رفتن به مطلب

بازگشت قهرمانانه «حسن کچل»


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1] بازگشت قهرمانانه «حسن کچل»

 

[/h]

» سرویس: فرهنگي و هنري - ادبيات و نشر

کد خبر: 93092514592

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۱

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

با رونق گرفتن نگارش رمان‌های چندجلدی کودکانه، محمدرضا شمس از نگارش رمان‌هایی با محوریت شخصیت «حسن کچل» خبر داد.

 

این نویسنده کودکان و نوجوانان به خبرنگار ادبیات و نشر ایسنا‌ گفت: اخیرا مجموعه‌ای سه‌جلدی با شخصیت حسن کچل نوشته‌ام که ماجرای آن با الهام گرفتن از داستان حسن کچل در سه جلد «پهلوان پشه»، «سرزمین دیوها» و «دختر شاه فرنگ» پیش می‌رود.

 

او افزود: قصه این ماجرا همان قصه حسن کچل معروف است که اگرچه تنبل است ولی به شدت خوش‌شانس است. حسن کچل که در این مجموعه به سبب کشتن هفت پشه به «پهلوان پشه» خوانده شده در جریان حوادث یک به یک به موفقیت‌هایی دست می‌یابد و این موفقیت‌ها نظر حاکم شهر را به او جلب می‌کند. حاکم بر آن می‌شود تا با کمک حسن کچل به کشورگشایی بپردازد اما حسن کچل به بهانه جلوگیری از افتادن کوه دماوند فرار می‌کند و در دو جلد بعدی ضمن کسب دانش و تجربه بیش‌تر، در کنار خوش‌شانسی‌اش می‌تواند به پادشاهی برسد.

 

شمس همچنین مجموعه سه‌جلدی دیگری را با محوریت دختران افسانه‌یی ایرانی در دست نگارش دارد. «دختر ماه‌پیشیونی»، «دختر نارنج و ترنج» و «دختر گل خندان» این سه رمان 50 صفحه‌یی هستند که در واقع بازآفرینی داستان‌های کهن با شخصیت‌پردازی‌های نوین و پیشامدهای تازه‌اند. تاکنون دو جلد از این مجموعه سه‌جلدی نوشته شده و جلد سوم در دست نگارش است.

 

این دو مجموعه داستان قرار است توسط نشر افق راهی بازار شوند.

 

همچنین «بابادک قرمز» از تازه نوشته‌های محمدرضا شمس توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان راهی بازار می‌شود. این مجموعه پنج داستان کوتاه را ویژه خردسالان با تصویرگری علی خدایی دربر می‌گیرد. «یک چمدان دریا»، «هشت‌پا» و «بادبادک قرمز» بخشی از داستان‌های این مجموعه هستند.

 

این نویسنده هم‌اکنون نیز مشغول نوشتن جلد دوم رمان «آمیتیس» ویژه کودکان است. «آمیتیس، دختری که از هیولاها نمی‌ترسید» رمانی چندجلدی است که شمس آن را برای نشر افق در دست نگارش دارد. از این مجموعه رمان‌های تألیفی کودکان، مجموعه آثاری زیر چاپ است.

 

انتهای پیام

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...