رفتن به مطلب

همکاری نیسان و ناسا برای تولید خودروهای بدون راننده برای زمین و فضا


ارسال های توصیه شده

ناسا و نیسان هر دو بر این باورند که در زمینه فناوری خودرو، از یکدیگر نکات زیادی را فرا گرفته‌اند و اکنون زمان آن رسیده است که یک پروژه مشترک را شروع کنند.

nasa-nissan-car.jpg

 

آن‍ها در نظر دارند که با آماده‌سازی تیمی متشکل از دانشمندان هر دو سازمان یک همکاری ۵ ساله برای توسعه فناوری‌های مربوط به خودروهای بدون راننده ترتیب دهند که این خودروها نه تنها در زمین بلکه در فضا هم قابلیت حرکت داشته باشند.

 

 

این پژوهش‌ها قرار است در “مرکز تحقیقاتی ایمز” در نزدیکی موفت فیلد ناسا صورت بگیرد. درست همان جایی که گوگل در حال آزمایش و بررسی خودروهای بدون راننده خود است.

 

 

قدم اول به کارگیری خودروهای روباتیک است که ضریب آلایندگی آن‌ها صفر است که احتمالا این خودروها مطابق تصویر بالا، نیسان لیف هستند که در آن‌ها اصلاحاتی لحاظ شده است. قرار است اولین نیسان لیف تولید شده در اواخر سال جاری تست شود. نیسان مدتی طولانی است که بر روی پروژه خودروهای بدون راننده کار کرده است و حتی یک خودروی بدون راننده لیف را در سال ۱۳۹۲ در جاده‌های ژاپن آزمایش کرده است.

 

 

با این حال، “کارلوس گوسن” مدیرعامل نیسان بر این عقیده است که ناسا سابقه درخشانی در ساخت مریخ‌نوردهای بادوام و کنترل آن‌ها از سوی زمین دارد. بنابراین می‌تواند در زمینه ساخت خودروی بدون راننده به نیسان کمک کند و یک رابط قابل اعتماد بین انسان و ماشین برقرار سازد. از طرف دیگر ناسا قصد دارد تا به ایرادات فنی و ممکن در زمینه ساخت خودروهای بدون راننده واقف شود تا از بروز این ایرادات در مریخ‌نوردهای خود در فضاهای خیلی دور و حتی خطرناک‌تر از مریخ جلوگیری کند.

 

 

منبع: فارنت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...