رفتن به مطلب

بررسی تخصصی هواوی Ascend Mate7


ارسال های توصیه شده

نگاه نزدیک دریچه؛

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

این روزها تولید فبلت توسط کمپانی‌های بزرگ به یک تجارت جدید تبدیل شده است. Apple iPhone 6 Plus ،Samsung Galaxy Note 4 و LG G3 نمونه‌هایی از اینگونه گجت‌ها در بازار هستند. در این گزارش می‌خواهیم به بررسی Ascend Mate7 بپردازیم.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ Ascend Mate7 جدید ترین محصول هواوی است که با صفحه نمایش بزرگ خود می‌خواهد جایگزینی برای Ascend Mate2 محصول سال گذشته این شرکت باشد. هواوی در سال های گذشته با طراحی جذاب در بدنه گوشی های خود و البته قیمت مناسب تر نسبت به دیگر برندها توانسته است بازار را در دست بگیرد و اکنون به یک رقیب جدی تبدیل شده است.

 

2858519_216.jpg

 

طراحی

Ascend mate 7 طراحی جدیدی ندارد و طراحی آن الهام گرفته از گوشی های دیگر است اما از نظر کیفیت ساخت یکی از بهترین گوشی های ساخت هواوی است که تاکنون از این شرکت دیده ایم. این فبلت شباهت زیادی به HTC One Max دارد بدنه ای فلزی به همراه سنسور اثر انگشت در قاب پشتی. حدود 85 درصد از قاب پشتی آلومینیوم است و تنها در بالا و پایین قاب پشتی از نوار باریک پلاستیک برای قرار گیری آنتن استفاده شده است.

 

2858534_653.jpg

 

کیفیت آلومینیوم استفاده شده در گوشی نیز تقریبا مشابه آنچه در گوشی های اچ تی سی دیده بودیم است. در کناره های بالا و پایین صفحه نمایش نیز نواری شیشه ای قرار گرفته است. نکته مهم این است که فاصله بوردر در کناره های صفحه نمایش بسیار کم است. این فاصله در کناره های چپ و راست صفحه نمایش تنها حدود 2.1 میلیمتر است. این گوشی نسبت به Mate2 ضخامت کمتری دارد.

 

2858523_262.jpg

 

سایز این فبلت باعث می‌شود تا کارکرد با یک دست مشکل باشد. کلیدهای پاور و تنظیم صدا در سمت راست قرار گرفته اند جایگیری این کلیدها بسیار مناسب است اگر با دست راست با این فبلت کار کنید انگشت شستتان درست روی آن قرار می‌گیرد و اگر فبلت در دست چپ شما باشد انگشت اشاره شما دقیقا روی آن‌ها قرار خواهد گرفت. هواوی گزینه On Hand UI را در نوار نوتیفیکیشن تعبیه کرده است. اسپیکر گوشی در قاب پشتی قرار گرفته است و ممکن است دستتان آن را بپوشاند. طراحی اچ تی سی که از اسپیکرهای استریو در بالا و پایین صفحه نمایش استفاده می‌کند در این زمینه بهتر است.

 

2858526_176.jpg

 

در پشت گوشی دقیقا زیرلنز دوربین یک مربع کوچک که در بدنه فرورفته است وجود دارد که حسگر اثر انگشت را شامل می‌شود. مانند حسگر اثر انگشت استفاده شده در گوشی‌های S5 ، Note4 ، iPhone 5S ، iPhon6 ،iPhone 6 Plus و One Max از این سنسور برای بازکردن گوشی استفاده می‌شود.

 

2858535_693.jpg

 

این گوشی تا 5 اثر انگشت متفاوت را ذخیره می‌کند اما تفاوتی که این سنسور با سنسور اثر انگشت دیگر گوشی‌ها دارد این است که به محض اینکه انگشت شما با سنسور برخورد کند قفل صفحه باز خواهد شد و نیازی نیست که هیچ دکمه‌ای را فشار دهید (در آیفون 5s برای اینکه سنسور اثر انگشت شروع به کار کند باید ابتدا صفحه نمایش روشن شود). از این گذشته سنسور اثر انگشت Mate7 یکی از سریعترین و دقیق‌ترین سنسورهای استفاده شده در گوشی‌های اندرویدی است.

 

2858531_280.jpg

 

Mate7 مجهز به یک صفحه نمایش 6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1920×1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 368 پیکسل بر اینچ است. این صفحه نمایش قابلیت کارکرد با دستکش را نیز دارد که می‌توانید در منوی تنظیمات آن را فعال کنید. انتظار می‌رفت هواوی مانند LG G3 و Note4 سامسونگ از رزولوشن QHD برای این گوشی استفاده کند اما با این وجود کیفیت رنگ‌ها و روشنایی صفحه نمایش کافی به نظر می‌رسد علاوه بر اینکه صفحه نمایش دارای زاویه دید خوبی است. در قسمت تنظیمات صفحه نمایش می‌توانید میزان گرم بودن نمایش رنگ‌های صفحه نمایش را به صورت دستی تنظیم کنید. در کناره‌های صفحه نمایش شاهد یک نوار مشکی رنگ هستیم اما این نوار میلیمتری چندان آزار دهنده نیست. کلیدهای کنترلی اندروید نیز در قسمت پایین صفحه نمایش قرار دارند و روی بدنه تعبیه نشده‌اند.

 

2858520_922.jpg

 

در بخش دوربین Ascend Mate7 مجهز به یک دوربین 13 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در بالای صفحه نمایش برای تماس‌های ویدئویی و گرفتن عکس‌های سلفی است. سنسور این دوربین از نوع Exmor BSI و چهارمین نسل از سنسورهای ساخت سونی محسوب می‌شود Aperture آن F2.0 و لنز آن 28 میلیمتری است در هنگامیکه صفحه نمایش قفل است با دوبار فشردن کلید پایین تنظیم صدا مستقیما به رابط کاربری دوربین هدایت می‌شوید. در رابط کاربری دوربین که شباهت زیادی به رابط کاربری دوربین در آیفون‌ها دارد شاهد تنظیمات اولیه نظیر تنظیمات ایزو و HDR هستیم ضمن اینکه می‌توانید برای عکاسی انگشتتان را روی حسگر اثر انگشت قرار دهید.

 

2858521_634.jpg

 

این ویژگی باعث می‌شود تا برای عکاسی نیازی به لمس صفحه نمایش نباشد. برای عکاسی می‌توانید گزینه فرمان صوتی که در تنظیمات دوربین موجود است را نیز فعال کنید. میزان رتوش در عکس‌های سلفی نیز در دسترس شماست و می‌توانید آنرا به دلخواه خود تنظیم کنید. گزینه all focus که بسیار شبیه به Refocus در گوشی‌های لومیاست به شما کمک می‌کند تا بعد از عکاسی فوکوس روی سوژه‌ها را تغییر دهید. کیفیت عکاسی‌های در محیط‌های باز قابل قبول است اما در محیط‌های کم نور و اتاق شاهد نویز در عکس‌ها مشاهده می‌شود. در بخش فیلمبرداری هواوی گزینه‌ای برای فیلمبرداری با فرمت 4K قرار نداده است و دوربین با کیفیت 1080p یا FullHD در 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری می‌کند. ویدئوها در فرمت MP4 و نرخ 25 مگابیت برثانیه و صدای استریو ذخیره می‌شوند.

 

2858524_555.jpg

 

Acsend Mate 7 با آخرین پردازنده ساخت هواوی یعنی پردازنده 8 هسته‌ای 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی A15 و 4 هسته 1.3 گیگاهرتزی A7 HiSilicon Kirin 925 به بازار معرفی شده است. ظرفیت RAM بسته به ظرفیت حافظه داخلی متفاوت است. نسخه 16 گیگابایتی 2 گیگابایت RAM دارد و نسخه 32 گیگابایتی دارای 3 گیگابایت RAM است. از 2 گیگبایت RAM حدود یک گیابایت آن اشغال شده است. مانند Note 3 نسخه 8 هسته‌ای از پردازنده گرافیکی Mali T-628 MP6 برای پردازش گرافیکی استفاده شده است. این فبلت قدرت کافی را برای اجرای بازی‌های سه بعدی دارد به عنوان مثال بازی Dead Trigger 3 به راحتی روی گوشی اجرا شده است.

 

2858532_729.jpg

 

Ascend Mate7 با اندروید نسخه 4.4.2 یا همان کیت کت عرضه شده است. رابط کاربری این گوشی نیز نسخه 3 از رابط کاربری هواوی EMUI است. این رابط کاربری بسیار ساده طراحی شده است و دارای 6 تم پیش فرض است که کاربر می‌تواند به دلخواه خود ظاهر رابط کاربری را تغییر دهد. هواوی یک نرم افزار مدیریت کارایی رایگان و کارآمد را نیز در این گوشی به صورت پیش فرض قرار داده است که پس از پیمودن چند مرحله سرعت گوشی شما بیشتر می‌شود.

 

2858537_859.jpg

 

البته در مارکت گوگل انواع مختلفی از این گونه نرم افزارها وجود دارد اما برای استفاده کامل از آنها باید نسخه غیر رایگان را تهیه کنید. چند برنامه دیگر نظیر آیینه و Magnifier نیز در این گوشی مشاهده می‌شود که به نظر ما این نرم افزارها چندان مورد استفاده کاربر نیستند. قسمت نوار ناتیفیکیشن نیز دارای دو قسمت است در قسمت سمت چپ اعلان‌ها و هشدارها به صورت یک تایم لاین به نمایش در می‌آیند و با لمس لبه میانبرها می‌توانید به برخی از گزینه‌های تنظیمات گوشی دسترسی داشته باشید.

 

2858525_857.jpg

 

Ascend Mate7 مجهز به باتری لیتیوم پلیمری 4100 میلی آمپری است. هواوی ادعا دارد این باتری می‌تواند تا 2 روز گوشی را روشن نگه دارد. برای یک گوشی با صفحه نمایش 6 اینچی این مدت زمان دوام باتری بسیار عالیست. ضمن اینکه با برنامه مدیریت باتری که سه حالت برای نگه داری بیشتر باتری دارد می‌توانید گوشی را مدت زمان بیشتری روشن نگه دارید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...