رفتن به مطلب

برندگان شانزدهمین مسابقه برنامه نویسی acm غرب آسیا بزودی معرفی می شوند


ارسال های توصیه شده

[h=1]برندگان شانزدهمین مسابقه برنامه نویسی acm غرب آسیا بزودی معرفی می شوند[/h] [h=3]تهران - ایرنا - برندگان نهایی شانزدهمین مسابقه منطقه ای برنامه نویسی ای سی ام acm در غرب آسیا روز جمعه 28 آذرماه مشخص و معرفی خواهند شد.[/h]

81428104-6144191.jpg

مسوول روابط عمومی شانزدهمین دوره مسابقات برنامه نویسی دانشجویی acm در منطقه غرب آسیا روز سه شنبه درباره جزییات این رقابت علمی تخصصی به خبرنگار علمی ایرنا گفت: مسابقات acm که المپیاد برنامه نویسی کامپیوتر محسوب می شود حدود 38 سال قبل در آمریکا راه اندازی شد اما سابقه برگزاری آن در ایران به شانزده سال قبل برمی گردد.

 

دکتر عباس حیدرنوری افزود: غیر از سال 1390 که دانشگاه تهران میزبانی مسابقات acm را عهده دار بود بقیه دوره ها در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده است.

 

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف درباره روند برگزاری این مسابقات توضیح داد: همه ساله حدود 300 مسابقه منطقه ای برای معرفی 120 تیم نهایی برتر در سراسر جهان برگزار می شود که دانشگاه صنعتی شریف میزبان مسابقات منطقه غرب آسیا است.

 

وی به رقابت 32 هزار دانشجو از دو هزار و 300 دانشگاه و از 94 کشور جهان در مسابقات منطقه ای acm اشاره کرد و گفت: سی و نهمین مسابقات جهانی برنامه نویسی ای سی ام نیز اردیبهشت ماه 1394 با حضور 120 تیم برتر دانشجویی در کشور مراکش برگزار خواهد شد.

 

حیدرنوری درباره رقابت های منطقه ای غرب آسیا نیز گفت: امسال شاهد حضور 100 تیم دانشجویی از حدود 50 دانشگاه کشور هستیم که رقابت آنها روز جمعه 28 آذرماه از ساعت هفت و نیم صبح تا 13 بعدازظهر در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود و در پایان روز، دو تیم برتر برای راهیابی به رقابت های جهانی مشخص و معرفی خواهند شد.

 

به گفته وی دانشجویان شرکت در رقابت های منطقه ای غرب آسیا باید در زمان تعیین شده (صبح تا ظهر روز جمعه 28 آذر) به حدود 10 مساله الگوریتمی و ریاضی پاسخ دهند و به صورت عملی، یک برنامه کامپیوتری بنویسند و خروجی خوبی تولید کنند.

 

ثبت نام تیم های دانشجویی مسابقات acm روز پنجشنبه 27 آذرماه در دانشگاه صنعتی شریف صورت می گیرد و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برترین ها نیز ساعت 16 روز جمعه 28 آذرماه در سالن جابربن حیان این دانشگاه برگزار خواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...