رفتن به مطلب

چگونه به سادگی ممکن است ردیابی شوید


ارسال های توصیه شده

بر اساس مطالعات جدید بار دیگر تایید می‌شود که اگر شما دسترسی یک اپلیکیشن به مکان جغرافیایی خود را محدود کنید، این به این معنی نیست که شما از ردیابی شدن نجات پیدا کرده‌اید و غیرفعال کردن ویژگی مکان جغرافیایی در اپلیکیشن‌ها شما را ایمن نمی‌کند.

در حال حاضر، اپلیکیشن‌ها بدون اجازه شما نمی‌توانند مکان شما را ردیابی کنند. اما بر اساس تحقیق جدیدی که در دانشگاه ایلینوی در آمریکا انجام شده است، اطلاعات گوشی شما از طریق اپلیکیشن‌ها به دست هکر‌ها قابل ردیابی است حتی اگر ویژگی ردیابی مکان جفرافیایی (Location Services) را خاموش کرده باشید. در واقع مشکل در گوشی شما است: “accelerometer

“accelerometer” چیست؟ یک چیپ بسیار کوچک در گوشی شما است که مشخص می‌کند که شما گوشی را افقی گرفته‌اید یا عمودی و بر اساس آن صفحه گوشی شما تغییر می‌کند.

اما همانطور که اثر انگشت شما مخصوص خود شما است، سیگنال‌های گوشی شما هم منحصر به فرد است. این اثر انگشت دیجیتال باعث نقطه ضعف شما خواهد بود و از طریق آن قابل ردیابی شدن هستید.

مهم‌تر اینکه این اتفاق فقط برای شتاب سنج (accelerometer) گوشی شما نمی‌افتد، دوربین گوشی، ژیروسکوپ و میکروفون‌ها نیز به‌‌ همان اندازه خطرساز و قابل ردیابی هستند.

هیچ کس به طور قطع نمی‌داند که این مشکل را چطور باید حل کرد اما باید بتوان با افزودن کمی سیگنال خارجی، ردیابی کردن بر اساس سیگنال‌ها را دچار اشتباه کرد. هرچند مقدار این سیگنال‌های خارجی نباید در حدی باشد که کارکرد اپلیکیشن را دچار مشکل کند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...