدات حوزه بیوتروریسم در زنجیره گندم آرد و نان و طراحی نظام پیشگیرانه و اصلاحی' همکاری و مشارکت داریم.

 

وی به ارائه طرح توجیهی 'مرکز تحقیقات صنایع غذایی' در واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و افزود: در صورت موافقت اصولی مدیریت واحد علوم و تحقیقات برای راه اندازی 'مرکز تحقیقات صنایع غذایی' ، شاهد فعالیت هایی نظیر مشاوره تولید کنندگان مواد غذایی، ارزیابی مواد غذایی، کنترل کیفیت، آموزش های علمی و تخصصی و ... در دانشگاه خواهیم بود.

 

رئیس دانشکده علوم و مهندسی صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات، اضافه کرد: این مرکز تحقیقاتی شامل بخش ها و گروه هایی نظیر گروه امور اقتصادی، گروه سرمایه گذاری، کنترل کیفی، ارتقاء بهره وری و فناوری های نوین، تکنولوژی و اتوماسیون، فناوری اطلاعات و خدمات آموزشی است که در صورت اجرایی شدن می تواند در آمد مناسبی برای دانشگاه داشته باشد.

 

وی ادامه داد: دانشکده علوم و مهندسی صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات در حال حاضر دارای دو مجله علمی – پژوهشی 'علوم غذایی و تغذیه' به زبان فارسی و' Journal of Food Biosciences and Technology ' به زبان انگلیسی است.

 

قوامی ادامه داد: همکاری در طرح های دولتی و برون دانشگاهی، ارتباط با صنایع غذایی کشور برای تحقیقات و پژوهش های علمی و همچنین ارتباط با دانشگاه های خارج از کشور به منظور مبادله دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی مشترک بصورت حضوری و ویدئو کنفرانس و اجرای طرح های تحقیقاتی و پژوهشی مشترک از جمله اقداماتی است که در راستای تأکیدات رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی بوده واز سوی این دانشکده پیگیری می شود .

 

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر حدود 1250دانشجو در مقطع کارشناسی، 464 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 66 دانشجوی در مقطع دکتری دراین دانشکده مشغول به تحصیل هستند، درصدد هستیم تا اعضاء هیأت علمی مناسب و متعهد را در این دانشکده جذب کنیم .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...