رفتن به مطلب

پیرموذن: فراکسیون قطعا مخالف جاده جنگل ابر است / نوروزی: نظرات شخصی است


ارسال های توصیه شده

۲۲ دی ۱۳۹۳

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: درحالیکه کمال الدین پیرموذن سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس نظر قطعی این فراکسیون را مخالفت با احداث جاده در جنگل ابر اعلام نموده است، رحمتاله نوروزی نماینده مردم علی آباد که جدی ترین موافق و پیگیر احداث این جاده است نظرات نمایندگان در این خصوص را نظر شخصی دانسته آن را بعنوان موضوع رسمی فراکسیون محیط زیست مجلس قلمداد نمی کند.

pirmoazen.pngنظر قطعی هیات رییسه فراکسیون محیط زیست بر عدم احداث جاده در جنگل ابر است

عضو هیأت رئیسه فراکسیون حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه این فراکسیون با احداث جاده در جنگل ابر مخالف است گفت: اگر متولیان مربوطه مصر به احداث جاده هستند تنها می توانند پس از گشایش مالی اقدام به احداث تونل کامل در این منطقه کنند.

به گزارش خانه ملت، کمال الدین پیرموذن در حاشیه نشست علنی روز شنبه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت جاده سازی در جنگل ابر گفت: اخیرا ۱۵۱ نفر از نمایندگان در نامه ای خواستار اجرای پروژه جاده جنگل ابر حدفاصل علی آباد – شاهرود شده بودند از این رو هیأتی از مجلس و به دعوت استانداری، سازمان محیط زیست و نمایندگان استان گلستان برای بررسی این موضوع به استان گلستان سفر کردند.

نماینده مردم اردبیل، نیر ،سرعین و نمین در مجلس شورای اسلامی گفت: هیأت اعزامی مجلس متشکل از اعضای هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست، رئیس کمیسیون کشاورزی و برخی اعضای کمیسیون های مرتبط مانند کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و عمران و اصل نود مجلس در دو روز از جنگل ابر و سه جاده مربوط به آن بازدید کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اخذ نظرات کارشناسان، اساتید دانشگاه، استاندار و نماینده رهبری در استان گلستان و دغدغه نهادهای غیر رسمی نهایتا هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست به استناد به قانون صیانت از جنگل ها و با توجه به اهمیت مسئله اکوتوریسم در کشور اعلام می کند که وجبی از این جنگل برای احداث جاده مورد تخریب قرار نمی گیرد. البته اگر متولیان مربوطه مصر به احداث جاده هستند تنها می توانند پس از گشایش مالی اقدام به احداث تونل کامل در این منطقه کنند.

پیرموذن تأکید کرد: قطعا نظر مجلس و هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست در این رابطه بر نمی گردد البته شاید کمیسیون کشاورزی نظرات دیگری داشته باشد اما به طور حتم نظر اکثریت مجلس منع ساخت جاده در جنگل ابر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام طبیعت، کمال الدین پیرموذن گفت: این جنگل دارای گونه های نادر گیاهی و جانوری است و حفظ آن دغدغه محیط زیست دوستان دنیاست.

پیرموذن تاکید کرد: جنگل بکر ابر که از دوره هیرکانی به جا مانده مانند تخت جمشید برای ما ارزشمند است و در رونق اقتصاد اکوتوریسم و جایگزینی آن با اقتصاد نفتی تاثیر بسزایی دارد.

بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی، صیانت از جنگل ها نیازی به حکمیت ندارد

دبیر فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: ما نظر کمیسیون را به صورت تلفنی به مسئولان استانی و سازمان محیط زیست اعلام کردیم که با استقبال آنها به ویژه خانم ابتکار همراه شد.

وی تاکید کرد: البته اصلا نباید موضوع حکمیت مطرح می شد چرا که براساس اصل ۵۰ قانون اساسی صیانت از جنگل ها نیازی به حکمیت ندارد و هیچ صاحب اختیاری نمی تواند تعرضی به جنگل ها داشته باشد.

——————————————————————————————————————————————————————

931022_noruzi.pngتا اتمام بررسی‌ها اظهارنظر افرادt شخصی و غیرکارشناسی است

رحمت‌الله نوروزی در گفت وگو با خانه ملت٬ با بیان اینکه در سفر کارگروه مشترک کمیسیون کشاورزی و فراکسیون محیط زیست به استان گلستان مرجع تعیین تکلیف در خصوص جاده ابر مشخص شد٬ افزود: در پایان این سفر مقرر شد کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور اعضای فراکسیون محیط زیست در مجلس با در نظر گرفتن مستندات کافی نسبت به تعیین تکلیف جاده جنگلی ابر اقدام کند.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه اظهار نظر اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس در خصوص جاده جنگلی ابر نباید به تمامیت اعضای آن‌ها تعمیم داده شود٬ افزود: تنها مرجعی که در خصوص جاده جنگلی ابر می‌تواند اظهار نظر کند کارگروه مشترک مذکور است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه به زودی مستندات کافی در خصوص ایجاد یا عدم ایجاد جاده جنگلی ابر در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی خواهد شد٬ تصریح کرد: در صورت تکمیل بررسی‌ها نتایج به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی ادامه داد: اظهارنظر در خصوص جاده جنگلی ابر تا به اتمام نرسیدن بررسی‌ها به طور حتم از سوی هر فردی شخصی بوده و غیرکارشناسی است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پ.ن: یعنی خاک عالم برسرشون اگه این جاده رو احداث کنن.:vahidrk:

لینک به دیدگاه

در اصل 50 قانون اساسي آمده است:«در جمهوری‏ اسلامی، حفاظت‏ محیط زیست‏ كه‏ نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏شود. از این‏ رو فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‏ كه‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا كند، ممنوع‏ است.»

لینک به دیدگاه

[h=1]سفر نمایندگان مجلس به گلستان به منظور بازدید و تعیین تکلیف درخصوص جاده ابر[/h] ۱۹ دی ۱۳۹۳

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: تلاش برای احداث جاده ای که با عبور از قلب جنگل ابر، روستای ابر در شهرستان شاهرود استان سمنان را به روستای شیرین آباد و شهرستان علی آباد در استان گلستان متصل خواهد نمود چندین سال است که با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است.

طی این مدت همواره سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها مخالفت خود را با احداث این جاده به دلیل اثرات زیانبار و جبران ناپذیر آن بر زیستوم منطقه اعلام نموده اند اما با اصرار و فشار تعدادی از نمایندگان استان گلستان در مجلس این موضوع همچنان حل نشده باقیمانده است.

در دولت گذشته عملیات احداث بخشی از مسیر این جاده آغاز شد که با تخریب گسترده ای نیز همراه بود و در نهایت با تغییر دولت و مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست عملیات احداث این جاده متوقف شد.

931019_jangaleabr.jpg

یکشنبه نهم آذرماه سال جاری تعدادی از نمایندگان مجلس طی نامه ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور خواستار تکمیل جاده شیرین آباد به ابر در شاهرود شدند.

این موضوع مورد مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست و اعتراض دوستداران طبیعت قرار گرفت و در نهایت به دلیل حساسیت موضوع مقرر گردید اعضای فراکسیون محیط زیست و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس به عنوان حکم (داور) از منطقه بازدید نموده و نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کنند.

صبح روز گذشته (پنجشنبه ۹۳/۱۰/۱۸) هیاتی متشکل از اعضای فراکسیون محیط زیست و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس عازم گلستان شده و به همراه عده ای از مسئولان کشوری و استانی که به نحوی با احداث این حادثه دخیل هستند به بازدید از منطقه پرداختند.

931019_bazdideabr-8.jpg

محمدرضا تابش (رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس)، عباس رجایی (رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس)، کمال الدین پیرموذن (عضو فراکسیون محیط زیست مجلس)، رحمت اله نوروزی (نماینده مردم علی آباد در مجلس)، بخشایش اردستانی (عضو کمیسیون امنیت ملی و ساست خارجی مجلس)، محمد جواد نظری مهر (عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس)، سیدمحمد سادات ابراهیمی (عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس)، عبدالکریم حسین زاده (نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس)، سید محمدحسین میرمحمدی (رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری کمیسیون اصل۹۰ مجلس)، رضا مروتی (معاون عمرانی استاندار گلستان)، بهزاد انگورج (معاونت امور جنگل و آبخیزداری سازمان جنگلها و مراتع)، اسماعیل مهاجر (مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان)، مدیران کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی استان گلستان، نمایندگانی از دیوان محاسبات و همچنین سازمان بازرسی کل کشور از مهمترین افرادی بودند که صبح پنجشنبه از جنگل ابر و محل مورد نظر برای احداث جاده بازدید نمودند.

931019_bazdideabr-2.jpg

پس از این بازدید جلسه ای با حضور افراد فوق در محل استانداری استان گلستان برگزار و پیرامون تعیین تکلیف در خصوص این جاده بحث و بررسی صورت گرفت.

نهایتا افراد حاضر در جلسه به این نتیجه رسیدند که ادامه بررسی ضرورت احداث یا عدم احداث جاده و همچنین تعیین تکلیف در این خصوص منوط به برگزاری جلساتی در تهران با حضور مسئولان مربوطه و همچنین جمع آوری اطلاعات کافی در این خصوص باشد.

931019_bazdideabr-3.jpg

اما شنیده ها حاکی از آن است که محمدرضا تابش، عباس رجایی، کمال الدین پیرموذن و تمامی مدیران سازمان محیط زیست و منابع طبیعی که در این جلسه حضور داشتند با احداث جاده در جنگل مخالف هستند و برخی از اعضا نیز تصمیم گیری را به منوط به اعلام نظر کارشناسان نموده اند و در مجموع اکثر افراد حاضر پس از بازدید از محل احداث جاده و مشاهده جنگل های انبوه، مخالفت صریح خود را با احداث جاده اعلام نموده اند.

931019_bazdideabr-4.jpg

الهه موسوی مشاور مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان که در جریان بازدید و جلسه روز گذشته حضور داشت در مورد احداث جاده در جنگل ابر گفت: این منطقه یکی از بهترین رویشگاه های جنگلی کشور بوده و دارای گونه های گیاهی و جانوری منحصربفرد و با ارزشی است.

این روزنامه نگار و فعال حوزه محیط زیست اظهار داشت: ارتباط دو استان گلستان و سمنان در حال حاضر از طریق پنج محور، شامل دو جاده روستایی و سه جاده آسفالته برقرار است، بنابراین نیازی به احداث جاده ششم که قطعا با تخریب گسترده محیط زیست منطقه همراه خواهد بود، نیست.

931019_bazdideabr-7.jpg

خانم موسوی گفت: احداث جاده ای با تخریب گسترده محیط زیست برای تردد اهالی روستایی که یکصد خانوار جمعیت دارد به هیچ وجه توجیه اقتصادی و علمی ندارد و احداث این مسیر تنها زمین خواران و افرادی که به دنبال ساخت و ساز در زمین های حاشیه جاده هستند را منتفع خواهد نمود.

مشاور مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: علاوه بر کارشناسان محیط زیست، وزارت راه و شهرسازی صراحتا اعلام نموده است که به دلیل نوع خاک و احتمال رانش زمین، احداث این جاده به هیچ عنوان توجیه اقتصادی و فنی ندارد.

الهه موسوی گفت: بنابراین بهتر است هزینه گزافی که قرار است به ساخت این جاده اختصاص داده شود صرف بهسازی مسیرهای موجود و توسعه اقتصادی در روستاهای منطقه شود.

931019_bazdideabr-5.jpg

در حاشیه بازدید اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس و مسئولان از محل احداث جاده در جنگل ابر و تشکیل جلسه در این خصوص، گروهی از طرفداران محیط زیست و تشکل های مردم نهاد استان گلستان با تجمع در مقابل محل برگزاری جلسه در استانداری گلستان مخالفت خود را با تخریب جنگل ابر و احداث جاده در این زیست بوم ارزشمند اعلام کردند.

مخالفان پلاکادرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته بود: «ساخت جاده ابر تحمیل هزینه اضافی به دولت و مردم» ، « تا پای جان برای حفظ جنگل ابر ایستاده ایم» ، «نابودی جنگل ابر خیانت به نسل های آینده».

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

متاسفانه برخی از این آقایان صرفا جهت نشون دادن مثلا فعال بودن خودشون و مثلا خدمت به مردم چشماشون رو بستن و به مسائل زیست محیطی توجهی ندارن. فکر میکنن فقط مسائل اقتصادی هستند که مهمن.مقصر نظام آموزشی ماست که اهمیت محیط زیست و وابستگی شدید و مستقیم بقای بشر به حفظ اون رو برای مردم جا ننداخته.:icon_pf (34):

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...
hit[/MENTION]a;1497376]متاسفانه برخی از این آقایان صرفا جهت نشون دادن مثلا فعال بودن خودشون و مثلا خدمت به مردم چشماشون رو بستن و به مسائل زیست محیطی توجهی ندارن. فکر میکنن فقط مسائل اقتصادی هستند که مهمن.مقصر نظام آموزشی ماست که اهمیت محیط زیست و وابستگی شدید و مستقیم بقای بشر به حفظ اون رو برای مردم جا ننداخته.:icon_pf (34):

اینکه اینهافقط خودشون رامی بینندومال شون ومردم و..هیچ ارزشی ندارند!

فرمودیدنطام آموزشی مقصراست من وشماوخیلی های دیگرهم که باشماموافقنددرهمین نطام درس خواندند.پس چرااینجوری نیستیم .

اینافکرمی کنندمهندسی یعنی خراب کردن !یعنی پول ایناازتشویق شدن لذت می برند.کلاسیاست مداربه هیچ چیزاهمیت نمیدهدوهرکاری می کندتاموردتشویق مردم قراربگیردوجلب توجه کنه.

برای مثال توجنگل سرخحصارخیابان متعددی درست می کننداسفالت می ریزندو...

اینامی توانندیک کارابتکاری کننددم درحیواناتی رابرای کرایه بگذارندیااینکه بگن هرکس بخادبره بایدپیاده برود.

به خدااگراین کارهای ساده رااجراکنندکسی نمیگه مهندس نیستند.

چقدرحرف زدم:ws52:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...