رفتن به مطلب

Blue Page چیست و چرا ایجاد می شود؟


ارسال های توصیه شده

دانشنامه IT//

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

صفحه آبی مرگ (Blue Screen of Death) که یک خطای ایست یا یک بررسی اشکال شناخته می‌شود که بوسیله سیستم عامل خانواده مایکروسافت ویندوز در برخورد یک خطای بحرانی نمایش داده می‌شود.

2887704_160.jpgبه گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،حتما شما به عنوان یکی از کاربران سیستم عامل ویندوز در همه نسخه‌های آن،دست‌کم برای یک بار این با این صفحه آبی رنگ گنگ مواجه شده اید.

 

این صفحه آبی رنگ بیشتر با عنوان Blue Page ویا Blue Screen of Death شناخته می شود و این اصطلاح به خاطر رنگ به وجود آمده از این پیغام نام گذاری شده‌است.

 

علت ایجاد این صفحه چیست؟

خطای ایست معمولا به سخت افزار یا راه انداز سخت افزار مربوط می‌شود و به دلیل این است که رایانه به جواب دادن ادامه ندهد تا از ضربه خوردن به سخت افزار جلوگیری شود.

 

این صفحه معمولا در هنگام کار با برخی ‌نرم‌افزار‌ها یا در شرایط خاصی از سوی سیستم عامل نمایش داده می‌شود که معنای کلی بروز یک خطای اساسی و بحرانی در سیستم است.

 

 

بسیاری بر این باورند که BP یا‌‌ همان Blue Page به دلیل ناتوانی سخت افزار (معمولا RAM) برای تحمل بار نرم‌افزار یا نرم‌افزار‌ها پدید می آید،در نتیجه جایگزین کردن سخت افزار‌ها (حتی گاهی باتری Mother Board) راه حل رفع این مشکل است.

 

نکته:این مشکل ارتباطی با سیستم شما ندارد،بلکه مربوط به سیستم عامل شما می‌شود،به این معنی که بروز یک اختلال در کار سیستم عامل،منجر به ایجاد این مشکل می‌شود.

 

سوال

اگر این مشکل با سیستم عامل‌های متفاوت مانند: XP و Vista تجربه شود،علت چیست؟

 

در اینجا مشکل از بخشی از کد در نرم‌افزاری است که شما از آن استفاده می‌کنید.اطلاعاتی که در این صفحه آبی به شما نمایش می‌دهد،بیان می‌کند که مشکل از کجا ناشی شده است.

 

توضیحات

خط اول به شما توضیح می دهد که بروز مشکل در ویندوز،منجر به Shut Down ‌سیستم برای جلوگیری از ورود آسیب شده است و خط دوم از توضیحات در صفحه آبی بخشی از صفحه است که مشکل اصلی در آن گزارش می‌ شود.

 

 

نکته:اگر این خط به نام دقیق یک برنامه اشاره کرده باشد،کافی است که برنامه را یک بار Uninstall و دوباره نصب کنید.این کار به احتمال بسیار ‌مشکل را حل می‌کند،ولی اگر این خط به نام برنامه خاصی اشاره نکرده باشد، باید خط دوم را یادداشت کرده و در گوگل آن را جستجو کنید.

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...