رفتن به مطلب

تصاویری شگفت آور از جنین حیوانات


ارسال های توصیه شده

دیده بان حقوق حیوانات: این عکسهای خارق العاده مربوط به جنین تعدادی از حیوانات است که هنوز در رحم مادر(یا در برخی موارد درون تخم) هستند. تهیه کننده پیتر چین ترکیبی از اسکن امواج فراصوتی چندبعدی، دوربین های بسیار ریز و گرافیک رایانه ای برای خلق این تصاویر جنینی بسیار شگفت آور از حیوانات متولد نشده برای مستند National Geographic استفاده کرده است. شاید این عکسها کمتر راستی نگرانه باشد اما تصاویری صحیح از مراحل پایانی دوران جنینی این حیوانات را نشان می دهد. animals_in_utero_07.jpg

پلنگ

animals_in_utero_06.jpg

کوسه ماهی ببری

animals_in_utero_05.jpg

صاریغ یا اپاسم

animals_in_utero_04.jpg

دلفین

animals_in_utero_03.jpg

مار

animals_in_utero_02.jpg

خرس قطبی

animals_in_utero_01.jpg

فیل

animals_in_utero_08.jpg

کوسه لیمویی

animals_in_utero_09.jpg

پنگوئن

animals_in_utero_10.jpg

سگ(نژاد چی هواها)

animals_in_utero_12.jpg

اسب

animals_in_utero_11.jpg

خفاش(جنینهایی که از رحم مادر جدا شده و برای سالها محافظت شدند)

اگر به دور از تعصب و «انسان پرستی» به این تصاویر نگاه کنیم درخواهیم یافت که طبیعت ساختاری مشابۀ جنین انسان برای این موجودات طراحی کرده است- با اندک زمانی متفاوت. بواقع مهم نیست که آنها با ظاهری شبیه ما متولد نمی شوند، مهم این است بکوشیم به افرادی که آگاه نیستند و/یا کسانی که از کشتن این موجودات قبل و بعد از تولد و (در این زمانه) از کشتن انسانها کوچکترین هراس و حیایی ندارند با روشهایی شکست ناپذیر و علمی و عملی بقبولانیم که همه ما- انسان و حیوان- باید زیست طبیعی خود را داشته باشیم. هرگونه مرگ پیش از موعد مقرر که بدون شک یکی از مشخصه های آن «آگاهانه» بودن است باید گناه و جرم تلقی گردد! طبیعت برای تمام پدیده های خود نظم و قوانین خاصی مشخص کرده است. اگر بتوانیم قبول کنیم که حتی پیچیده ترین سیستمی مثل مغز انسان قادر به رویارویی با «نظم و قوانین طبیعی» نیست آن وقت براحتی دست از گلوله باران کردن حیات و حش و سلاخی آنها با هدف حفظ جنگل، محیط زیست و گونه ها برمیداریم!!! اگر کمی به حیوانات اعتماد کنیم و کار را به خودشان بسپاریم آنها بسیار بهتر از ما زیستگاه خود را منظم و پاکیزه و همیشه سرسبز نگه می دارند!! حواس پنجگانه فراانسانی آنها که جایی برای خالی بودن حس ششم باقی نمی گذارد، ، استعداد، هوش، قدرت جسمانی و توانایی تک تک موجودات حیات وحش و غیر آن، از آنها صاحب خانه هایی بسیار تابع قوانین محیط و قدرتمند ساخته است- البته اگر ما فرصت بدهیم!!!

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...