رفتن به مطلب

معرفی نامزدهای «گرمی» بدون نام هنرمند ایرانی


ارسال های توصیه شده

[h=1] معرفی نامزدهای «گرمی» بدون نام هنرمند ایرانی

 

[/h]

» سرویس: فرهنگي و هنري - تجسمي و موسيقي

کد خبر: 93091509013

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

با وجود این‌که در هفته‌های اخیر در برخی محافل موسیقی، خبر احتمال نامزدی «حافظ ناظری»‌ برای کسب جایزه‌ی «گرمی» به گوش می‌رسید، اسامی نامزدهای بخش‌های مختلف «اسکار دنیای موسیقی» اعلام شد و نام هیچ‌یک از هنرمندان ایرانی در این فهرست نیست.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جوایز «گرمی» که عنوان معتبرترین جایزه‌ی عرصه‌ی موسیقی جهان را یدک می‌کشد، بامداد امروز نامزدهای بخش‌های مختلف خود را معرفی کرد. پیش از این گفته شده بود که آثار «حافظ ناظری» چند مرحله را در ارزیابی‌های اولیه پشت سر گذاشته است. البته در سال‌های پیش، هنرمندانی از ایران، نامزد دریافت جایزه‌ی گرمی شده بودند.

 

امسال، درخشان‌ترین چهره‌ی نامزدشده در این جایزه «سم اسمیت» خواننده و ترانه‌سرای 22 ساله‌ی انگلیسی است که در شش بخش نامزد شده است. «بیانسه» خواننده و بازیگر آمریکایی نیز در شش بخش، نامزد «گرمی» شده و به‌عنوان نخستین زنی که در تاریخ این جوایز، بیشترین تعداد نامزدی را از آن خود کرده، شناخته می‌شود. پس از این دو، «ایگی ایزالی» نامزدی چهار بخش را کسب کرده است.

 

«سم اسمیت» نیز با آلبوم «در ساعت تنهایی» نامزد بخش بهترین آلبوم سال شده است. «فارل ویلیامز»، «بیانسه»، «بک» و «اد شیران» رقبای او در این بخش هستند. نام این خواننده همچنین در بخش‌های ترانه برگزیده سال، بهترین رکورد سال، بهترین هنرمند نوپا، بهترین اجرای سولوی پاپ و بهترین آلبوم باکلام پاپ به‌چشم می‌خورد.

 

به گزارش هالیوود ریپورتر، «تیلر سوییفت» 24 ساله که از معروف‌ترین خوانندگان آمریکایی است، در سه بخش بهترین ترانه سال، رکورد سال و بهترین اجرای سولوی پاپ با «اسمیت» رقابت می‌کند.

 

از دیگر خوانندگانی که نام‌شان در این فهرست بارها تکرار شده، «فارل ویلیامز» است که در سه بخش آلبوم سال، بهترین موسیقی - ویدئو و بهترین اجرای سولوی پاپ با آلبوم «شاد» نامزد شده است.

 

«ایگی آزالی» در بخش‌های بهترین رکوردهای سال، بهترین هنرمند نوپا، بهترین اجرای گروهی پاپ و بهترین آلبوم رپ نامزد دریافت «گرمی» امسال شد. در بخش بهترین اجرای گروهی پاپ «کُلد پلی»، «کریستینا ایگویلرا»، «جسی‌ جی» و «کیتی پری» با گروهی که همراهی‌شان می‌کردند، در مقابل «آزالی» مبازره می‌کنند.

 

در بخش بهترین آلبوم موسیقی کانتری نام «دیرکس بنتلی»، «اریک چرچ»، «برندی کلارک»، «میراندا لمبرک» و «لی آن ووماک» به‌عنوان نامزدهای این دوره معرفی شدند. «میراندا لمبرک» در بخش بهترین اجرای سولوی موسیقی کانتری و اجرای گروهی همین سبک هم نامزد شده است.

 

نام «اِمینم» خواننده معروف آمریکایی در بخش‌های مربوط به موسیقی رپ خودنمایی می‌کند. او در سه بخش بهترین اجرای رپ، بهترین آلبوم موسیقی رپ و بهترین موسیقی ترکیبی رپ / سانگ نامزد شده است.

 

در بخش‌های مرتبط با موسیقی فیلم، نام انیمیشن پرفروش «منجمد» بیش از دیگر فیلم‌های معروف به چشم می‌خورد. در بخش بهترین ترانه نوشته‌شده برای رسانه‌های تصویری، «منجمد» با «هابیت»، «او»، «گلن کمپبل» و «فیلم لگو» رقابت می‌کند.

 

در بخش‌های بهترین قطعه رسانه‌های تصویری نیز نام فیلم‌های پرفروشی مانند «دختر گمشده» به کارگردانی «دیوید فینچر»، «کلاهبرداری آمریکایی» ساخته «دیوید او راسل»، «گرگ وال‌استریت» اثری از «مارتین اسکورسیزی»، «هتل بزرگ بوداپست» به کارگردانی «وس اندرسون»، «نجات آقای بنکس» کاری از «جان لی هنکاک» و «جاذبه» فیلم اسکاری «آلفونسو کوارون» به چشم می‌خورد.

 

انتهای پیام

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

باید قبول کنیم که موسیقی ایرانی در کنار موسیقی جهان جایی نداره. :banel_smiley_4:

 

حافظ ناظری رو خودمون هم نمیشناسیم. چطور میتونیم توقع داشته باشیم واسه گرمی !!! :w58: کاندیدا بشه؟

لینک به دیدگاه
باید قبول کنیم که موسیقی ایرانی در کنار موسیقی جهان جایی نداره. :banel_smiley_4:

 

حافظ ناظری رو خودمون هم نمیشناسیم. چطور میتونیم توقع داشته باشیم واسه گرمی !!! :w58: کاندیدا بشه؟

منم نمیشناسم :ws3:

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=width: 100%]banner_hafez.gif

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 100%] 080705025632.jpg&cs=1&w=150&bordertip=1 پيشينه: دوران كاري موسيقي من از سن ۹ سالگي آغاز شد زماني كه پدرم - شهرام ناظري - را در اجراهاي موسيقي سنتي ايران در آسيا و اروپا همراهي مي كردم. در ماه مارس سال ۲۰۰۱ ( اسفند ماه سال ۱۳۷۹) در شهر نيويورك كنسرتي برگزار كرديم كه زندگي مرا تغيير داد. پويايي كار گروه ما در منقدان و حضاران غوغايي به راه انداخت كه به علت كيفيت و نوآوريش به يك سطح جديدي از الهامات و ارتباطات موسيقيايي منجرشد. در اين مرحله بود كه متوجه شدم چه كار بايد كنم و براي باقي عمر هنري ام چه مسيري پيش گيرم. سپس به ايران آمدم و تصميم گرفتم كه براي تحصيل موسيقي غرب به آمريكا برگردم. در اين ايام بود كه قصد برگزاري كنسرتي را نيز در ايران داشتم كه روح و فضاي كنسرت نيويورک را مجددا خلق كند و خصوصا اينكه مخاطبان جوان را جذب خود كند.

 

با نوازندگان جوان زيادي را مصاحبه كردم و نهايتا نيز گروه رومي را تشكيل دادم كه سياوش ناظري براي ساز دف -شروين مهاجر براي ساز كمانچه - پژمان اخواص براي ساز تمبك و دمام و محمد فيروزي نوازنده معروف بربت شامل مي شد. به مدت چهار ماه مشتاقانه و بسيار سخت بر آهنگها و تنظيمات جديدي كه ساخته بودم تمرين مي كرديم . وقتي كه پدرم برگشت ـ براي اجرا در فستيوال شهر ريودوژانيرو در برزيل و كشور ديگري از آمريكاي جنوبي ـ كنسرتهايي را در 16 شهر ايران برگزار كرديم. براي اولين باري بود كه يك تور كنسرت ايراني در كشور برگزار ميشد. چهار شب برنامه در كاخ سعدآباد تهران ۱۲۰۰۰۰ نفر مخاطب جذب كرد كه در تمامي منطقه خاورميانه بي سابقه بود. قابل توجه بود كه كه بيشتر مخاطبان دختران و پسران جواني بودند كه به تازگي موسيقي سنتي را مي شنيدند.

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 100%] 0821060.jpg&cs=1&w=150&bordertip=1

بازتاب چشمگير و توجه رسانه هاي فرا مرزي كه به اين كنسرت شد باعث شد كه دعوت نامه هايي براي اجراي همين اجراي كنسرت از اداره تياتر شهر پاريسTheatre de la Ville و استكلهم داشته باشيم كه اجراي استكلهم به طور مستقيم از راديو پخش ميشد. به توجه به سخت گيري قوانين دريافت رواديد براي ايرانيان كه سفرهاي فرا مرزي را پيچيده كرده بود و اينكه عملا تحصيلاتم را در آمريكا آغاز كرده بودم ناچارا دعوت نامه هاي براي اجرا در توكيوـ قاهره ـ مادريد ـ لندن ـ كلن و هامبورگ رابه تعويق انداختم. قسمتهايي از آثارم نيز توسط اركستر فيلارمونيک ارمنستان تحت رهبري تحسين برانگيز لوريس چكناوريان در سالن رويال آلبرت لندن مجددا تنظيم و اجرا شد. در پاسخ به دعوت نامه هاي متعدد براي اجرا و مشكلات سفر بيرون مرزي من پدرم دو نوازنده ديگر را از اروپا انتخاب كرد كه اجراي اروپا و چند جشنواره بين المللي موسيقي اعم از جشنواره فسFES در مراكش را اجرا كرد. با توجه به حضور من در نيويورك و ساير افراد گروه در ايران ضبط و انتشار اين آثار بر روي لوح فشرده براي ۶ سال به تعويق افتاد. در نهايت تصميم گرفتيم كه از قطعات ضبط شده زنده در سال ۲۰۰۱ استفاده كنيم و اين لوح فشرده را به جهت گرامي داشت هشت صد سالگي مولانا در سال۲۰۰۷ منتشر كنيم. اثر: اصالتا اين اثرشامل چهار آهنگ در دستگاه نواساخته شده است بر روي چهار شعر از مولانا به همراهي قطعاتي از موسيقي ساخته شده است. ملودي هاي آوازي را ابتدا ساخته بود و من نيز بر روي بخش ساختن براي سازهاي موسيقي تمركز كرده بودم. اثر با دو نوازي كه بوسيله سازهاي سه تار ـ كمانچه ـ تمبك ـ دف دمام و چغانه. آواز: ملودي هاي شاعرانه كه به حالت مخصوصي براي هر شعر همسان ميگشت به همراه نوآوري هاي منحصر بفرد پدرم در آواز يك لحن جديدي را در موسيقي ايراني خلق كرد. يكي از اهدافش احيا كردن فرمهاي آوازي است كه به سبب شرايط اجتماعي تاريخي فراموش گشته است. در اين فرمهاي قديمي سيرتهاي لحن حماسي و اسطوره اي متن در فرم پرداختن آواز بيان مي شود. نگارش آهنگ: نوشتن موسيقي و تنظيم اين آثار اساسا با قطعات موسيقي سنتي ايران در اركستراسيون هارموني فرم حالت و الگوهاي ريتميك متفاوت است. فرم: موسيقي سنتي ايران از چهار قسمت اصلي تشكيل شده است كه به ترتيب شامل: پيش درآمد ـ چهار مضراب ـ ساز و آواز ـ تصنيف ـ رنگ ـ كار و عمل است. براي مثال در قطعه فراسو دو فرم موسيقيايي با نامهاي آواز و تصنيف با استفاده از تحرير ريتميك ‌(والاترين تكنيک در آواز ايراني ) با هم عجين شدند كه يك اثر كاملا جديد خلق شد كه هنوز هم به لحاظ فرم موسيقيايي ناشناخته است. سازبندي: از آنجايي كه سازهاي ما سنتي و ريشه در سرشت مردممان دارد همه آنها به شيوه هايي تغيير شكل داده اند و هدف من اين است كه ظرفيت تكنيكي و فيزيكي شان را توسعه دهم. براي مثال در بخش سه تار با چند ملودي نواختم به جاي بكارگيري هميشگي از تنظيمات يك نوع ملودي. همچنين اضافه كردن يك سيم به بربت كه باعث ميشد صدا و كارايش در همراهي ها همانند بم بربت باشد. سيم ويولا را هم به كمانچه اضافه كرديم و همچنين به صورت چند ملودي نواخته ميشد. مجاورت بسيار خاص اين سازهاي سنتي و مردمي در اين آثار بسيار اصيل و يكتا بود. استفاده خلاقانه از الگوهاي ريتميك مولفه هاي ساز و آواز را به همساني توامي كشاند كه با مهارت نوازنده هاي دف و تمبك پرطنيني ويژه اي مي يافت. فرم: تمامي اثر در فضاي دستگاه نوا مجددا ساخته شده بود و البته نه بر اساس نت مرسوم بلكه با استفاده از پر طنيني نوين شالوده كار فرازها و ريتمهاي تركيبي دركنار منتخبي از اشعار زيباي مولانا. سفر به ابديت: قطعه اي از اين لوح فشرده كه بيشترين مباحثه را شامل تعبير شخصي من از رديف نوا است كه در واقع سفري به ماوراي چهار گوشه مختلف اين دستگاه با نامهاي درآمد - نيشابورك - زنگ شتر و نهفت در فرم سه تار نوازي معاصر است. همچنين بنده خطر پذيري يكپارچگي ملودي هاي چند گانه غربي و تك ملودي هاي شرق سنتي را انجام دادم و به زيبايي شناسي فرازها و ملودي هاي شخصي متمركز شدم كه يك نوع جديدي از موسيقي را با گفتار هارمونيك و حالت سور رياليست خود توليد مي كرد.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

من نت سرچ کردم این شخص اومد دیگه نمیدونم خودشه یا نه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!:ws52:

لینک به دیدگاه

من نت سرچ کردم این شخص اومد دیگه نمیدونم خودشه یا نه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!:ws52:

 

خودشه! :w16:

 

منظورم این بود که توی دنیای موسیقی خودمون معروف نیست... جوونای خودمون نمیشناسنش. اونوقت میگیم چرا تو لیست گرمی نیست. عجباااااااااااا :banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...