رفتن به مطلب

بازی‌های محبوب سال ٢٠١٤


ارسال های توصیه شده

هر سال ده‌ها و شاید صدها گیم کامپیوتری جدید طراحی و تولید می‌شود، اما همه آن‌ها محبوب کاربران نمی‌شوند. اینجا ده بازی محبوب کاربران سال ٢١٠٤ را معرفی می‌کنیم.

کنسول‌های جدید بازی اکنون جای پای خود را در بازار محکم کرده‌اند و تولید کنندگان بازی‌های متنوعی را برای آن‌ها طراحی می‌کنند. اما برخی از بازی‌ها محبوب‌تر از بقیه بازی‌ها می‌شوند و کاربران بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند. برای ساختن یک گیم موفق، استاندارد مشخصی وجود ندارد و سلیقه هنری و ذوق طراح یا طراحان بازی رمز اصلی موفقیت یک بازی و محبوب شدن آن نزد کاربران است.

 

برخی بازی‌های کامپیوتری غافلگیر کننده هستند. بازی‌های بزرگ معمولا به کاربران احساس قدرت می‌دهند و با هر حرکت در بازی، بازیگر احساس رضایت و پیروزی بیشتری کسب می‌کند. بازی Bayonetta 2 درباره حمله و شکست دادن مسئولان یک اردوگاه است که برای استثمار جنسی افراد را اسیر کرده و از آن‌ها سو استفاده می‌کنند.

این بازی بسیار پر برخورد است و مبارزه با تبهکاران در ژست‌ها و موقعیت‌های مختلف را نشان می‌دهد. مبارزه نه تنها با مردان قوی هیکل که با فرشتگانی شیطان صفت است که کفش‌های پاشنه بلند پوشیده‌اند. محیط بازی زیر نور نئون‌های رنگی است که یادآور محله‌های بدنام است، اما اینجا خبری از چشمک زدن نیست. در عوض، مبارزه‌های فوق العاده سرگرم کننده که مرتبا در موقعیت‌های مختلف تکرار می‌شود.

 

 

بازی‌ها کامپیوتری که از مدل‌های کلاسیک این بازی‌ها الگو می‌گیرند، عموما حس نوستالوژیک علاقه مندان به این حوزه را تحریک می‌کنند و اگر خوب طراحی شده باشند، می‌توانند نظر آن‌ها را جلب کرده و موفقیت خود را در بازار تضمین کنند. بازی Middle-earth: Shadow of Mordor یکی از بهترین و جذاب‌ترین نمونه‌ها از دنیای تخیلی دنیای‌های تالکین را خلق کرده است.

این بازی نسبت به بازی‌های قبلی با مضامین مشابه دنیای تالکین، نکات تازه زیادی ندارد، اما نکته برجسته این بازی ادغام و کنار هم آوردن بسیاری از ایده‌های خوب در یک بازی واحد است و همین ادغام استادانه باعث محبوبیت این بازی در سال جاری شد.

 

 

سه نسخه پیشین این بازی درباره حضور یک غریبه در سرزمین غریبه بود که با بدترین چیزهای ممکن مواجه می‌شد در نسخه چهارم این بازی نیز، همین داستان تکرار می‌شود. در چنین وضعیتی، همچنان‌که شما کمک می‌کنید تا قهرمان گرفتار را از رهبر مخلوع و بسیار خطرناک دور کنید، خود بیشتر در این جهان خطرناک گرفتار می‌شوید.

اما امید به بازگشت به جهان آزاد، شما را به پیش می‌برد. این بازی قابلیت این را دارد که به عنوان بهترین بازی تبهکاری سال شناخته شود.

 

 

نینتندو به دلایلی، بازی Mario Kart 8 را برای دستگاه‌‌ کوچک Wii U طراحی و تولید کرده است که هرچند از مشابه این بازی که برای کنسول‌های بزرگ تولید شده است، قدرت و قابلیت‌های کمتری دارد اما بسیار محبوب است. این بازی جدید را می‌توان از بهترین بازی‌های موجود در Wii U دانست و حتی شاید بتوان آن را بهترین بازی Mario Kart هم دانست.

 

 

این بازی جنگ و درگیری هم که توسط Nintendo طراحی شده است و از بازی‌های محبوب در این حوزه است تاکنون برای کنسول‌های بزرگ طراحی شده بود. اکنون نسخه Wii U این بازی با شکل و شمایلی تازه ارائه شده است و برای علاقه‌مندان به بازی‌های رقابتی بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

با بیش از ٥٠ کاراکتر، گزینه‌های گیم‌پلی جدید و طراحی گرافیکی پر زرق و برق جدید، این بازی در سال ٢٠١٤ در بازار بسیار موفق بود و توجه زیادی را به خود جلب کرد. این بازی به شیوه‌ای طراحی شده است که چند نفر می‌توانند آن را با هم بازی کنند.

لینک به دیدگاه

همه بازی‌های کامپیوتری آسان نیستند و کامیابی در آن‌ها حتمی نیست. در این معنا برخی بازی‌ها نه برای سهولت بردن و کسب لذت موفق شدن که به دلیل فضای خاصی که خلق می‌کنند، محبوب می‌شوند. بازی Dark Souls که محبوبیت غیر قابل پیش بینی پیدا کرد از این دسته بود. در نسخه دوم این بازی که سال جاری عرضه شد، اگرچه آزادی عمل بازیگران بیشتر شده است، اما بازی همچنان دشواری‌های خاص خود را دارد و همین لذت پیروزی نهایی در بازی را دو چندان می‌کند.

 

آتاری‌ها را به یاد دارید؟ بازی‌های ساده، اما پرهیجان و دوست داشتنی با یک موسیقی زمینه ثابت را که مبتنی بر حرکت قهرمان بازی مورد نظر (آدم، هواپیما، جانور، کاراکتر خیالی) در یک مسیر مشخص پر از مانع و چاله و دشمن بود. دشمن در شکلی ثابت و هر بار از بالا یا پائین صفحه ظاهر می‌شد و ما باید او را با شلیک و یا با ضربه‌ای می‌کشتیم و یا از روی آن می‌پریدیم. اگر دوست دارید به دوران آن بازی‌ها برگردید، بیل‌تان را بردارید و حرکت کنید! بازی Shovel Knight شما را به دنیای شیرین آن با همان رنگ و لعاب و همان موزیک دوست داشتنی می‌برد.

 

این هم یک بازی کلاسیک دیگر است که کارت‌های آنالوگ را به دنیای دیجیتال آورده است تا مخاطبان نسل جدید را به خود جذب کند. انتظار می‌رود ین بازی رقابتی و سرگرم کننده در سال‌های آینده در میان گروه‌هایی خاص همچون گروه‌های ورزشی رشد خوبی داشته باشد.

 

یک بازی پر از درگیری دیگر که برخلاف گیم‌های رایج جنگی که در فضایی تلخ و شنگین می‌گذرد، در فضایی روشن، رنتگی و پر زرق و برق می‌گذرد. بازی امکان اسکیت آزادی را به کاربرش می‌دهد و گزینه‌های سفارشی سازی زیادی برای هرچه بیشتر شخصی کردن بازی دارد.

 

بازی که در عصر اژدهایان می‌گذرد و شما با داشتن کاراکترهایی که قدرت خارق العاده‌ای دارند باید ضمن از بین بردن اژدهایان جهان را برای یک زندگی ایمن آماده کنید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...