رفتن به مطلب

جزییات تغییرات و زمان ثبت‌نام آزمون ارشدعلوم پزشکی


ارسال های توصیه شده

[h=1] جزییات تغییرات و زمان ثبت‌نام آزمون ارشدعلوم پزشکی

 

[/h]

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي

کد خبر: 93102010541

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۶

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال 94 وزارت بهداشت (سال تحصیلی 95-94) از اول بهمن آغاز می‌شود و به مدت 10 روز ادامه دارد.

 

دکتر پورکاظمی رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اعلام این خبر به خبرنگار دانشگاهی ایسنا گفت: ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال 94 در دهه اول بهمن ماه از طریق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
انجام می‌شود.

وی با اشاره به انتشار دفترچه راهنمای آزمون در 21 دی، افزود: با توجه به اینکه در آزمون کارشناسی ارشد سال 94 تغییرات عمده‌ای ایجاد شده است لذا تأکید می‌گردد داوطلبان قبل از هرگونه تصمیم‌گیری و یا ثبت‌نام، دقیقاً مفاد دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه نمایند تا با آگاهی کامل نسبت به انتخاب رشته امتحانی خود اقدام نمایند.

 

[h=4]داوطلب می‌تواند در دو رشته امتحانی از دو گروه مجزا شرکت کند[/h] به گفته وی، کنکور ارشد پزشکی سال 94 از نظر ضرایب و دروس تفاوت خاصی با سال‌های گذشته ندارد.

پورکاظمی درباره تغییرات آزمون 94 گفت: در این آزمون برخلاف سال‌های گذشته این موقعیت ایجاد شده است که با توجه به مدارک کارشناسی (و یا بالاتر) داوطلب می‌تواند در دو رشته امتحانی از دو گروه مجزا برای کلیه دانشگاه‌های پذیرنده آن دو رشته شرکت نماید که گروه‌های امتحانی در اطلاعیه مندرج در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است و اطلاعات تکمیلی در دفترچه راهنمای ثبت‌نام اعلام می‌گردد.

 

 

[h=4]مجازین و غیرمجاز برای ثبت‌نام[/h] وی همچنین درباره داوطلبان مجازین و غیرمجاز برای ثبت‌نام گفت: کسانی که در آزمون سال 93 وزارت بهداشت شرکت نموده و در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت تحصیل رایگان پذیرفته شده‌اند ولی پس از پذیرفته شدن ثبت‌نام ننموده و یا انصراف داده‌اند، به دلیل محرومیت یک ساله حق شرکت در این آزمون را ندارند. اما پذیرفته‌شدگان مراکزی که تحصیل آنان به صورت پرداخت با شهریه بوده در صورت عدم ثبت‌نام یا انصراف، مشمول محرومیت یک‌ساله نمی‌باشند و مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

به گفته رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی، داوطلبان متقاضی استفاده از آئین‌نامه تسهیلات ادامه تحصیل استعدادهای درخشان وزارت بهداشت با آزمون ورودی و بدون آزمون ورودی، در حال حاضر می‌بایست مراحل ثبت‌نام را به صورت کامل انجام دهند. این داوطلبان متعاقباً می‌بایست پس از مطالعه آیین‌نامه مربوطه و همچنین اطلاعیه‌های بعدی این مرکز، در صورت احراز شرایط لازم، براساس دستورالعمل‌های بعدی اقدام نمایند.

همچنین براساس اعلام اداره منابع انسانی و پشتیبانی، داوطلبان رشته‌های پیراپزشکی مشمول طرح نیروی انسانی می‌توانند صرفاً یک بار (یا در دوران دانشجویی و یا اولین آزمون بعد از فراغت بعد از تحصیل) در آزمون مربوطه اعم از رشته مرتبط و غیرمرتبط شرکت نمایند. مضافاً اینکه در صورت پذیرفته شدن در آزمون مذکور، تعهدات مربوط به طرح نیروی انسانی مقطع کارشناسی کماکان به قوت خود باقی است.

 

 

[h=4]تعیین تکلیف دانشجویان طرحی برای ثبت‌نام در آزمون[/h] وی درباره امکان ثبت‌نام دانشجویان در این آزمون اظهار کرد: افرادی که به هنگام ثبت‌نام در آزمون سال 93، ترم آخر دانشجویی بوده و پس از برگزاری آزمون مذکور فارغ‌التحصیل شده‌اند، چنانچه در آزمون سال 93 شرکت کرده و پذیرفته نشده باشند در آزمون سال 94 در صورتی که به هنگام ثبت‌نام در آزمون سال 94، حداکثر بیش از یک سال از زمان فارغ‌التحصیلی آنها سپری نشده باشد، استثناً می‌توانند یک بار دیگر در آزمون مربوطه اعم از رشته مرتبط و غیرمرتبط شرکت نمایند. البته این تبصره صرفاً برای آزمون سال 94 قابل اجرا بوده است. مضاف بر اینکه اگر این افراد خدمات قانونی طرح نیروی انسانی را شروع کرده باشند، در صورت قبولی در آزمون، با دانشگاه محل انجام خدمت تسویه‌حساب نموده و ادامه طرح موکول به بعد از اتمام تحصیل می‌شود.

 

همچنین افرادی که مشمول طرح نیروی انسانی بوده و یک بار در آزمون بعد از فراغت از تحصیل شرکت کرده ولی پذیرفته نشده‌اند مکلف به انجام خدمات قانونی بوده و در صورتی مجاز به شرکت مجدد در این آزمون می‌باشند که پس از شروع طرح تا 31 شهریور 94 خدمات مربوطه را به اتمام برسانند. این افراد در صورت شروع به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌بایست گواهی پایان طرح را به عنوان یکی از مدارک الزامی به دانشگاه محل تحصیل ارائه نمایند.

 

دکتر پورکاظمی درباره امکان ثبت‌نام اتباع خارجی در آزمون ارشد نیز اینگونه پاسخ داد: براساس اعلام اداره منابع انسانی و پشتیبانی، اتباع خارجی در صورتی که در زمان فراغت از تحصیل دارای شناسنامه ایرانی باشند مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان می‌باشند.

 

 

[h=4]تجمیع برخی از رشته‌های دارای آزمون‌های یکسان به صورت یک مجموعه امتحانی[/h] وی با اشاره به تغییرات ایجادشده در آزمون ارشد علوم پزشکی 94 اظهار کرد: براساس تصمیمات متخذه که مبنی بر تصحیح روش‌ها و بهبود آزمون‌ها است، برخی از رشته‌ها که دارای آزمون‌های یکسانی می‌باشند، در آزمون سال 94 تجمیع و به صورت یک مجموعه امتحانی درآمده‌اند که فقط یک دفترچه سوال برای این مجموعه صادر خواهد شد که 6 مجموعه در حال حاضر مشخص شده است. داوطلب با ثبت‌نام در یک مجموعه می‌تواند تمامی رشته‌های مذکور را انتخاب و با سایر داوطلبان متقاضی رشته‌های مشخص شده در این مجموعه به رقابت بپردازد و در اولین انتخاب رشته محلی که حائز نمره قبولی شده، پذیرفته شود که اطلاعات کامل در این رابطه و نحوه انتخاب رشته متعاقباً به صورت کاملتر در دفترچه راهنما ارائه خواهد شد.

 

دکتر پورکاظمی با بیان اینکه منابع امتحانی آزمون کارشناسی ارشد سال 94 از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد که تنها مرجع اعلام هرگونه اطلاعات و تغییر، سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
است.

انتهای پیام

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...