رفتن به مطلب

9 واقعیت خیلی جالب در مورد گوگل


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
گوگل، غول اینترنتی، خدای جست‌وجو یا هر چیزی که نامش را می گذارید، یک شرکت موفق آمریکایی است که برای هر سوال کاربر یک پاسخ جامع و کامل در چنته دارد. بر اساس آمار سال 2013 میلادی، سرمایه این کمپانی، 60 میلیارد دلار برآورد شده است. جالب است بدانید در هر ثانیه حدود 40 هزار جست‌وجو در این سایت صورت می گیرد و همین باعث شده یا یک شرکت موفق باشد و افراد زیادی آرزوی کار در آن را داشته باشند.

 

دو نابغه کامپیوتر به نام های «سرگئی برین» و «لری پیج» با ایده «سازمان دهی اطلاعات دنیا»، چنین وب سایت جامع و عظیمی ساختند و شدند یار و همراه همیشگی کاربران اینترنت.

 

این شرکت به داشته های خود بسنده نکرد و شرکت های دیگری همانند یوتیوب، DoubleClick، Keyhole، Inc. (اکنون با نام وگل ارث می شناسیم) و GrandCentral (Google Voice کنونی) را نیز خریداری کرد و بزرگ تر و جامع تر شد.

 

9. گوگل نامش را از تایپوگرافی گرفته است

 

واژه «گوگل» اکنون به عنوان یک فعل شناخته می شود و مفهوم آن: «جست‌وجوی اطلاعات در اینترنت با استفاده از موتور جست‌وجوگر گوگل» است. این واژه در سال 1996 میلادی به طور تصادفی خلق شد. David Koller از دانشگاه استنفورد به همراه لری پیج و سرگئی برین به دنبال واژه ای بودند که علاوه بر اینکه در یاد بماند، نشانی از تکنولوژی هم در خود داشته باشد. در آن زمان، «شان اندرسون» واژه googolplex (10100) را پیشنهاد داد که نشان دهنده حجم زیاد اطلاعات بود. پیج پیشنهاد کرد که نام را باید کوتاه کنند و به واژه googol رسیدند. اندرسون هنگامی که می خواست این دامنه را ثبت کند، به اشتباه google.com آن را نوشت و همین تصادف، به اقبال بلند گوگل انجامید و Google متولد شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

8. گوگل همه دامنه های مشابه Google را خریداری کرده است

 

شرکت گوگل آینده نگری جالبی دارد. آنها همه دامنه هایی مشابه گوگل را خریداری کرده اند تا اگر کاربری در تایپ نام گوگل اشتباه تایپی داشت، باز هم به خود گوگل دات کام هدایت شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید Google بیشترین میزان خطای تایپی را دارد. به طور مثال، رایج ترین غلط تایپی هنگام نوشتن گوگل، Googel است. این واژه هر ماه بیش از 5 میلیون بار سرچ می شود. گوگل همچنین دامین، 466453 را نیز که معادل های رقمی حروف گوگل هستند را خریداری کرده است. از دیگر دامنه هایی گوگل خریده است می توان به googel maps، googel translate و googel adsense اشاره کرد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

7. گوگل پروژه بالن بلند دارد که همه دسترسی های اینترنتی دنیا را در آن گنجانده است

 

با اینکه همیشه گفته می شود که در عصر اینترنت و فناوری قرار داریم، اما واقعیت این است که دوسوم جمعیت دنیا هنوز به دنیای مجازی و اینترنت دسترسی ندارند. بالن گوگل به نام «Project Loon» شناخته می شود. ماموریت این بالن این است که در حاشیه فضا گشت بزند و دسترسی به اینترنت را برای همه مهیا سازد. هر بالن می تواند تا بیش از یکهزار کیلومتر را تحت پوشش اینترنت قرار دهد. این پروژه در سال 2013 میلادی به طور موفقیت آمیزی انجام شد و 30 بالن در نیوزیلند به آسمان فرستاده شدند. در ژوئن سال 2014 میلادی هم گوگل همین کار را در برزیل تکرار کرد. این می تواند یک تلنگر اساسی برای شرکت های ارایه دهنده اینترنت باشد که به جای کابل های فیبری زیرزمینی گران قیمت به فکر روش های دیگر باشند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

6. گوگل کارمندان خود را با مزایای زیاد استخدام می کند

 

مجله فورچون، گوگل را به عنوان «بهترین کمپانی برای کار کردن» معرفی کرد. البته این نخستین بار نیست و 8 سال پیاپی است که گوگل در ردیف بهترین شرکت ها برای کار کردن معرفی می شود. مدیر اجرایی گوگل به نام اریک اشمیت همیشه برنامه های جالبی برای خوشحال کردن کارمندان دارد. گوگل سالانه یکصدهزار دلار به کارمندان خود می پردازد. در کنار آن، گوگلی ها از مزایای متعدد دیگری همانند غذای رایگان، انواع اسنک و نوشیدنی رایگان، آرایشگاه و اصلاح موی رایگان و اجازه آوردن حیوانات خانگی به دفتر را نیز دارند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

5. دفتر اصلی گوگل بسیار پرشکوه است

 

دفتر اصلی گوگل در سانتا کلارا با چشم انداز کوهستان قرار دارد. اندازه این بنا 3.1 میلیون فوت مربع است و ساخت آن در سال 2015 میلادی تکمیل خواهد شد. اما تا پیش از اینکه این پروژه کامل شود، این سایت امکانات ویژه ای نیز دارد که از جمله می توان به نمونه دوم T-Rex به نام Stan دارد. یا باغ و باغچه اختصاصی خودش را دارد و The Google Garden نامیده می شود. این باغچه انواع مجسمه ها را قرار است در خود داشته باشد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

4. نخستین سیستم ذخیره گوگل در Lego بود و فقط 40 گیگابایت ظرفیت داشت

 

خیلی عجیب است نه؟ اما واقعیت دارد. نخستین انبار ذخیره سازی گوگل فقط به اندازه یک آی‌پاد گنجایش داشته است. گنجایش اصلی گوگل که اکنون در Octagon در مرکز مهندسی Jen-Hsun Huang قابل مشاهده است، در زمان خود به عنوان یک سوپرماشین شناخته می شد که فقط 4 گیگابایت ظرفیت داشته است. الگوریتم آن تحت پروژه خاصی در چندین کامپیوتر در دانشگاه استنفورد نوشته شده است. بسیار عجیب است که دیسک درایوهای گوگل در آجرهای لگو قرا داشتند و محفظه آن به راحتی از هم باز می شده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

3. گوگل برای خالی بودن زمین هایش، بز استخدام می کند

 

گوگل بسیار دوست دارد که در مکان های سرسبز دفتر داشته باشد. اما برای اینکه چمن ها و علف های این محدوده همیشه کوتاه باشند، بزهایی هم می خرد و آنها را در محوطه رها می کند تا بچرند. گوگل با کالیفرنیا Grazing قراداد دارد تا 200 گله بز برای آنها ارسال کند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

2. شعار اصلی و به ثبت رسیده گوگل این است: «شرور نباش!»

 

شرور نباش، شعار رسمی کمپانی گوگل است که بر سر خالق آن اختلاف نظر وجود دارد، برخی از منابع خالق آن را پاوول بوچت که رهبر تیم نرم‌افزاری جی‌میل بود می‌دانند و برخی خالق آن را امیت پاتل، مهندس گوگل می‌دانند. گوگل این شعار را نوعی الگوی اخلاقی خود می‌داند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

1. نوار جست‌وجوی گوگل برای کارهای بیشتر از جست‌وجو می تواند استفاده شود

 

نوار جست‌وجوی گوگل فقط باکسِ جست‌وجو نیست. در این نوار خیلی کارها می توانید انجام دهید. به طور مثال، معادله در آن بنویسید، یا به عنوان ماشین حساب، تبدیل واحد، یا حتی برای حل مشکلات خود از آن استفاده کنید. حتی با نوشتن نام مواد غذایی، گوگل برایتان جدول ارزش غذایی آن خوراکی را نمایش می دهد. با نوشتن define: و سپس کلمه مورد نظر در مقابل آن، مفهوم لغوی و تشریحی آن را برایتان نمایش می دهد. وقتی عبارت zerg rush رادر نوار تایپ کنید، یک سری صفر و یک می آیند و همه صفحه را پاک می کنند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...