رفتن به مطلب

جایگاه ریاضی در ایران بسیار مطلوب است


ارسال های توصیه شده

[h=4]پروفسور ریاضی از کشور فنلاند:[/h] [h=1]جایگاه ریاضی در ایران بسیار مطلوب است[/h] [h=3]همدان - ایرنا - یک پروفسور ریاضی از کشور فنلاند گفت: جایگاه رشته ریاضی درایران بسیار مطلوب است و کشورمان در رشته ریاضی از سطح بالایی برخوردار است.[/h]

81403059-6103348.jpg «محمود فیلالی» روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری سمینار ملی آنالیز ریاضی در دانشگاه آزاد همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران در زمینه رشته ریاضی بسیار قوی است و به ویژه در خصوص آنالیز هارمونی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

 

وی اضافه کرد: اساتید رشته ریاضی در ایران بسیار توانمند هستند و تاکنون چند پیشنهاد برای حضور اساتید ریاضی ایران به سایر کشورها داده شده است.

 

وی اظهار کرد: برای اساتید ریاضی ایران باید شرایط بهتری فراهم شود تا این اساتید بتوانند در کشور خودشان در زمینه های رشته خود ارتقا پیدا کنند.

 

این استاد رشته ریاضی ادامه داد: برگزاری این سمینارها موجب تبادل بیشتر بین اساتید ریاضی و تعامل و همکاری آنان برای تقویت فعالیت ها خواهد شد چراکه لازمه ارتقا در مسایل علمی تبادل اطلاعات با یکدیگر است.

 

فیلالی با بیان اینکه تاکنون در سه سمینار ریاضی در کشور ایران شرکت کرده است افزود: سطح سمینارهای برگزار شده هر کدام متفاوت است اما نتیجه کلی این سمینارها تبادل ایده ها و اطلاع رسانی به یکدیگر است.

 

بیست و یکمین سمینار آنالیز ریاضی و کاربردهای آن با حضور جمعی از دانشمندان و اساتید ریاضی کشور روز چهارشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان آغاز شد.

 

این سمینار دو روزه به منظور تحقق اهداف بلندمدت پژوهشی، توسعه ارتباطات علمی بین پژوهشگران کشور و ایجاد محیط مناسب برای برقراری ارتباطات علمی و تبادل افکار با

 

موضوعات آنالیز تابعی، آنالیز مختلط، آنالیز فازی، آنالیز هارمونیک، جبرهای باناخ، نظریه عملگرها، سایر شاخه ها و کاربردهای آنالیز با همکاری انجمن ریاضی ایران برگزار شده است.

 

200 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این سمینار ارسال شده است که 100 مقاله به صورت سخنرانی و 40 مقاله به صورت پوستر ارایه می شود.

لینک به دیدگاه
  • 11 ماه بعد...

سلام...

این چیزایی که الان میخام بگم مستقیما ارتباط نداره، ولی زیاد-م بی ربط نیست..

این نوشته رو ببینید...

من فقط تا صفحه ی 10-15 رو با دقت خوندم...

اگه صفحه ی 25 و 26 رو ببینید، به یه واقعیت تکان دهنده میرسیم...

اینکه معیار های علم سنجی کمی و عددی میتونن چقدر خطا داشته باشن...

و متاسفانه این مهیار ها، نه فقط تو ایران هستن، بلکه توی خیلی جاهای دیگه...

به طور خاص زندگی نامه ی yithang zhang رو ببینید...

ژانگ با انتشار یه مقاله توی زورنال Annals of Mathematics ،

--که با هر معیار علم سنجی، چه کمی و چه کیفی، این ژورنال سال هاست که توی 3-4 تا ژورنال اول ریاضی هست،

(فک کنم اقلن 40 -50 سال:ws38:) --

یه شبه به استاد تمامی ارتقا پیدا میکنه...

قبلش اصلن هیأت علمی نبوده و فقط lecturer بوده،

-- که هر کسی که دکترای ریاضی داشته باشه میتونه این شغل-و داشته باشه،

یه چیزی تو فاز حق التدریس --

After some years, Zhang managed to find a position as a lecturer at the

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
, where he was hired by
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
in 1999

Prior to getting back to academia, he worked for several years as an accountant and a delivery worker for a New York City restaurant. He also worked in a motel in Kentucky and in a

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
sandwich shop

از طرفی کار ژانگ کاری بسیار مهم و ماندگار محسوب میشه...

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
سلام...

این چیزایی که الان میخام بگم مستقیما ارتباط نداره، ولی زیاد-م بی ربط نیست..

این نوشته رو ببینید...

من فقط تا صفحه ی 10-15 رو با دقت خوندم...

اگه صفحه ی 25 و 26 رو ببینید، به یه واقعیت تکان دهنده میرسیم...

اینکه معیار های علم سنجی کمی و عددی میتونن چقدر خطا داشته باشن...

و متاسفانه این مهیار ها، نه فقط تو ایران هستن، بلکه توی خیلی جاهای دیگه...

به طور خاص زندگی نامه ی yithang zhang رو ببینید...

ژانگ با انتشار یه مقاله توی زورنال Annals of Mathematics ،

--که با هر معیار علم سنجی، چه کمی و چه کیفی، این ژورنال سال هاست که توی 3-4 تا ژورنال اول ریاضی هست،

(فک کنم اقلن 40 -50 سال:ws38:) --

یه شبه به استاد تمامی ارتقا پیدا میکنه...

قبلش اصلن هیأت علمی نبوده و فقط lecturer بوده،

-- که هر کسی که دکترای ریاضی داشته باشه میتونه این شغل-و داشته باشه،

یه چیزی تو فاز حق التدریس --

After some years, Zhang managed to find a position as a lecturer at the

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
, where he was hired by
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
in 1999

Prior to getting back to academia, he worked for several years as an accountant and a delivery worker for a New York City restaurant. He also worked in a motel in Kentucky and in a

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
sandwich shop

از طرفی کار ژانگ کاری بسیار مهم و ماندگار محسوب میشه...

 

 

از قدیم گفتند گندم از گندم بروید جو ز جو ..

صفحات اول همین مقاله هم اشاره کرده بود که ما هنوز آموزش درستی نداریم،

اون وقت ادعا کردن درباره پژوهش و تمرکز روی اون چقدر میتونه خنده‌دار باشه.

در حوزه مهندسی هم وضع به همین اسفناکیه :sigh:

 

به گزارش گروه دانش خبرگزاری دانا(داناخبر) و به نقل از ایرنا، عباس علی آبادی روز سه شنبه در مراسم گشایش سومین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور گفت: باید از خود بپرسیم که چرا در ژاپن از هر 1.4 مقاله ، در آمریکا از هر 2.7 مقاله، در کره جنوبی از هر 3 مقاله، در آلمان از هر 7.2 مقاله و در چین از هر 34 مقاله یک اختراع به ثبت می رسد اما در ایران این رقم به 820 مقاله رسیده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

یاد این نوشته افتادم، اگر حوصله کردید بخونید:

 

"درک و هوش من بیشتر از دیگران است"

در حال رانندگی در خط دوم اتوبان هستم و ترافیک زیاد است. احساس می‌کنم خط سوم کمی روان‌تر است. بلافاصله با هزار بدبختی، سر این خر آهنین را کج می‌کنم و بعد از شنیدن انواع بوق‌ها و ایجاد مانع در مسیر ماشین بغلی و بروز احتمال تصادف با پیتزا موتوری که با سرعت از بین خط دوم و سوم در حال حرکت است، به خط سوم می‌روم.

فکر می‌کنم فقط به عقل من رسیده و من این شعور را داشته‌ام که خط سوم بهتر از خط دوم است. غافل از اینکه بقیه هم، به همین مسئله توجه داشته‌اند و همین کار را انجام داده‌اند و به خط سوم آمده اند و الان خط دوم خلوت‌تر است!

حالا دوباره بازی آغاز می‌شود و فکر می‌کنم که فقط شعور من است که به این مسئله می‌رسد که می‌توان به خط دوم بازگشت و سریع‌تر به مقصد رسید. اما دیگران هم به همین نتیجه رسیده‌اند.

نتیجه هم همین عکس‌هایی است که از بالا از خیابان‌‌ها و اتوبان‌های ما در ساعات پر ترافیک منتشر می‌شود. همه در حال حرکت از خط دو به سه و از سه به دو هستیم و در هم گره خورده‌ایم!

این عادت را در فرهنگ اقتصادی و اجتماعی هم می‌شود دید. از پرداخت مالیات دولت فرار کرده و خوشحال است. راهی برای یک دزدی کوچک پیدا کرده و خوشحال است. یاد گرفته که یواشکی مدرک بخرد و دکتر یا مهندس بشود و خوشحال است. تز ارشد یا تحقیق دکترایش را خریده و از زیرکی خود در صرفه‌جویی در وقت خوشحال است.

فراموش می‌کند که او تیزهوش‌ترین فرد این جامعه نیست و همه دارند به همین میان‌برها فکر می‌کند.
او تقلب می‌کند و مهندس می‌شود و وقتی تصادف کرد، زیر دست کسی که تقلب کرده و درس خوانده جراحی می‌شود و در نهایت هم، در یک زلزله معمولی، زیر آوار خانه‌‌ای که مجوزش با تقلب صادر شده فوت می‌کند
و
باید کسی با تقلب، برایش قبری در یک جای خوش آب و هوا و نسبتاً آباد بخرد!

همیشه باورم بر این بوده که یکی از دلایل از بین رفتن اخلاق در هر جامعه‌ای، این است که من فکر می‌کنم که خیلی زیرک‌تر از متوسط جامعه هستم و فراموش می‌کنم که آن چیزی که به عنوان یک راهکار یا راه میان‌بر برای کوتاه کردن مسیر به ذهن من رسیده، به ذهن خیلی افراد دیگر هم خواهد رسید و در نهایت، از یک وضعیت پیچیده‌ی امروزی، به یک وضعیت پیچیده‌ی جدید تغییر مکان خواهیم داد. درست مثل جابجایی از خط دوم به خط سوم و تجربه‌ی ترافیک قدیمی در لاین جدید!

 

 

ممنون از مقاله‌ی خوبی که گذاشتی :sigh::icon_gol:

لینک به دیدگاه

عمق فاجعه خیلی بیشتر از این حرفاس...:ws38:

من فقط به یه موضوع خیلی خاص بسنده میکنم...

مثلن دکتر حسابی، که در نظر عامه ی مردم یه غول-ه علمی هست، رو در نظر بگیرین...

یه دفه آدم شوکه میشه، وقتی میفهمه که نود و نه درصد از چیزایی که، درباره ی دکتر حسابی میگن، دروغه...:hanghead:

میخاستم یه چیز تر و تمیز و مرتب آماده کنم و بزارم ولی خیلی خسته بودم و حوصله نداشتم...

اما خودتون میتونید رو google یا ویکی search کنید...

 

$ مرکز بین‌المللی زندگی‌نامه‌ها-( International Biographical Centre )

در همین راستا بد نیست یه نگاهی بندازید به:

(محمود حسابی-مرد علمی سال)(حمید بهبهانی-متخصص برگزیده سال)(محمدمهدی زاهدی-نابغه ریاضی قرن)(محمود خاتمی-یگی از برترین فیلسوفان جهان)

$ عکس کورت گودل را ببینید - Kurt Godel - عکس دکتر حسابی و انیشتین رو هم ببینید...

$ تاریخچه ی واقعی تاسیس دانشگاه تهران رو هم ببینید

$ مقالات علمی(؟!) ایشون رو هم ببینید... و همچنین حرف های اساتید فیزیک رو...

 

دوستانی که هم علاقه مند-ن و البته حوصل(ه)-شو هم دارن، میتونن لطف کنن و لیست بالا رو کامل کنن...

لینک به دیدگاه

دانسته های من --که قطعا از خیلی چیز-ا نا آگاهم-- از واقعیت های اسف بار اینچنینی، درباره وضعیت Science در ایران،

اقلن به هفتاد-هشتاد صفحه ای میشه...

مثلن فرض ذهنی اکثرن ما اینه که:

"با اینکه

تو دانشگاه-ها یه سری (به اصطلاح) استاد هستن که، شایستگی حضور توی دانشگاهو ندارن

ولی

یه کلی از استادا هم هستن که روشن فکرن و لیاقت این جایگاهو دارن...."

من با تیکه اول این حرف موافقم ولی با تیکه ی دوم موافق نیستم...

اما فرق بسیار هست بین Open mind و دریده مغز...

این آدمایی که من توی دانشگاه دیدم عمدتا پیرانی جاهل و شیخانی گمراه بودن که جامعه رو به قهقرا میبرن...

و حتی به نظر من مشکل حتی از اینم بیشتره...

مشکل از فرهنگ ماست (چه به اصطلاح فرهنگ اسلامی، و په به اصطلاح فرهنگ ایرانی و آریایی)...

 

 

چندان که برشمردم از ماجرای عشقت اندوه دل نگفتم الا یک از هزاران

 

گر من از سرزنش مدعیان اندیشم // شیوه مستی و رندی نرود از پیشم

زهد رندان نوآموخته راهی بدهیست // من که بدنام جهانم چه صلاح اندیشم

شاه شوریده سران خوان من بی‌سامان را // زان که در کم خردی از همه عالم بیشم

بر جبین نقش کن از خون دل من خالی// تا بدانند که قربان تو کافرکیشم

اعتقادی بنما و بگذر بهر خدا // تا در این خرقه ندانی که چه نادرویشم

شعر خونبار من ای باد بدان یار رسان // که ز مژگان سیه بر رگ جان زد نیشم

من اگر باده خورم ور نه چه کارم با کس // حافظ راز خود و عارف وقت خویشم

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...