رفتن به مطلب

بتن ضد سایش


ارسال های توصیه شده

بتن ضد سایش یا همان سیمان ضد سایش

می توان با بهبود خصوصیات مکانیکی ، بتن را درلایه های با ضخامت کمتر وبا کیفیت مطلوب اجرا نمود. با استفاده ازچهار ماده مناسب به شرح ذیل می توان بتنی با مقاومتهای فشاری،خمشی،کششی وسایشی بالاتراز بتن معمولی بدست آورد:

 

1-ساخت بتن پرمقاومت با آب به سیمان پائین:

 

برای کاهش آب به سیمان ودرضمن افزایش کارائی بتن توصیه می شود یکی از مواد فوق روان کننده

 

(بسته به فصل کاری)بمیزان 1درصد وزن سیمان بکار رود.با این کار مقاومت فشاری بتن افزایش می یابد.

 

2-استفاده از الیاف افزودنی:

 

برای افزایش مقاومت وخمشی بتن ،این الیاف به میزان 1کیلوگرم برمترمکعب به بتن ساخته شده ردیف قبلی اضافه می گردد.استفاده از این الیاف باعث جلوگیری ازترک خوردگی تحت بارگذاریهای متعدد می گردد.

 

3-استفاده از پودر سخت کننده پاششی برروی بتن تازه:

 

این کار همزمان با بتن ریزی انجام می شود و در هر مترمربع حدود 7 کیلو پودر مطابق روش مندرج در برگه های اطلاعات فنی اجرا می گردد.این روش مقاومت سایشی بتن را بیش از2برابر می کند،ضمن اینکه این موادسخت کننده در رنگ طوسی،قرمز آجری وسبز موجود می باشد.

 

4-استفاده از ماده عمل آوری:

 

درنهایت برای عمل آوری بتن می توان ازماده عمل آورنده روی بتن اعمال کرد.با این کار ضمن عدم نیاز به استفاده از روشهای قدیمی عمل آوری، ترک های ناشی از plastic shrinkage و drying shrinkage به حداقل می رسد.هر لیتر حدود 3.5تا 5 مترمربع را پوشش می دهد.

 

توصیه می شود با توجه به لزوم داشتن مهارت خاص، این بتن ریزی توسط یکی از تیمهای اجرائی که قبلاً با این مواد کار کرده اند اجرا گردد.درصورت نیاز پیمانکار مربوطه معرفی خواهد شد.

حدود سه تا چهار هفته بعد از بتن ریزی در صورت نیاز می توان پوشش اپوکسی مناسب را بر روی این بتن اجرا نمود ویا تنها برای از بین بردن غبارزائی بتن ،ماده ای به نامnitoflor lithurin را بر روی آن اعمال کرد تا بدون تغییر در ظاهر آن مسئله غبار زائی کاهشداده شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...