رفتن به مطلب

انتخاب هاستینگ مناسب


ارسال های توصیه شده

سلام.

بعد از توضیحاتی که درباره قدم اول راه اندازی سایت که هدف گذاری بود گفته شد، سراغ قسمت اول آموزش کاربردی راه اندازی و مدیریت سایت میریم که مربوط به انتخاب هاستینگ مناسب هستش.

 

"این مطالب توسط کاربر Mohammad Aref تهیه شده است. جهت حفظ و احترام به حقوق نویسنده ، کپی برداری از

انجمن نواندیشان تنها با ذکر منبع مجاز است ".

 

موقع انتخاب هاست و سرور مناسب ممکنه سوالای زیادی به ذهنمون بیاد که انتخاب رو واسمون سخت تر میکنه. از جمله سوالاس ایناس:

  • مثلاً از کجا بگیرم که بهتر باشه؟
  • سرور داخل ایران و خارج چه فرقی دارن؟
  • فرق هاست ویندوز و لینوکس چیه؟
  • هاست اشتراکی و سرور مجازی و سرور اختصاصی چه فرقی با هم دارن؟
  • پهنای باند چی هست و واسه یه سایت چقدر فضا و پهنای باند احتیاج داریم؟
  • تفاوت کنترل پنل Cpanel و direct admin و plesk

که به ترتیب و به مرور به این سوالا پاسخ داده میشه :a030:

سه مورد اول تو همین پست توضیح داده میشه. :w16:

از کجا هاست بگیرم؟

شرکت های زیاد و مختلفی برای میزبانی هاست وجود داره. انتخاب هاستینگ مناسب بستگی به بودجه ما و هزینه ای که میخوایم بکنیم هم داریم. تو لینک زیر لیستی از بهترین وب هاستینگ های ایران آورده شده.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

اما خب طبیعتاً هاستینگ های قوی تر اغلب هزینه بیشتری رو هم دارن. این رده بندی براساس تعداد مشتریانشون هستش.

 

تو انتخاب وب هاستینگ چندتا مورد رو توجه کنید:

وضعیت ارتباطی: اینکه ارتباط فقط از طریق وب امکان پذیر باشه نکته منفی هستش که پیشنهاد میکنم به هیچ وجه سراغشون نرید. درجه اول جایی رو انتخاب کنید که آدرس و مکان فیزیکی داشته باشه و پاسخگویی مناسبی از طریق تماس تلفنی داشته باشه. حتماً سوالاتون رو تلفنی ازشون بپرسین تا نوع احترامشون به مشتری رو ببینید به چه شکلی هستش.

 

نماد اعتماد الکترونیک: حدود یکی دوسال اخیر نماد اعتماد الکترونیک رواج پیدا کرده که به مشتریان کمک میکنه علاوه بر دسترسی به اطلاعات حقیقی و حقوقی صاحبان وب، در خریدهای اینترنتی و مسائلی از قبیل همین انتخاب هاست اعتماد بیشتری به دارندگان این نماد بشه.

 

رضایت مشتریان قبلی: داخل سایت هر وب هاستینگی لیستی از مشتریانشون وجود داره که می تونید رضایت و نحوه پشتیبانی که داشتن رو ازشون سوال کنید. سعی کنید به حرف یک نفر هم اکتفا نکنید.

تبلیغات فریب دهنده: گاهاً دیده میشه بعضی هاستینگ ها تو تبلیغات هاست خودشون فضا یا پهنای باند نامحدود رو اشاره میکنن که مطمئن باشید این عبارت تبلیغ فریب دهنده هستش و برای هاست های اشتراکی چیزی به عنوان پهنای باند نامحدود وجود نداره. یا مثلاً آپ تایم 100% که به هیچ وجه وجود نداره. مشاهده همچین تبلیغات فریب دهنده ای باعث میشه به سایر موارد هم اطمینان نکنید و سراغشون نرید.

 

مشخصات سرور میزبان: هاست اشتراکی به این شکل هست که یه سرور رو بین چندین مشتری شیر میکنن و خب هرچی تعداد مشتریا کمتر باشه، بهتره و هرچی مشخصات سرور مادر قوی تر باشه بهتره. سی پی یو قوی و رم بالا دو ملاک مهم تو ارزیابی قدرت سرور هستن. رم که مقدارش مشخصه، اما CPU ها مدلهای مختلفی دارن. تو لینک زیر مقایسه ای بین انواع CPU ها انجام داده که جالبه:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

سرور داخل ایران و خارج چه فرقی دارن؟

جدیداً سرورهای داخل ایران هم بیشتر شدن و حالا این سوال پیش میاد چه فرقی داره داخل ایران و خارج؟

هاست داخل ایران

هاست هایی که سرورشون داخل ایران هستش معمولاً برای کسایی که داخل ایران هستن، سرعت باز شدنشون بیشتره و کمتر دچار مشکل میشن. بعضی وقتا دیدین که سرعت اینترنت کلی کشور خیلی کم میشه و حتی گوگل هم به سختی باز میشه، اما اون موقع ها سایت هایی که سرورشون داخل ایرانه، کمتر دچار این مشکل میشن و کاهش سرعت کمتر روشون تأثیر داره. خیالمون از تحریم هم میتونه راحت باشه.

اما خب مشکلاتی هم دارن از جمله اینکه گرونتر هستن. به خاطر کم بودن پهنای باند تو کل کشور، پهنای باندی هم که واسه این هاستا هست عموماً کمتر و گرونتره. کیفیت سرور هم کمی پایین تره. به خاطر تحریم به یه سری امکانات مثل کنترل پنل Cpanel هم دسترسی ندارن.

 

هاست خارج ایران

هاست های خارجی ارزونتر هستن و پهنای باند بیشتری رو هم دارن و اینکه تو موتورهای جستجو از جمله گوگل هم بهتر و سریعتر معرفی میشن و مشکل استفاده از امکانات مختلف هم ندارن.

ولی خب متأسفانه خطر تحریم برای کشوری مثل ایران همیشه وجود داره دیگه. قیمتشون هم بستگی به قیمت دلار داره. با بالارفتن قیمت دلار قیمتشون خیلی بالا میره و سرعت دسترسیشون هم برای کاربرای داخل ایران کمتره.

 

 

فرق هاست ویندوز و لینوکس چیه؟

خب الان تو دنیای وب، اغلب از سرورهای ویندوز یا لینوکس استفاده میکنن. اما این دو چه فرقی با همدیگه دارن؟ تو چند مورد این دو رو با هم دیگه مقایسه می کنیم.

 

قیمت: لینوکس سیستم عامل رایگانی هستش ولی ویندوز رایگان نیست و امکانات و خدماتشون هزینه های متفاوتی رو دارن. واسه همین هاست لینوکس اغلب ارزونتر هستش.

 

امنیت: سرور لینوکس نسبت به ویندوز به مراتب امنیت بالاتری رو داره. البته نه اینکه آسیب پذیر نباشه، ولی آسیب پذیری کمتری رو نسبت به ویندوز داره.

 

کنترل پنل: هاست ویندوز کنترل پنل های Plesk و WebsitePanelو Helm و Hosting Controller داره و تو هاست لینوکس کنترل پنل های cPanel و Directadmin و Plesk و Kloxo استفاده میشه. این کنترل پنل ها باعث میشن که محیط کار به خصوص تو هاست لینوکس کاربرپسندتر بشه.

 

پایگاه داده: تو هاست ویندوز انواع پایگاه داده SQL Server و MySQL و Access پشتیبانی میشه که البته MySQL تو ویندوز حالت شبیه سازی شده هستش. اما تو لینوکس فقط MySQL پشتیبانی میشه.

 

زبان برنامه نویسی: هاست لینوکس از زبان های PHP ، Perl ، Phython و ColdFusion پشتیبانی میکنه. هاست ویندوز در کنار PHP و Perl و Python و ColdFusion از ASP و ASP.NET هم پشتیبانی میکنه که تو سرورهای لینوکس پشتیبانی نمیشه. و سایتایی که میخوان با این زبان برنامه نویسی طراحی بشن، باید رو سرور ویندوز راه اندازی بشن. البته قابل ذکره که CGI هم که معمولاً برای ساخت فرم های آنلاین استفاده میشه معمولاً رو سرورهای لینوکس بهتر جواب میده. HTML و CSS و Jquery و JavaSript و Flash هم روی هر دوسرور اجرا میشه و مشکلی نداره.

 

پشتیبانی سیستم های مدیریت محتوا: برای سیستم های وردپرس و جوملا و دروپال و نیوک لینوکس بهتر هستش. اما دات نت نیوک و سایت ساز فقط روی ویندوز پشتیبانی میشن.

لینک به دیدگاه

درود

مرسی رئیس

 

یه سوال دارم

من اگه سایتی داشته باشم که با jsp طراحی و پیاده سازی شده باشه باید چیکار کنم تو هیچ کدوم از اینا جاوا آدم حساب نشده بود انگار :ws52:

لینک به دیدگاه
لذت بردیم محمد جان

تبلیغات جایی رو نکن تو تاپیک نکن :ws3:

خوب شد اشاره کردی به کنترل پنل. تو این تاپیک یه مقایسه ای هم بین کنترل پنلا انجام میدم :w16:

 

درود

مرسی رئیس

 

یه سوال دارم

من اگه سایتی داشته باشم که با jsp طراحی و پیاده سازی شده باشه باید چیکار کنم تو هیچ کدوم از اینا جاوا آدم حساب نشده بود انگار :ws52:

 

خب شما زبون حرفه ای استفاده می کنی :ws3: از اونجایی که jsp نسبتاً جدیدتر هستش و عمومیتش به حد php و asp و اینا نرسیده شاید تو بعضی از هاستینگا هنوز پشتیبانی نشه. تو هر دو نوع هاست هم میتونه باشه هم میتونه نباشه :ws3: اینو باید از پشتیبانی هاست قبلش بپرسین که سیستماشون از jsp پشتیبانی میکنه یا نه.

لینک به دیدگاه
تبلیغات جایی رو نکن تو تاپیک نکن :ws3:

خوب شد اشاره کردی به کنترل پنل. تو این تاپیک یه مقایسه ای هم بین کنترل پنلا انجام میدم :w16:

 

الان اسم بووووق رو بردم تبلیغه؟:vahidrk:

 

آره آورین یه بررسی بزن حالشو ببریم:a030:

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

خب آموزش رو تا اونجا پیش رفتیم که فرق بین هاست لینوکس و ویندوز رو گفتیم و الان میرسیم به قسمت بعدی آموزش از بخش انتخاب هاستینگ مناسب.

 

هاست اشتراکی و سرور مجازی و سرور اختصاصی چه فرقی با هم دارن؟

هاست ها کلاً به این سه دسته تقسیم میشن. یعنی یا اشتراکی هستن، یا سرور مجازین. یا اختصاصین

 

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی از همه ارزونتر و رایج تر هستش. اغلب سایت هایی موجود تو اینترنت از هاست اشتراکی استفاده میکنن، به خصوص سایتایی که شروع کارشون هست و تازه میخوان راه بیفتن. مدیریت کامل سرور به عهده شرکتی هستش که ازش خریداری میکنین. از این نظر دغدغه ای بابت مدیریت سرور و امنیتش ندارین. البته کاری هم بخواین انجام بدین یا تغییری داخل سرور احتیاج داشته باشین باید از طریق پشتیبانی که هست اقدام کنید و از این نظر شاید یه محدودیت هایی داشته باشه و به اون شکل انعطاف پذیر نباشن. اما خب این هاستا سیستمشون چطوریه؟

تو این نوع سرویسا یعنی هاستای اشتراکی، یه سرور رو میان بین کاربرای مختلف شیر میکنن. اغلب یه سرور خیلی قوی هست که میان بین کاربرای تقسیم میکنن. میزان هارد، رم، سی پی یو و .... همه چی رو تقسیم میکنن بین کاربرا. واسه همین کاربرا تو استفاده از منابع محدود هستن و اگه سرویسی از منابع بیش از حد استفاده کنه، چون رو بقیه سایتا تأثیر میذاره، سایتش بسته میشه یا به اصطلاح suspend میشه. واسه همین از نظر پهنای باند و اینا محدود هستن. تو هاستای اشتراکی امنیت هم یه کمی کمتره. اگه از طریق یه سایت بتونن به سرور نفوذ کنن، کل سایتایی که رو اون سرور هست دچار اختلال میشه و به اصطلاح هک میشن. زیاد بودن تعداد سایتا روی یه سرور این مشکل رو داره.

سایتای شرکتی و معرفی خدمات و سایتای شخصی به خاطر بازدید کمتری که دارن، اغلب از این نوع سرویس استفاده میکنن. تا وقتی بازدیدا کمتر از 10، 20 هزار بازدید روزانه (بازدید رو با بازدیدکننده اشتباه نگیرین) هستش این هاستا به راحتی جوابگو هستن. البته میزان مطالب ارسالی هم تأثیر داره. ولی خب فروم ها و سایت های دانلودی اغلب منابع خیلی بیشتری از سرور رو میگیرن تا سایتای معمولی. این نوع سایتا شاید با بازدید کمتر نیاز به سرور قوی تر داشته باشن.

 

سرور مجازی

سرور مجازی رو شاید بشه گفت بین هاست اشتراکی و سرور اختصاصیه. تو این نوع سرورا هم منابع رو میان بین چندتا سایت به اشتراک میذارن. اما هم تعداد سایتا نسبت به هاست اشتراکی خیلی کمتره و هم اینکه کاملاً مجزا از همدیگه هستن و به نوعی هر سایت منابع اختصاصی خودش رو داره و نزدیک به یه سرور اختصاصی میشه. اغلب فقط CPU مشترک هستش. یعنی CPU بین همه تقسیم میشه. ولی مابقی موارد واسه هرکس کاملاً اختصاصیه. البته این اشتراک CPU هم دو حالت داره. مثلاً یه سی پی یو 16 هسته ای هستش و 8 تا کاربر هم دارن از سرور استفاده میکنن. همگی 8 کاربر به این 16 هسته دسترسی دارن و ممکنه یکی زیاد استفاده کنه و یکی کم. این نوع سرور مجازی رو VPS یا Virtual private server میگن. اما تو یه حالت دیگه هست که میان این 16 هسته رو تقسیم میکنن و 2 هسته از سی پی یو رو در اختیار هر کاربر قرار میدن و کسی بیشتر از اون نمیتونه استفاده کنه. این نوع سرور مجازی رو هم VDS یا Virtual Dedicated Server میگن.

البته یه سری سخت افزارا هم مشترکه. مثلاً پاور هم مشترکه. یعنی سرور اصلی خاموش بشه، کل اون سرورای مجازی که روش ساخته شده خاموش میشن.

این نوع سرورا از هاستای اشتراکی انعطاف پذیرتر هست. واسه هرکدوم از کاربرا یه سیستم عامل جداگونه نصب و تعریف میشه و کاربرا خودشون به سیستم عامل سروری واسشون در نظر گرفته شده دسترسی دارن و اگه تغییری بخوان ایجاد کنن، دسترسی دارن که اینکارو انجام بدن. به اصطلاح تو سرورای لینوکسی به روت سرور دسترسی دارن و تو سرورای ویندوز به ادمین دسترسی دارن. اما خب بازم یه محدودیتی هست که شرکت پشتیبانی سرور اجازه نصب اسکریپتایی که سنگین باشن و منابع زیادی رو مصرف کنن رو اغلب نمیدن. چون بالاخره روی سرور فشار میاره و روی اون سرور هم سایتای دیگه ای هم هست. به خصوص وقتی که VPS باشه و همه به کل CPU دسترسی داشته باشن. تو VDS این محدودیت زیاد نیست.

سرعت و امنیت تو سرورای مجازی بیشتر از هاست اشتراکی و پهنای باند هم به مراتب بیشتر هستش. طبیعی هم هست چون تعداد کاربرای روی یه سرور کمتره و منابعی که در اختیار هست بیشتره. سایتای روی این نوع سرور بیشتر از نظر سی پی یو کم میارن. سی پی یو هم که خب مهمه وقتی چندتا کار همزمان تو سایت انجام بشه. به خصوص وقتی چندتا اسکریپت مختلف روی هاست نصبه. مثل کامپیوتر شخصیه دیگه. هرچی سی پی یو قوی تر باشه، همزمان میشه نرم افزاری بیشتری رو استفاده کرد.

البته بعضی وقتا می بینیم هاست اشتراکی گرون از سرور مجازی ارزون بهتر و قوی تر کار میکنه. شرکت ارائه دهنده از این نظر مهمه که این برمیگرده به همون سوال اول که از کجا هاست بگیرم؟

ولی خب در کل هزینه این سرور نسبت به هاست اشتراکی خیلی بالاتره و به صورت ماهانه هم پرداخت میشه.

 

سرور اختصاصی

خب اسمش مشخصه، منابع یه سرور به صورت کاملاً اختصاصی در اختیار شما هستش و دیگه هیچ چیزی شیر نمیشه و خب مدیریت کامل سرور رو در اختیار دارین. میتونین هر نوع نرم افزاری رو نصب کنید و حتی درخواست نصب سخت افزارای خاص هم بدین. ولی خب لازمه که اطلاعات لازم رو واسه مدیریت سرور هم داشته باشین. چون دیگه مدیریتش کامل به عهده خودتونه. مگه اینکه بخواین با هزینه بیشتری، مدیریتش رو مواقعی که به مشکل میخوره و نیاز هست به همون شرکتی که ازش سرور رو خریداری کردین بسپارین. به خصوص پیکربندی اولیه سرور که کار سختی هستش و البته اغلب این پیکربندی اولیه رو خودشون انجام میدن.

این سرورا به مراتب قوی تر از سرورای مجازی و اشتراکی هستن. ولی خب هزینه ماهانه به مراتب بالاتری هم دارن و قدرت هر سرور هم فقط بستگی به مشخصات سرور داره. دیگه مثل اون دوتای دیگه بستگی به تعداد کاربرای شیر شده روی سرور هم نداره. تو مشخصات سرور هم همه چی مشخصه دیگه. میزان رم و هارد و پهنای باند و اینا. فقط CPU انواع خیلی مختلفی داره که شاید ندونیم کدوم بهتره که تو لینک زیر یه مقایسه ای رو می تونین ببینین و توضیحات خوبی رو دربارش داره.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

سپاس از اساتید

هنگام انتخاب هاست حتما وارز بودن هاست رو در نظر بگیرید یعنی از قانون کپی رایت پیروی میکند یا نه زیرا ممکنه مدیریت محتوای شما کرک شده باشه و اگه وارز نباشه هاست بلافاصله سایت رو میبندن

هنگام خرید هاست حتما قوانین اون جایی که هاست رو میخرید حتما بخونید.مهم ترینش درباره بک اپ هست که ایا سایت بک اپ میگیره یا شما باید خودت بکاپ بگیری و مطلب بعدش هم اینه تو قراداد اگه ذکر بشه نصب مدیریت محتوای ایکس و چت روم و ... غیر مجازه نباید نصب کنین که در غیر این صورت سایت رو میبندن

مهم ترین منبع تامین بازدید و کاربر یک وبسایت از طریق موتور جستجو هست و موتورهای جستجو سایت هایی رو رتبه بهتر میدن که میزان داون بودن سایت پایین باشه و اکثر مواقع سایت بالا باشه پس هاست انتخابی خودتون رو بررسی کنید که داون نباشه

حدالمقدور پس از معروف شدن و سر و سامان گرفتن سایت از هاست اشتراکی که غیر از شما چندین سایت رو هم میزبانی میکنن استفاده نکنین چون امنیتشون کمتره.در مبحث هک وقتی سایت همسایه که رو یه هاست میزبانی میشین میتونه عامل ناامنی سایت شما نیز بشه

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

خب تا اینجا با این موارد آشنا شدیم:

  • از کجا هاست بگیرم؟
  • سرور داخل ایران و خارج چه فرقی دارن؟
  • فرق هاست ویندوز و لینوکس چیه؟
  • هاست اشتراکی و سرور مجازی و سرور اختصاصی چه فرقی با هم دارن؟

اما مورد دیگه ای که باید در نظر بگیریم و تو انتخاب هاست هم خیلی مهمه اینه که چقدر فضا و پهنای باند احتیاج داریم تا بتونیم با برآورد کردن اون، هاست مورد نیازمون رو بگیریم. :a030:

 

پهنای باند چی هست و واسه یه سایت چقدر فضا و پهنای باند احتیاج داریم؟

پهنای باند در واقع حجم اطلاعاتیه که از روی یه سایت خونده میشه یا روش بارگزاری میشه. وقتی حجم یه صفحه با تمام عکس ها و کدهایی که داره 200 کیلوبایت باشه. هربار که اون صفحه توسط یه نفر باز بشه، 200 کیلوبایت از پهنای باند اون سایت رو مصرف کرده و کلاً اون صفحه 200 کیلوبایت از فضای هاست رو هم اشغال کرده.اپلود کردن یه عکس یا فایل روی هاست یا دانلود کردن هم از پهنای باند رو مصرف میکنه. اما خب راه غیرمستقیمی هم هست که پهنای باند مصرف میشه. مثلاً یه عکس رو تو سایت خودمون بارگزاری کردیم. بعد این عکس تو چندتا سایت دیگه با همون لینک گذاشته میشه. اینطوری با هربار باز شدن صفحات اون سایتا، اون عکس وقتی بخواد باز بشه، از پهنای باند سایت ما استفاده میکنه.

 

اما حالا با این توضیحات مشخص میشه که چه چیزایی توی مصرف پهنای باند و همینطور اشغال فضای هاست تأثیر داره.

  • حجم کدهای خود سایت
  • تصاویر و فایل های بارگزاری شده روی هاست
  • تعداد صفحات با لینک های مختلف از یه سایت
  • طراحی صفحات و نوع محتوا
  • میزان بازدید

 

پس واسه اینکه بدونیم چقدر فضا و پهنای باند نیاز داریم باید ببینیم چه چیزی از سایتمون انتظار داریم و چه مخاطبایی داریم.

چه سیستمی داریم استفاده می کنیم و حجم کدهای سایتمون چقدره؟ الان مثلاً وردپرس به صورت خام حدود 30 مگابایت فضا نیاز داره.

 

باید بدونیم و برآورد کنیم که چقدر عکس رو میخوایم روی سایت بارگزاری کنیم؟حجم تقریبی از اونا داشته باشیم و اینکه قراره فایلهایی رو واسه دانلود بذاریم یا نه؟ اگه آره با چه حجمی؟ اهمیت این برآوردها واسه اینه که بتونیم تو هزینه های اولیه راه اندازی سایت صرفه جویی کنیم.

 

چقدر قراره مطلب بذاریم تو سایت؟ هر روز میخوای چندتا مطلب اضافه کنیم؟ یا نه یه سری صفحات اولش داریم خیلی به ندرت بعدها اضافه میشه به صفحات سایت؟ چون بالاخره هر صفحه یه حجمی داره و هربار باز شدنش مقداری از پهنای باند رو داره مصرف میکنه.

 

طراحی صفحاتم به چه شکلیه؟ کلی زلم زیمبو داره :ws3: یا نه کاملاً سادس. تو هر صفحمون قراره چندتا عکس یا حتی فیلم استفاده کنیم حدوداً؟ چه مدل کدهایی داریم تو صفحات استفاده میکنیم؟ حجم اطلاعاتی که تو یه صفحه استفاده می کنیم تو حجم اون صفحه و پهنای باندی که واسه باز شدنش میخواد مصرف کنه اهمیت داره. و اینکه چقدر از محتوای بارگزاری شده سایتمون یعنی عکس و فیلم و فایلها پیش بینی میشه که بخواد تو سایتای دیگه استفاده بشه؟

 

میزان بازدیدمون چطوریه؟ یه سایت شرکتیه با بازدید تقریباً مشخص؟ سایت دانلودیه که بازدیدای زیادی داره و لینکای دانلودم پخش میشه تو سایتای زیادی؟ فرومه که قابلیت ثبت نام و ارسال مطلب های خیلی زیاد داره؟ فروشگاهیه؟ یه وبسایت خبریه با تعداد مطالب بالا و بازدید زیاد؟ یه وبسایت شخصیه عادیه؟ یا ....

 

با پاسخ دادن به تمام این پرسش ها واسه خودمون، می تونیم میزان فضایی که احتیاج داریم و پهنای باندمون رو تا حدی تخمین بزنیم. تو این برآورد باید دست پایین گرفت. چون همیشه میشه ارتقا داد. ولی وقتی از همون دست بالا بگیریم و فضای خیلی زیادی بگیریم که بی استفاده هم بمونه دیگه پولمونو هدر دادیم. اگه دقت کنید ریشه تمام این سوالات هم برمیگرده به نوع مطالبی که داریم میذاریم و هدف و برنامه ریزی که اول کار تعیین کرده بودیم. :w16:

 

اینم تکرار کنم که هیچ وقت به واژه فضای بی نهایت یا پهنای بی نهایت اعتماد نکنید که دروغ محضه :ws3:

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

و اما مبحث آخری که تو این قسمت قرار شد آموزش داده باشه تفاوت بین کنترل پنل های مختلف هستش.

یعنی تفاوت کنترل پنل Cpanel و direct admin و plesk

 

اگه یادتون باشه تو پست اول همین تاپیک درباره کنترل پنلهای هرکدوم از هاستها توضیح کوتاهی دادم:

کنترل پنل: هاست ویندوز کنترل پنل های Plesk و WebsitePanelو Helm و Hosting Controller داره و تو هاست لینوکس کنترل پنل های cPanel و Directadmin و Plesk و Kloxo استفاده میشه. این کنترل پنل ها باعث میشن که محیط کار به خصوص تو هاست لینوکس کاربرپسندتر بشه.

 

حالا تو این پست تفاوت سه کنترل پنل پرکاربردتر یعنی Cpanel و Directadmin و Plesk رو توضیح میدم. :a030:

 

کنترل پنل Cpanel :

میشه گفت پرطرفدارترین کنترل پنل و یه جورایی قوی ترین کنترل پنل هستش. ولی خب در عین حال گرونتر از بقیه کنترل پنل ها.

تو هاست های اشتراکی معمولاً به صورت رایگان واگذار میشه. ولی تو سرورای نیمه اختصاصی و اختصاصی اغلب رایگان داده نمیشه و باید جداگونه هزینه اون رو هم بپردازن و لایسنس گرونی داره :w16: که ممکنه مشکلات تحریم هم گریبانگیر بشه که الانم شده و به کاربرای ایرانی نمیدن لایسنسشو. ولی خب همونطور که ایرانیا تحریم یاهو اینا رو دور زدن، اینم دور میزنن و میگیرن :ws3:

کنترل پنل خیلی کاربرپسندی هستش که کار باهاش راحته. مدیریت فایل، ایمیل، وبسایتها، پهنای باند، دیتابیس، بک آپ گیری و ... رو داره.

قابلیت نصب پلاگین داره.

بیشتر واسه سیستم عاملای لینوکس ارائه میشه. واسه ویندوز زیاد استفاد نمیشه

یه آموزش خوب و کاملی هم یکی از دوستانمون تو لینک زیر برای استفاده از کنترل پنل Cpanel تو لینک زیر گذاشتن.

آموزش کنترل پنل Cpanel

 

کنترل پنل Directadmin:

کنترل پنل دایرکت ادمین هم قابلیت های زیادی مثل سی پنل داره. قابلیت مدیریت فایل، ایمیل، دیتابیس، بک آپ گیری، پهنای باند و ...

مثل Cpanel کاربرپسند و ساده نیست، اما بازم نسبتاً کاربرپسنده. تو این زمینه کمی از سی پنل ضعیف تره. ولی خب در عوض سرعت بالاتری داره و پشتیبانی قوی تر داره.

لایسنسش ارزونتره و قیمت پایین تری داره نسبت به سی پنل داره. اون مشکلات تحریم رو هم نداره. این مسئله باعث شده تو اغلب سرورای نیمه اختصاصی و اختصاصی از این کنترل پنل استفاده بشه.

دایرکت ادمین هم فقط تو سیستم عامل لینوکس پشتیبانی میشه.

 

کنترل پنل Plesk:

کنترل پنل پلسک تو هم دوتا سیستم عامل لینوکس و ویندوز پشتیانی میشه.

این کنترل پنل زیاد کاربرپسند نیست و اغلب کسایی استفاده میکنن که یه کمی حرفه ای تر هستن یا خودشون خدمات میزبانی وب دارن و هاست اشتراکی واگذار میکنن.

قابلیت نصب پلاگین هم نداره.

یکی از قابلیت های جالبش اینه که نرم افزار اختصاصی اندروید و IOS هم داره و با مرورگرهای مختلف هم کار میکنه و با سرعت های مختلف اینترنت سازگار میشه.

و همونطور که اشاره کردم واسه مدیریت و پیکربندی سایت مناسبه و یه ویژگی مهمش هم رایگان بودنشه.

 

خب این قسمت آموزش تموم شد. دوستان اگه نکته ای میدونن که جا افتاده خوشحال میشیم بگن :w16: یا اگه کسی سوالی هم داشت همینجا مطرح کنه :a030:

لینک به دیدگاه
  • 4 سال بعد...
در در 2 بهمن 1393 در 13:41، hamid_shahrsaz گفته است :

لذت بردیم محمد جان

من چند سالی هست از نت افزار دارم و واقعا عالی است فقط دایرکت ادمینه و سی پنل نیست

سلام من قبلا از نت افزار داشتم ولی یه مقدار گران کرد از نت افزار رفتم که مثلا صرفه جویی که بدتر شد اینم از بی تجربگی و تصمیم عجله من بود .

رفتم سرور پارس ولی اشتباه کردم شدیدا حتی به پیشنهاد توسعه دهنده پرستا گفتم از پولم تا اینجا کم کنید ولی بقیه را بهم برگردونید که من برم با خوشروی جواب داد نمیشه ولی تو دلش گفت تازه گیرت انداختیم خخخخ کجا

سرعت فروشگاه در سرور پارس به شدت کند شد php به روز نمی شه اطلاعاتم از دست رفت و.....

اینجوری بگم به کل پوکید بی انصافا خیالشون هم نیست 

گفتم اولش من با شما صحبت کردم گفتم سرعت خوب می خوام  حتی گفتین گلد بگیر ولی اینطوری شد ولی مگر قبول می کنند پولو گرفتند دیگه حالا هی خودتو بزن فایده ای نداره 

الان هیچی دیگه ندارم و فقط یک سیستم دارم ! 

ولی گول ارزانی را نخورید 

گول سرور ایران که میگن بهتره را نخورید

سعی کنید میزبانتون شرکتی باشه معتبر و باپشتیانی قوی 

سرعتش خوب باشه و در حد عالی  نه مثل سرور پارس

اگر برای فروشگاه است باید سرعتش خوب باشه چون مشتری حوصله صبر کردن نداره و میره فروشگاه بعد

سرعت هاست روی سئو خیلی تاثیر داره

php مهمه که به روز بشه مربوط میشه به امنیت سیستم

بک آپ خیلی مهمه هفتگی داشته باشه سرور پارس بک آپشم آشغاله

آدرستون کام باشه بهتره

اسمتون کوتاه و خاص باشه بهتره 

من از فروشگاهم راضی بودم حتی با سن کمش خوب شده بود و زنگ خور و ثبت نامی داشت چون وقت می زاشتم بک لینکو......... تو گوگل ، بینگ و ... ثبت میکردم عکس اختصاصی داشت مطلب اختصاصی کلمات کلیدی خوب میزدم وبلاگ و.... ولی سرور پارس پوکوندش

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...