رفتن به مطلب

کفش هوشمند وارد بازار می‌شود


ارسال های توصیه شده

764687.jpg

به زودی کفش هوشمندی وارد بازار می شود که تمام نکات مربوط به گام برداشتن دونده را زیر نظر قرار داده و اطلاعات مربوط به آن را به تلفن همراه ورزشکار ارسال می کند.

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، این کفش هوشمند Altra Halo نام دارد و به جهت برخورداری از حسگر مخصوصی که در آن جاسازی شده است جنبه های مختلفی از گام برداشتن دونده را زیر نظر قرار داده و از این طریق داده هایی را ثبت می کند که در ادامه به تلفن همراه یا iFit GPS Watch فرد ارسال می شود.

 

 

یکی از اصلی ترین ویژگی های این فناوری نوین این است که برخلاف نمونه های قبلی که معمولا چندان جنبه کاربردی پیدا نمی کنند، این کفش جدید اطلاعات ثبت شده را درحالی به تلفن همراه هوشمند دونده ارسال می کند که وی نیز در همان لحظه و در حالی که همچنان می دود می تواند از آنها استفاده کند.

 

 

این حسگر بسیار باریک که ضخامتی درحدود یک تیغ دارد در قسمت میانی کفش جاسازی شده است تا کمترین تأثیر ممکن را بر وضعیت ارگونومیکی پا در حین دویدن فرد بگذارد.

 

 

برخلاف نمونه های مشابه فعلی که معمولا سرعت و فاصله را می سنجند، کفش هوشمند Altra Halo فاکتورهای جالب توجهی نظیر هماهنگی پاها در حین دویدن و تأثیر فشار پا بر زمین و اثر متقابل زمین بر کفش را مورد ارزیابی دقیق قرار می دهد.

 

 

بدین ترتیب درصورتیکه دونده به شکل نامناسبی گام بردارد، از طریق اطلاعات حاصل از این کفش هوشمند متوجه ناهماهنگی گامهایش شده و نحوه دویدن خود را اصلاح می کند.

 

 

این محصول جدید با قیمتی درحدود 180 دلار تا اواخر سال 2015 روانه بازار می شود. در کنار این کفش ساعت مخصوص مجهز به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) نیز راهی بازار خواهد شد. این ساعت به سیستم کنترل خواب و اعلام پیام هشدار تلفن همراه هوشمند نیز مجهز است.

 

 

مهرنیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...