رفتن به مطلب

▌▐[ اخبار مواد و مصالح ساختماني]▌▐


ارسال های توصیه شده

 

آخرين اخبار مواد و مصالح ساختماني در اين تاپيك مشاهده بفرمائيد

2014/12/23

 

 

 

 

01-10-93-sazeh_200_200.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رئيس انجمن صنفی انبوه‌سازان استانتهران گفت: از نظر سازه‌ای ساخت واحد‌های مسکن ویژه براساس آیین‌نامه 2800 است و سیمان و بتن به کار رفته در این واحد‌ها از استاندارد لازم برخوردار است.

 

 

حسن محتشم -رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران - درباره‌ مصالح به‌کار رفته در مسکن ویژه تهرانسر اظهار کرد: مسکن ویژه و مسکن مهر از مصالحی با کیفیت معمولی و استاندارد ساخته شده و بحث استحکام و ایستایی در آنها رعایت شده است.

 

وی افزود: از نظر سازه‌ای کل مسکن مهر و مسکن ویژه طبق آیین‌نامه 2800 ساخته شده‌اند و از سیمان و بتن استاندارد استفاده شده است.

 

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران تاکید کرد: در بخش نازک‌کاری در طرح مسکن مهر به دلیل پایین‌بودن قیمت آن از مصالح درجه یک و یا مرغوب کمتر استفاده شده است.

 

محتشم تصریح کرد: اما در بخش نازک‌کاری مسکن ویژه تهرانسر که متقاضیان مبلغ بیشتری پرداخت کرده‌اند از مصالح بهتری استفاده شده، اما نمی‌توان آن را با ساختمان‌های شمال تهران مقایسه کرد.

 

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به این‌که وضعیت ساخت با سلیقه گروهی از خریداران منطبق نباشد تصریح کرد: مصالح به کار رفته در این ساختمان‌ها نامرغوب نیست.

 

گروهی از مالکین واحد‌های مسکن ویژه تهرانسر براین عقیده‌اند که مصالح به کار رفته در ساخت این واحد‌ها مرغوب نبوده و با توجه به قیمت تمام شده ساخت مبالغ دریافتی از متقاضیان متناسب نیست، اما براساس آیین‌نامه اجرایی 2800 ساخت این واحد‌ها باید با سیمان و بتن استاندارد ساخته شود.

لینک به دیدگاه

10-02-93-siman_100_100.jpg

 

 

رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي با اشاره به توليد 70 ميليون تن سيمان در کشور گفت: در حال حاضر 20 ميليون تن مازاد سيمان در کشور وجود دارد که بايد براي آن فکري شود.

 

محمد شکرچي زاده اظهار داشت: توقف توليد سيمان اضافه ضروري است اما شنيده شده است که گفته مي شود توليد سيمان در کشور تا مرز 100 ميليون تن افزايش بيابد.

وي افزود: در حالي صحبت از افزايش توليد سيمان مطرح است که حتي اگر تمام پروژه ها در کشور راه بيفتد باز هم ظرفيتي براي استفاده از اين حجم سيمان وجود ندارد.

 

معاون وزير راه و شهرسازي تصريح کرد: سيمان صادراتي حتي قيمت سوخت مصرفي را نيز به کشور برنمي گرداند اما به دليل مازاد توليد مجبور به صادرات هستيم.

 

نايب رييس انجمن بتن ايران در ادامه افزود: آنچه که بايد براي صنعت سيمان انجام دهيم اين است که نگاه را از يک ديدگاه سنتي به سمت توليد سيمان هاي متنوع متحول کنيم.

 

شکرچي زاده با بيان اينکه در بسياري از کشورها مقاومت هاي سنتي بتن شکسته شده است، گفت: در اين کشورها تا سال دو هزار ميلادي مقاومت بتن به مرز 800 مگاپاسکال افزايش يافت اما در نهايت اين روند را متوقف کردند زيرا به اين نتيجه رسيدند که افزايش مقاومت مشکلي را حل نمي کند و به سمت توليد بتن هاي فوق توانمند حرکت کردند.

وي در ادامه افزود: در حال حاضر در سطح دنيا بتن هاي فوق توانمند از حالت آزمايشگاهي خارج شده است و سازه هايي را با اين نوع بتن احداث کردند.

شکرچي زاده اظهار داشت: بتن هاي فوق توانمند بايد فرآوري حرارتي شود تا به مقاومت بيش از 150 مگاپاسکال برسد اما امروزه راهکارهاي تدوين شده تا بدون انجام اين اقدامات مقاومت بتن فوق توانمند به 200 مگاپاسکال برسد.

 

رييس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي با اشاره به تحقيقات بين المللي انجام شده در مورد بتن گفت: در عرصه اجرا نيز بتن خودمتراکم رشد يابد و در ايران نيز اقداماتي شده است.

 

شکرچي زاده با اشاره به اينکه مقاومت بسياري از سازه ها در ايران 35 تا 40 مگاپاسکال است، اظهار داشت: متاسفانه هنوز نتوانسته ايم اين جرات را به مجريان و پيمانکاران بدهيم که سازه هاي مقاوم تري بسازند.

 

معاون وزير راه و شهرسازي با تاکيد بر ضرورت توجه به کيفيت بتن گفت : وقوع زلزله هاي اخير در کشور نشان مي دهد که بتن ها از نظر مقاومت مناسب نيست و البته در کشور ما در سال هاي اخير زلزله هاي بيش از 7 ريشتر در شهرهاي با جمعيت کمتر از 100 هزار نفر رخ داده است و اگر اين زلزله ها در شهرهاي با جمعيت بيش از 100 هزار نفر اتفاق بيفتد با يک فاجعه روبرو خواهيم بود اما بتن هاي مقاوم آسيب هاي ناشي از زلزله را کاهش مي دهد. شکرچي زاده با اشاره به واگذاري تدوين آيين نامه بتن به مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي گفت: فرصتي فراهم شده است تا تناقض ها ميان مقررات ملي ساختمان و آيين نامه بتن را برطرف کنيم و از متخصصان داخلي و متخصصان ايراني خارج از کشور در اين زمينه دعوت مي کنيم .

 

نايب رييس انجمن بتن ايران اظهار داشت: سرمايه ها بسيار زياد است اما بهره وري بسيار کم است و با تلاش بيشتر مي توانيم اين مشکلات را نيز برطرف کنيم. باشگاه خبرنگاران

لینک به دیدگاه

10-02-93-siman_100_100.jpg

 

یک مقام مسوول در وزارت نیرو با اشاره به اتلاف بالای برق و انرژی در صنایع سیمان کشور از اختصاص یک نیروگاه 700 مگاواتی برای تامین برق صنایع سیمان کشور خبر داد.

 

 

 

به گزارش بنانیوز ؛ محمدحسن زربخش با اعلام اینکه اختلاف مصرف انرژي در صنعت سيمان كشور با بهترين عملكرد جهاني توليد اين محصول، بالغ بر 30 كيلووات ساعت برق بر تن سيمان و 30 ليتر بر تن كلينكر در سوخت فاصله دارد، تصریح کرد: براساس محاسبات انجام‌گرفته، اختلاف اين دو عدد در مقدار سيمان توليدي و قيمت انرژي در ايران قابل تامل و معنادار است.

 

مدير دفتر آموزش و اطلاع‌رساني سازمان بهره‌وری انرژی ایران درباره ميزان مصرف برق در صنعت سيمان اظهار کرد: در حال حاضر توليد سيمان به 75 ميليون تن رسيده و اگر به ازاي توليد هر تن سيمان به‌طور متوسط 100 كيلووات ساعت برق مصرف شود، براي اين ميزان توليد سيمان، به بيش از 7 ميليارد ليتر سوخت و 7/5 ميليارد كيلووات ساعت برق در سال نياز است.

 

وی افزود: به عبارت ديگر با تبديل اين مقدار سوخت به برق، صنعت سيمان كشور به يك نيروگاه 600 مگاواتي بدون احتساب تلفات انتقال و توزيع نيازمند است. وی با بیان اینکه هم‌اکنون در بهترين عملكرد جهان در توليد سيمان، مصرف برق به 65 كيلووات ساعت بر تن سيمان و 75 ليتر سوخت به ازاي تن كلينكر توليدي، انرژي مصرف مي‌شود، تاکید کرد: در صورتي كه در ايران به‌طور متوسط 95 كيلووات ساعت برق در تولید سیمان و 90 ليتر سوخت به ازاي هر تن كلينكر توليدي انرژي مصرف مي‌شود.

لینک به دیدگاه

10-02-93-siman_100_100.jpg

 

كارخانه سيمان سيستان به نفس افتاده !

 

مدیرعامل کارخانه سیمان زابل گفت: قرارداد تامین سوخت کارخانه تا پایان شهریور به اتمام رسیده و ذخایر سوخت ما نهایتاً 10 روز می‌تواند پاسخگوی نیاز کارخانه باشد.

 

 

 

احسانفر از شرایط فعلی سوخت این کارخانه به شدت ابراز نگرانی کرد و افزود: قرارداد ما با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جهت تامین سوخت مورد نیاز کارخانه که روزانه چیزی قریب به 14 تریلی مازوت است تا پایان شهریور ماه بوده و مخازن ذخیره‌ای ما نیز حداکثر پاسخگوی 10 روز از نیاز سوختی کارخانه است؛ با این وجود با اتمام سوخت ما مجبور به خاموش کردن کوره‌ها و تعطیلی کارخانه هستیم که این امر منجر به سرد شدن قطعات می‌شود و در صورت راه اندازی مجدد هزینه‌های سنگین و خسارات میلیاردی به تاسیسات کارخانه وارد می شود.

 

وی در ادامه گفت: تفاوت قابل توجه قیمت سوخت مصرفی کارخانه‌های مازوت سوز با گاز مصرفی در کارخانه های سیمان گازسوز سبب بروز مشکلات عدیده‌ای شده تا جایی که بسیاری از کارخانه‌ها را آستانه تعطیلی قرار داده است.

 

احسانفر با اشاره به اینکه دولت خود را موظف به پرداخت مابه تفاوت هزینه نسبت به گاز کرده و قرار بر این بوده که این مبلغ از محل اعتبارات یارانه به صورت کارت اعتباری انرژی به کارخانه‌های مازوت سوز تعلق گیرد افزود: گفت وگوهایی با معاون وزیر داشتیم و وی برای رفع این مشکل قول مساعدت داده است. احسانفر در پایان ابراز امیدواری کرد تا با کمک و حمایت ارگان‌ها و دست اندرکاران در بحث صادرات سیمان به کشورهای همسایه اعم از گمرک، سازمان ملی پخش فراورده‌های نفتی، بنادر و کشتیرانی، حمل ونقل پایانه‌ها و دیگر سازمان‌های تاثیرگذار بتوان با توجه به بازار خوب این محصول در کشورهای همسایه حجم مناسبی از سیمان تولبدی در این کارخانه را به فروش رساند و درهای جدیدی از تجارت و ارزآوری را به روی صنایع استان گشود. لازم به ذکر است کارخانه سیمان سیستان با هدف تولید سالیانه 1میلیون تن سیمان خاکستری در شمال استان سیستان و بلوچستان و در منطقه سیستان فعالیت دارد.

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

masaleh_100_100.jpg

 

 

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین از افتتاح فاز دوم و سوم کم نظیرترین کارخانه تولید آجر کشور در هفته دولت خبر داد و گفت: این کارخانه توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.

 

 

 

حسن میرزایی با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های موجود در صنعت آجر شهرستان ورامین اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان ورامین در زمینه تولید آجر در کشور صاحب نام بوده و توانسته علاوه بر تأمین نیازهای داخل، بخشی از تولیدات خود را به خارج از کشور صادر کند.

 

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین افزود: طی سال های گذشته فعالان بخش خصوصی با حضور در لکه صنعتی خیرآباد ورامین، سرمایه گذاری خوبی را در زمینه تولید آجر انجام داده اند و توانسته اند میزان تولیدات آجر نما در ورامین را به شکل محسوسی افزایش دهند.

 

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 18 واحد صنعتی با تجهیزات و امکانات مختلف، در شهرستان ورامین مشغول به تولید آجر نما هستند که این میزان در مقایسه با شهرهای مختلف کشور یک آمار قابل توجه و خوشحال کننده است.

 

میرزایی اضافه کرد: طی سال های گذشته، افراد بیشتری جذب صنعت آجر شهرستان ورامین شدند به طوری که هم اکنون بیش از 162 نفر در این عرصه مشغول هستند که با افتتاح فاز دو م وسوم کارخانه آجر محک این تعداد از 200 نفر تجاوز خواهد کرد.

 

این مسئول اضافه کرد: همزمان با هفته دولت و با حضور مسئولان شهرستانی و جمعی از فعالان اقتصادی، فاز دوم و سوم کارخانه آجر محک ورامین به بهره برداری می رسد که این دو فاز میزان تولیدات آجرهای نمای ورامین را افزایش خواهد داد.

 

وی عنوان کرد: این کارخانه با حمایت و پشتیبانی بخش خصوصی راه اندازی و در مدار تولید قرار گرفته و با استفاده از تجهیزات به روز اروپایی و تکیه بر توان داخلی، نوید بخش آینده ای روشن برای صنعت آجر شهرستان است. گفتنی است شهرستان ورامین با تولید 70 نوع آجر تزیئنی و ساختمانی در 18 کارخانه و صادرات به کشورهای اروپایی و آسیایی، به عنوان قطب تولید آجر در استان تهران محسوب می شود.

لینک به دیدگاه
  • 5 هفته بعد...

masalehh_100_100.jpgرییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت:

با استفاده از مصالح استاندارد و نوین می‎توان کیفیت ساختمان‏‌ها

را ارتقا داد.

 

 

احد محمدی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنعت ساختمان که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار شد، اظهار کرد: بخشی از تولیدات در حوزه ساختمان مربوط به مصالح ساختمانی است که استفاده از مصالح استاندارد، یکی از الزامات احداث ساختمان‎ها است.

 

 

وی ادامه داد: تلاش بر این است که عمر و کیفیت ساختمان‌ها بالا برود که یکی از گام‎های اساسی در این زمینه، همین بحث مصالح استاندارد و به روزرسانی شده است که می‎توان با استفاده از این نوع مصالح، کیفیت ساختمان‎‏ها را افزایش داد.

 

 

محمدی افزود: نمایشگاهی که هم‌اکنون برپا شده است، شامل مجموعه کارخانه‎هایی است که تولیدات ساختمانی دارند و عمدتا تولیدات داخلی هستند، به همین خاطر این نمایشگاه دو جنبه مثبت دارد که یکی شناساندن محصولات داخلی است و از قضا ما نیز به دنبال این مهم هستیم و دیگری شناساندن این تولیدات به مصرف‌کنندگان است تا بتوانند محصولی را که به دنبال آن هستند را شناسایی کرده و خریداری کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...