رفتن به مطلب

دوربین امنیتی با قابلیت تشخیص چهره‌ها و ارسال پیام


ارسال های توصیه شده

4

 

دوربین‌های امنیتی شخصی به صورت گسترده برای نظارت بر منازل به کار می‌رود اما نوعی دوربین جدید به نام Netatmo Welcome دارای قابلیت تشخیص چهره‌هاست تا به کاربر درباره این که چه کسی در منزل است، اطلاع‌رسانی کند.

 

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، سامانه ابداعی شرکت فرانسوی Netatmo با استفاده از فناوری تشخیص چهره، اعضای خانواده را تشخیص می‌دهد و زمانی که شخصی را رصد می‌کند چه وی را تشخیص دهد چه ندهد، به تلفن همراه کاربر پیغام می‌فرستد. این سیستم همچنین می‌تواند کلیپ‌های ویدیویی از افرادی که شناسایی می‌کند را ضبط کند.

 

هدف این سامانه ارائه اطلاعات دقیق به کاربر درباره این موضوع است که چه کسی، چه زمانی در منزل است. کاربران می‌توانند تنظیمات آن را برای هر فردی که در منزل زندگی می‌کند و همچنین برای اشخاصی که آن‌ها را تشخیص نمی‌دهد، تغییر دهند.

 

فرد همچنین می‌تواند انتخاب کند پیغام‌های سامانه را دریافت کند یا خیر و این که سیستم یا فیلم هر شخصی را ذخیره کند یا نه. همچنین این امکان وجود دارد که زمان‌ ارسال پیغام‌ها را تنظیم کرده یا تعیین کرد که آیا ویدیوهایی از یک شخص ضبط شوند یا خیر.

 

 

در دستور ضبط، شخص می‌تواند تعیین کند که آیا این ویدیوها به محض رسیدن افراد به منزل ضبط شوند یا این که همواره ضبط شوند.

 

 

تصاویر ضبط‌شده توسط این دوربین 1080p Full HD است و سامانه از نوعی ال‌ای‌دی مادون‌قرمز برای گرفتن فیلم در شب استفاده می‌کند. یک لنز 130 درجه به این سیستم میدان دید گسترده‌ای می‌دهد و نوعی میکروفون کارگذاشته‌شده در آن نیز صدا را ارائه می‌دهد.

 

 

داده‌های تشخیص هویت و فیلم‌ها بر روی یک اس‌دی کارت ذخیره می‌شوند. دسترسی به این دوربین با استفاده از گوشی هوشمند کاربر توسط نوعی ارتباط کدبندی‌شده انجام می‌شود. همچنین این فناوری ظرف اندک دقایقی از طریق اترنت یا وای‌فای به اینترنت متصل می‌شود. برنامه نرم‌افزاری این دوربین بر روی ویندوز، Mac، اندروید یا iOS قابل‌دسترس است.

 

 

هنوز درباره بهای سامانه ابداعی اطلاعاتی ارائه نشده اما انتظار می‌رود سال جاری میلادی عرضه شود.

 

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...