رفتن به مطلب

پایان نامه ارشد کامپیوتر با عنوان استخراج قوانین انجمنی با استفاده از سیستم ایمنی مصنوعی


ارسال های توصیه شده

پایان نامه استخراج قوانین انجمنی با استفاده از سیستم ایمنی مصنوعی توسط بنت الهدی حلمی و به راهنمایی دکتر عادل ترکمان رحمانی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی از دانشگاه علم و صنعت ایران در سال 1386 ارائه شده که فایل pdf اونرو از فایل پیوست می تونید دانلود کنید.

 

چکیده:

با گسترش وب و ازدياد اطلاعات موجود در آن، وجود ابزارهاي مناسب براي دسته بندي اين داده ها، عرضه ي داده ها به كاربران بر اساس علايق و نياز آ نها و تغيير نوع عرضه ي اطلاعات با توجه به ذائقه ي كاربران ضروري به نظر م يرسد. هدف استخراج اطلاعات از داد ههاي دسترسي به وب نيز آسان سازي استفاده كاربران از وب، دسترسي سريع و آسان آ نها به اطلاعات و كمك به طراحان و عرضه كنندگان اطلاعات است تا با كمترين هزينه، بهترين خدمات را به كاربران ارائه و بيشترين سود را نصيب خود كنند. وب داراي ويژگي هاييست كه وجود ويژگي هاي خاصي را براي الگوريتم هاي مرتبط با آن مي طلبد. واضح است كه مدل هايي كه براي كاوش اطلاعات از وب طراحي مي شوند بايد داراي قابليت تطابق پذيري با زمان ، مقاومت و كارايي در مقياس هاي بزرگ باشند. اما سيستم ايمني طبيعي كه مدلي جديد است كه بر اساس الهام از طبيعت به وجود آمده داراي ويژگي هاييست كه براي كاوش وب بسيار مناسب به نظر مي رسد. مهمترين ويژگي اين سيستم طبيعي، ذات پوياي آن است كه بسيار مشابه ذات پوياي كاوش اطلاعات وب است. علاوه بر اين ويژگي، انگيزه هاي زياد ديگري نيز براي استفاده از سيستم ايمني در اين كاربرد وجود دارد، اين انگيزه ها عبارتند از تشخيص، تنوع، حافظه، خود تنظيمي و يادگيري كه در سيستم ايمني وجود دارد.

در اين پروژه به طراحي، پياده سازي و ارزيابي الگوريتمي بر اساس سيستم ايمني مصنوعي خواهيم پرداخت كه به منظور استخراج اطلاعات از داده هاي دسترسي به وب طراحي شده است. در اين الگوريتم از فرآيندهايي از جمله شبكه ي ايمني و تئوري خطر براي استخراج مجموعه آيتم هايي (url) كه مكرراً با هم در مجموعه ي داده هاي دسترسي به وب ظاهر مي شوند، استفاده مي شود. نتايج حاصل از الگوريتم ارائه شده، نشان دهنده ي درستي پيش بيني هاي انجام شده در مورد تناسب انتخاب ais به عنوان الگويي براي حل مسئله ي پيدا كردن مجموعه آيتم هاي مكرر در داده هاي دسترسي به وب، است.

 

فهرست مطالب:

فصل 1: مقدمه

فصل 2: استخراج اطلاعات از داده هاي دسترسي به وب

فصل 3: سيستم ايمني مصنوعي

فصل 4: الگوريتم پيشنهادي براي استخراج مجموعه آيتم هاي مكرر از داده هاي دسترسي به وب

فصل 5: تحليل نتايج

فصل 6: نتيجه گيري و پيشنهادات

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...