رفتن به مطلب

زندگی عجیب قورباغه ها/ از بلعیدن غذا با چشم تا باروری در معده


ارسال های توصیه شده

752348.jpg

 

قورباغه ها در زمره عجیب ترین جانوران جهان قرار دارند و جالب اینکه از معدود حیواناتی هستند که مردم جهان نگاه متفاوتی نسبت به آنها دارند. با این حال زندگی این حیوان ناشناخته های زیادی دارد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، از اینکه قورباغه با چشمانش غذا را می بلعد تا انبوهی از نکات عجیب دیگر، زندگی این جانور مملو از ناشناخته های خواندنی است.

 

شاید بارها شنیده باشید که می گوید " چشمانش بزرگتر از معده اش است". اما در برخی موارد چشمان بزرگ کارایی خاصی پیدا می کنند. حقیقت این است که بسیاری از قورباغه ها با چشمانشان غذا را می بلعند.

 

کریستوفر راکسوورتی خزنده شناسی از موزه تاریخ طبیعی آمریکا می گوید: واقعیت این است که به محض وارد شدن غذا در دهان، طی یک فرآیند شگفت انگیز کره چشم قورباغه پایین آمده و به فرآیند بلع غذا کمک اصلی را می کند.

 

بیشتر قورباغه ها تخم گذارند اما حیرت آور آن است که برخی گونه های این حیوان قورباغه زنده به دنیا می آورند.

 

مطالعه جدیدی در این زمینه نشان می دهد گونه ای قورباغه در اندونزی شناسایی شده که به جای تخم گذاری، بچه قورباغه زنده به دنیا می آورد.

 

محققان دو گونه خاص از قورباغه را نیز شناسایی کرده اند که نحوه تخم گذاری و بارورسازی آنها بسیار عجیب است.

 

جنس ماده این قورباغه ها که بومی استرالیا هستند به طور طبیعی تخم گذاری می کند و در ادامه قورباغه نر با ریختن اسپرم ها بر روی تخم ها به باروری آنها کمک می کند. اما قسمت عجیب تر داستان تازه از اینجا آغاز می شود.

 

از این مرحله به بعد قورباغه ماده تخم های بارور شده را می بلعد. جالب اینکه برای حفظ تخم ها آنزیم های هضم کننده غذا از کار می افتند. پس از مدتی که بچه قرباغه ها به دنیا می آیند از دهان مادر خارج می شوند.

 

بارورسازی تخم ها در دنیای قورباغه ها مدل های عجیب دیگری هم دارد.

 

گونه ای از این حیوان به نام Pipa pipa وجود دارد که می توان آن را یکی از عجیب ترین قورباغه های دنیا به شمار آورد. این حیوان که شبیه یک پنکیک است تمام عمر خود را در آب سپری می کند. پس از جفت گیری نر و ماده، قورباغه ماده تخم هایش را در آب رها کرده و از این لحظه به بعد وظیفه قورباغه نر آغاز می شود. حیوان شروع به جمع آوری تخم ها کرده آن را بارور می کند. پس از این مرحله تخم های بارورشده بر روی بافت اسفنجی شکل پشت حیوان ماده قرار می گیرند تا در آنجا رشد کنند.

 

موزه تاریخ طبیعی آمریکا اعلام کرده که قورباغه ها اندازه های متنوعی هم دارند. بزرگترین قورباغه جهان در غرب آفریقا زندگی می کند و 38 سانتیمتر طول و جالب اینکه 3.2 کیلوگرم هم وزن دارد.

 

 

مهرنیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...