رفتن به مطلب

فصلنامه درگاه منتشر شد


ارسال های توصیه شده

[h=1]فصلنامه درگاه منتشر شد[/h] [h=3]تهران - ایرنا - فصلنامه ادبی و پژوهشی «درگاه» ویژه زمستان 93 حاوی نقد آثار حمید هنرجو شاعر و نویسنده منتشر شد.[/h]

81451700-6183864.jpg به گزارش روز دوشنبه خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا، فصلنامه ادبی و پژوهشی درگاه که در سومین سال انتشار به سر می برد در این شماره خود به معرفی یکی از ادبا، شعرا، پژوهشگران و نویسندگان کشور می پردازد.

 

بخش ویژه شماره زمستان فصلنامه ادبی و پژوهشی درگاه به آثار و نوشته های حمید هنرجو شاعر و منتقد ادبی کشور اختصاص پیدا کرده است که نویسندگان و منتقدانی چون محمدرضا اصلانی، غلامرضا بکتاش، ضیاء‏ الدین ترابی، محسن حسن ‏زاده لیله ‏کوهی، سیدمحمود سجادی، کامران شرفشاهی، حمیدرضا شکارسری، مراد طاهرنیا، عزیز کلهر، مصطفی محدثی خراسانی، جواد محقق، فریدون محمودی، سینا میرزایی، محمدمهدی میرزایی، عرفان نظرآهاری و سیدسعید هاشمی در مورد آثار و سبک نوشتاری این شاعر مطالب خود را قلمی کرده اند.

 

در بخش تازه های نشر نیز آثاری چون مجموعه قطعه ‏های ادبی «واگویه های ارغوانی»، مجموعه شعر «سیب لب هایت که افتاد»، مجموعه داستان « آن ‏دستِ پُل»، مجموعه شعر «در آستانه فردا»، مجموعه شعر «سوت در ایستگاه برزخ» و مجموعه شعر «دوستت دارم، همین» به مخاطبان و دوستداران یار مهربان معرفی شده است.

 

این فصلنامه همچنین در این شماره خود با مطلبی از حجت الاسلام سیدحسن خمینی با تیتر «بستن فضا فایده ای نخواهد داشت» در بخش سرآغاز سخن / سیدحسن خمینی صفحات نخست خود را آغاز کرده است.

 

در بخش یادداشت مطلبی از کرم رضا تاج مهر با عنوان «گونگادین؛ دن کیشوت ایرانی» به رشته تحریر در آمده است و در بخش شعر آثاری از هنرمندانی چون سیمین الوند، فروغ بهاروند، فرشته پناهی، غزل تاج بخش، بهاره رضایی، هوشنگ رئوف، فرامرز سه ‏دهی، ذوالفقار شریعت، مسعود شیرمحمدجماعت، مهدی عابدی، فرهاد عابدینی، الهه فاضل نیا، محمدعلی قاسمی، علیرضا کرمی، الهام کریمی، ثریا کهریزی، بهار کیخسروکیانی، هوشنگ گراوند و سارا محمدی‏ اردهالی را بازتاب داده است.

 

در بخش داستان نیز آثاری چون «آن روز، اولش آفتابی بود» به قلم مجید پولادخانی، «من خواب دیده ام» به قلم اعظم سبحانیان، «دروغ میگه، جناب قاضی!» نوشته امیر کِلاگِر و «نیمکت خاکستری» از داستان های آیدا مجیدآبادی در این شماره به چاپ رسیده است.

 

همچنین در بخش گفت و گو، مخاطبان با «بیان طنزگونه و گروتسک ‏وار عمق فاجعه را بیشتر نشان می ‏دهد« مواجه می شوند که حاصل گفت ‏ و گو با پژمان قانون نویسنده شناخته شده کشور است.

 

در بخش ترجمه این شماره نیز «زندگینامه و شعری از آن ***تون» با ترجمه شهناز خسروی، «زندگینامه و داستانی از احسان عبد القدوس» با ترجمه سید مهدی حسینی نژاد و گفت ‏و گو با «احمد ارتان میصیرلین با ترجمه طاهره میرزایی به چاپ رسیده است.

 

فصلنامه ادبی و پژوهشی «درگاه» به مدیر مسئولی و سردبیری عبدالرضا شهبازی و مدیریت و همراهی افرادی چون فریبا بسطامی، کرم رضا تاج مهر، بهروز سپیدنامه، طاهره میرزایی، سجاد همتی و اکبر حیدری به شکل کشوری چاپ شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...