رفتن به مطلب

اتصال 40 هزار مدرسه به اینترنت / راه‌اندازی ایمیل دانش آموزی


ارسال های توصیه شده

[h=1] اتصال 40 هزار مدرسه به اینترنت / راه‌اندازی ایمیل دانش آموزی

 

[/h]

» سرویس: اقتصادي - ارتباطات و فناوري اطلاعات

کد خبر: 93110401577

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

با افتتاح مرکز داده آموزش و پرورش تفاهم نامه‌ای میان وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش به امضا رسید تا از این پس همکاری‌های مشترک این دو وزارتخانه گسترش پیدا کند.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمود واعظی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - صبح امروز در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه همکاری‌های مشترک با وزارت ارتباطات اظهار کرد: اگر این اقدام به درستی و طبق برنامه ریزی انجام شده و در سطح کشور گسترش پیدا کند قطعا تحولی جدی در این زمینه رخ داده است.

وی با بیان این‌که امروز مرکز داده وزارت آموزش و پرورش با ظرفیت بالا و براساس استانداردهای بالا افتتاح شد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت یازدهم به بحث فن‌آوری ارتباطات و شبکه ملی اطلاعات برمی‌گردد که آنچه امروز صورت گرفت بخشی از ایجاد شبکه ملی اطلاعات به شمار می‌رود.

وزیر ارتباطات با بیان این‌که در صورت دسترسی دانش آموزان به ابزارهای نوین در آینده شرایط مدیریتی بهتری برای کشور ایجاد می شود بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای غربی با مطالعات عمیق فن‌آوری اطلاعات را در مدارس پایه گذاری می‌کنند و بر همین اساس ما نیز امروز این موضوع را با عنوان مدارس هوشمند مورد بررسی جدی‌تر قرار داده‌ایم و وزارت ارتباطات این آمادگی را دارد که از نظر امکانات مالی، تجربیات و تجهیزات برای دسترسی به این هدف همکاریهای مختلف انجام دهد.

وی در عین حال یادآور شد:‌ البته در کشور ما سند زیاد امضا می‌شود اما مهم آن است که این سندها به نتیجه برسد و بتوان به اهداف تعیین شده در آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

واعظی همچنین عنوان کرد: اکنون تولید اطلاعات در دنیا بسیار بالا است و لازم است ما شرایطی ایجاد کنیم که از طریق مدارس هوشمند فرزندان ما بتوانند به راحتی به اطلاعات مفید دستریس داشته باشند.

وی گفت: با ایجاد و راه اندازی شبکه دانش آموزی در کشور اینترنت در راستای اهداف مقدس نظام به کار گرفته خواهد شد.

وزیر ارتباطات همچنین خاطرنشان کرد: ما در وزارت ارتباطات به دنبال ایجاد یک موتور جست‌وجوی ملی هستیم که براساس صحبت‌های صورت گرفته لازم است حتما این موتور در خدمت شبکه مدارس کشور نیز قرار گیرد.

واعظی با اشاره به استعدادهای بالای دانش آموزان یادآور شد:‌ در صورت ارائه اطلاعات مناسب به دانش آموزان این امکان وجود دارد که در آینده بخش عظیمی از محتوا در مدارس کشور تولید شود.

نصرالله جهانگرد - معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات - نیز در این مراسم عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش تاکنون اقدامات مناسبی درباره گسترش فاوا انجام داده و به شخصه در سالهای 65 تا 67 و به هنگام تدوین اولین کتاب درسی کامپیوتر همکاریهایی را با این وزارتخانه داشتم.

وی همچنین به پیگیری برنامه تکفا در دهه 80 اشاره کرد و با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های متعددی که از سوی دو وزارتخانه بر روی این دو طرح انجام شده بود گفت: اکنون بیش از 40 هزار مدرسه در کشور با شبکه اینترنت اتصال دارند و به واسطه مرکز داده‌ای که امروز افتتاح شد، ظرفیت بهتری نیز در این زمینه فراهم می‌شود.

رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات در ادامه یادآور شد: به واسطه همکاری‌های صورت گرفته میان وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش موارد متعددی مانند خدمات پست الکترونیکی دانش آموزی، نرم افزارهای مربوط به مدیریت مدارس و مواردی از این دست ارائه خواهد شد که اکنون این طرح‌ها در مرحله آزمایشی قرار دارند.

وی گفت: در شورای عالی فن‌آوری اطلاعات نیز با نظر رییس جمهوری و معاون اول ایشان این بحث مورد توجه قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر مخابرات و سایر نهادهای ارتباطی اعلام آمادگی کرده‌اند که در این بحث مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...