رفتن به مطلب

۷ دلیل برای انتخاب Ruby on Rails


ارسال های توصیه شده

think_rails___flat_by_cyric80-d5tu85r.jpg

 

در طی ده سال گذشته روبی آن ریلز (Ruby on Rails) به عنوان یکی از محبوب ترین ابزارها برای ساخت وب اپلیکیشن ها تبدیل شده است. در شرایطی که دنیای تکنولوژی مدام در حال تغییر و تحول بوده و اقتصاد نیز ناپایدار است، RoR می تواند با صرفه جویی در زمان و هزینه ی پروژه ها به کمک کمپانی های متفاوت بیاید. در دنیای امروزی، دانش روبی می تواند شما را به مراتب بسیار بالایی برساند؛ پروژه ها و سمت های شغلی بسیار خلاقانه و جذابی در حال شکل گرفتن هستند که همگی بر پایه ی روبی به پیش می روند. به همین منظور RoR می تواند در این مسیر، بهترین همراه شما باشد.

اما RoR دقیقاً چیست؟ خب پاسخ ساده است؛ در حقیقت روبی آن ریلز یک ابزار طراحی وب اپلیکیشن است؛ یک فریم ورک بر اساس زبان روبی که ساختاری تمیز و یکپارچه را برای کدهای شما فراهم می آورد.

چرا برنامه نویسان به RoR علاقه دارند؟ برنامه نویسان و طراحان وب بدین دلیل RoR را انتخاب می کنند که به آن ها امکان انجام کارهای تکراری و دشوار را به آسان ترین صورت ممکن ارائه می کند. اگر این دلیل به تنهایی برای شما قانع کننده نیست پس بهتر است دلایل زیر را نیز مرور کنید، باشد که رستگار شوید!

 

سریعه!

بعضی ها ادعا می کنند که به کمک Rails می توانید در زمانی به کوتاهی شش هفته، وب سایت خود را راه اندازی کنید. این موضوع چه حقیقت داشته باشد و چه نداشته باشد، یک مطلب را به خوبی بیان می کند: ریلز می تواند پروسه ی طراحی را به میزان قابل توجهی سرعت بخشد. کدها در RoR بسیار تمیز و مرتب بوده و همچنین می توانید از کامپونت های آن بارها و بارها استفاده کنید، بدون آنکه نیاز باشد آن ها را از صفر بنویسید.

علاوه بر این ها به کمک پلاگین های دوست داشتنی به نام Ruby Gems می توانید قابلیت های متعددی را به سایت خود بیافزایید که اگر این Gemها نبودند، باید آن ها را از ابتدا می نوشتید. این قابلیت ها و امکانات دست در دست هم Rails را به یکی از سریعترین و جالب ترین فریم ورک ها تبدیل کرده است.

 

می ارزه!

هرچه سرعت پیشرفت پروژه بالاتر برود، هزینه آن پایین تر خواهد آمد به همین دلیل با استفاده از Rails نه تنها زمان بلکه پول گرانبهایتان را نیز حفظ خواهید کرد. RoR به صورت خودکار بسیاری از کارها را انجام داده و به برنامه نویس کمک می کند که بخش های حجیم پروژه را به راحتی اجرا نماید. بدین شکل شما به جای کارهای روتین و حوصله سر بر، تنها بر روی مشکلات و باگ های اساسی تمرکز می کنید.

با سرعت اجرا و انعطاف پذیری بالای خود، RoR به کمپانی ها این امکان را می دهد که به سادگی با جریانات بروز دنیا همراه شوند و پروژه های خود را سرعت بخشند! پروژه هایی که در حالت عادی زمان بسیار زیادی برای سرهم بندی و اجرا نیاز خواهند داشت.

 

روبی کلاً خوبه!

با اینکه روبی پادشاه سرزمین زبان های برنامه نویسی آسان نیست اما این موضوع دلیل بر بی توجهی به این زبان بسیار جالب نمی شود. روبی نه تنها بهترین مشخصه های زبان های داینامیک را در خود جای داده، بلکه بهترین راهکارهای زبان های استاتیک را نیز در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد.

از آنجایی که روبی بر پایه ی برنامه نویسی شیء گرا طراحی شده است، به کمک این زبان می توانید کارها را در کوتاه ترین و بهترین شکل ممکن انجام دهید. به طور خلاصه، روبی زبانی است که خلاقیت شما در آن شکوفا خواهد شد.

 

متن باز هم که هست!

این یکی از مهمترین ویژگی های روبی است؛ هم فریم ورک و هم بخش عمده ای از کتابخانه های Rails به صورت متن باز در اختیار همگان قرار دارد. RoR بر روی سیستم عامل لینوکس اجرا می شود که این سیستم عامل نیز متن باز است. این بدان معناست که پروژه ای که بر اساس روبی و Rails باشد به هیچ گونه هزینه ای جهت Licensing و خرید مجوز برنامه ها نیاز نخواهد داشت که یکی دیگر از استراتژی های صرفه جویی در هزینه است.

از طرفی دیگر، متن باز بودن بدان معناست که یک مجموعه از برنامه نویسان و متخصصان مشتاق و کاربلد همواره Rails را پشتیبانی می کنند؛ پس اگر در جایی به مشکل برخوردید، تنها لازم است سوال خود را در انجمن RoR مطرح نمایید.

 

انعطاف می پذیره!

پس از پایان پروژه و اجرای وب اپلیکیشن خود بر پایه ی Rails می توانید به راحتی آن را تغییر دهید. افزودن امکانات جدید، اصلاح ماژول های دیتا و دیگر تغییرات در کوتاهترین زمان ممکن و به آسانی تمام قابل اجرا است که باز هم به قدرت RoR در صرفه جویی زمان و هزینه دلالت دارد.

 

درک و فهمش آسونه!

فریم ورک Rails فعالیت های خود را ثبت می نماید. یعنی چه؟ منظور آن است که دیگر برنامه نویسان می توانند به راحتی از اواسط یک پروژه وارد شده و تمامی اقداماتی که تا آن زمان انجام گرفته را مشاهده کنند و به راحتی پروژه را ادامه دهند. کدها در RoR بسیار قابل فهم و خوانا هستند (یک قابلیت دیگر که در زمان تغییر تیم برنامه نویسی به کمک کمپانی ها می آید.)

 

در کل باید اقرار کرد که Rails راه کار بسیار خوبی است که آینده روشنی نیز در پیش رو دارد. در چند سال آینده شاهد توانایی های منحصر به فرد RoR در راه اندازی پروژه هایی که زمان کم و سرمایه ی محدود دارند، خواهیم بود. برای اثبات این سخنان می توانید به سایت هایی همچون GitHub، Slideshare و Goodreads نگاهی بیاندازید و در آخر هنگامی که آماده بودید، Ruby on Rails را با آغوشی باز بپذیرید!

 

 

 

منبع: سکان اکادمی

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...