رفتن به مطلب

دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی آکوستیک راه اندازی می شود


ارسال های توصیه شده

[h=4]عضوهیات مدیره انجمن آکوستیک :[/h] [h=1]دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی آکوستیک راه اندازی می شود[/h] [h=3]تهران- ایرنا- عضو هیات مدیره انجمن آکوستیک وارتعاشات ایران از راه اندازی دوره کارشناسی ارشد رشته آکوستیک و ارتعاشات دردانشگاه های کشور خبر داد.[/h]

81432187-6150658.jpg دکتر داود یونسیان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: رشته آکوستیک و ارتعاشات یکی از رشته های کاربردی و بین رشته ای بین فیزیک، معماری، بهداشت حرفه ای، مهندسی برق و مهندسی مکانیک است و کاربردهای بسیاری در صنایع کشور به ویژه صنعت نفت دارد.

 

وی افزود: از این رو انجمن علمی آکوستیک و ارتعاشات ایران سرفصل های این رشته را در مقطع کارشناسی ارشد آماده کرده و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کرده است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی آکوستیک و ارتعاشات قرار است از سال 95 در دانشگاه های کشور راه اندازی شود.

 

وی در مورد بازار کار مهندسی آکوستیک در کشورگفت: رشته مهندسی آکوستیک به عنوان یکی از رشته های پایه در بسیاری از صنایع کشور از جمله صنعت نفت و پتروشیمی کاربرد دارد و از گلوگاه های صنایع کشور محسوب می شود .

 

یونسیان افزود: رشته اکوستیک با توجه به تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی و لزوم بومی سازی فناوری ها به عنوان یکی از کلیدی ترین رشته هاست و پروژه های کاربردی در این حوزه در حال تعریف است.

 

به گفته وی رشته آکوستیک به استفاده و طراحی تجهیزات فنی مرتبط با ضبط و پخش صدا و موسیقی و نیز روش های تغییر، کاهش و یا افزایش امواج صوتی در تجهیزات مختلف صنعتی می پردازد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...