رفتن به مطلب

سويا ماده اي مغذي براي بيماران ديابتي


afa

ارسال های توصیه شده

دانه سويا که گياه بنشني به حساب مي آيد اغلب در جنوب شرق آسيا يافت مي شود. اين گياه در اندازه ها و رنگ هاي مختلف مانند سياه، قهوه اي، آبي و زرد وجود دارد.

2rlznev_th.jpg

قبل از اشاره به خواص اين گياه که در اين مطلب از «ASK.com» ذکر شده، خوب است بدانيد که سوي (soy) به هر نوع فرآورده تهيه شده از دانه سويا گفته مي شود.

خواص دانه سويا:

* ماده غذايي عالي براي بيماران مبتلا به ديابت به حساب مي آيد.* به راحتي هضم مي شود و يکي از مغذي ترين و سازنده ترين مواد غذايي در سراسر دنيا است.* به رشد کودکان کمک مي کند.* ميزان بالاي لسيتين موجود در آن براي خستگي مفرط ذهني مفيد است و مانع رسوب کلسترول در بدن مي شود.* خطر بروز سرطان سينه و پروستات را کاهش مي دهد.* لسيتين موجود در دانه سويا، تقويت کننده و انرژي زاست و براي مغز مفيد است.* دانه سويا، بيماري هاي پوستي مانند داء الصدف را درمان مي کند و مانع بروز سنگ صفرا مي شود.* ميزان بالاي اسيدهاي چرب غيراشباع شده اين گياه در داشتن پوست سالم موثر است و اگزما را برطرف مي کند.* چربي هاي بد و خطر بروز بيماري هاي قلبي عروقي را کاهش مي دهد.* شير سويا حاوي ماده اي به نام «Isoflavones» است که در کاهش خطر بروز پوکي استخوان نقش دارد.* در کشور ژاپن که فرآورده سويا به طور روزانه مصرف مي شود زنان ژاپني نسبت به کشور کانادا و آمريکا کمتر دچار علائم يائسگي مي شوند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...