رفتن به مطلب

چیزهایی مهم در باره آقایان که شاید نمی دانیم


ارسال های توصیه شده

آیا تاكنون پیش آمده است كه به دلیل چیزی كه مرد زندگیتان گفته، یا انجام داده است، كاملاً گیج و سر در گم شوید؟ آیا شده است كه بعد از آن كه شوهرتان به سرعت به شما پشت می‌كند، از خود بپرسید: "آخر چرا باید این حرف، او را این چنین عصبانی كند؟"

آیا تا به حال مبهوت مانده‌اید كه چرا وقتی از روی دلسوزی به او می‌گویید اینقدر با كار زیاد به خود فشار نیاورد، او حالت دفاعی به خود بگیرد؟ بله؟ من هم همینطور.

اما اكنون پس از بررسی مصاحبه‌های كتبی و شفاهی با بیش از هزار مرد، می‌توانم بگویم كه جواب این ابهامات و ده‌ها مورد مشابه، مربوط به رویدادهای زندگی داخلی مردانتان می‌باشد. اكثر موارد به مسائلی بر می‌گردد كه او آرزو می‌كند شما می‌دانستید، اما نمی‌داند كه چطور آنها را با شما در میان بگذارد. در برخی موارد، او نمی‌داند كه آیا اصلاً شما ازاین مسائل آگاهید یا خیر.

یك فكر بكر! از قرار معلوم این گونه مردان به شكل شگفت‌انگیزی مشترك، یك شبكه داخلی همگانی هستند. در هسته مركزی اسرارشان، بسیاری از آنان، ترسها، نگرانیها، احساسات و نیازهای مشابهی دارند.

من بارها دریافته‌ام كه چیزهای زیادی در ارتباط با مردان وجود دارند كه فكر می‌كردم آنها را می‌فهمم -- اما در واقع اینطور نبود. در بسیاری زمینه‌ها درك من از قضایا بسیار سطحی بود. اما آن هنگام كه از سطح به عمق می‌رفتم و به مسائل ویژه می‌پرداختم، به ناگهان همه چیز تغییر می‌كرد. به ناگهان خود را مانند یك شخصیت كارتونی می‌دیدم كه یك لامپ روشن بالای سرش ظاهر می‌شود.

از این هم بهتر، در نهایت معلوم شد كه آن آشكارسازیها اغلب درباره موضوعاتی بودند كه شوهرم همیشه آرزو داشت تا من آنها را بدانم، اما اصلأ نمی‌دانست چطور آنها را توضیح دهد. و این همان توداریهای معمول آقایان است كه درباره‌شان صحبت كردم. گرچه هنوز هم اشتباهات زیادی در روابطم با شوهرم مرتكب می‌شوم -- كه همچنان ادامه نیز دارد -- اما خوشبختانه در نهایت، فهم و درك این امور، كمكم كرده‌اند تا آنطوركه همسرم نیاز دارداز او به نحو بهتری قدر دانی و پشتیبانی نمایم.

می خواهم آن لامپ كارتونی را برای شما هم روشن كنم.

هفت آشكارسازی

این موارد همان هفت آشكارسازیی می‌باشند -- به همراه ترجمه‌ای از "ادراكات سطحی" گرفته تا "نتایج عملی" -- كه شاید شما نیز همچون من پیش از این به آنها پی نبرده بودید.

::::::::::::::::::::::درك سطحی شماره 1: مردها نیازمند احترام هستند.

كه در عمل یعنی: مردها بیشتر احساس بی‌مهری می‌كنند تا بی لیاقتی و بی‌احترامی.

:::::::::::::::::::::::درك سطحی شماره 2: مردان احساس ناامنی می‌كنند.

كه در عمل یعنی: علی‌رغم اینكه آنان ظاهر خودشان را حفظ می‌كنند، لیكن احساس دغلكاری می‌كنند هنگامی كه می‌ترسند، ناتوانایی‌ها و عدم شایستگی‌هایشان لو برود.

::::::::::::::::::::::::درك سطحی شماره 3: مردها تداركاتچی هستند.

كه در عمل یعنی: حتی اگر شما با درآمد خود، خانواده را از نظر مالی حمایت كرده‌اید، باز هم در احساس او برای فراهم كردن معیشت خانواده تغییری حاصل نمی‌آید.

:::::::::::::::::::::::::درك سطحی شماره 4: مردها بیشتر به دنبال امور جنسی هستند.

كه در عمل یعنی: میل جنسی شما به شوهرتان عمیقاً در او احساس مفید بودن و اعتماد به نفس در همه زمینه‌های زندگی را شكوفا می‌كند.

:::::::::::::::::::::::::درك سطحی شماره 5: مردها بصری هستند.

كه در عمل یعنی: حتی مردانی كه در زندگی زناشویی خود خوشبختند، تلاش می‌نمایند تا به جانب زندگی جذب شوند كه این مهم را به توسط تصویر زنان دیگر به آنان یادآوری می‌شود.

::::::::::::::::::::::::::درك سطحی شماره 6: مردها یك تكه سنگ بی‌عشقند.

كه در عمل یعنی: در حقیقت مردها از عشق لذت می‌برند (گاهی اوقات به روشی متفاوت) و می‌خواهند كه عاشق پیشه باشند -- اما دودلند، چرا كه از موقفیت خود شك دارند.

::::::::::::::::::::::::::درك سطحی شماره 7: مردها به ظاهر خیلی اهمیت می‌دهند.

كه در عمل یعنی: لازم نیست كه حتماً سایزتان شماره 3 باشد، اما مرد شما حقیقتاً نیاز دارد ببیند شما تلاش می‌كنید به خودتان برسید -- و برای حمایت از شما حتی هزینه‌ها و مشكلات احتمالی این امر را هم به جان خواهد خرید.

هر چه بیشتر مردان خود را در زندگی‌هایمان درك كنیم، به همان اندازه نیز می‌توانیم آنان را حمایت نموده و به همان شیوه‌ای كه نیاز دارند، دوستشان بداریم. به بیان دیگر، این آشكارسازی می‌بایست ما را دگرگون و حمایت كند.

شانتی فلدهان تحقیقات گسترده ای در ارتباط با زندگی داخلی مردان انجام داده است. او نتایج بسیار جالبی را با جزئیات بیشتر در این زمینه در كتاب خود تحت عنوان "تنها برای زنان" ارائه داده است.

بر گرفته از كتاب تنها برای زنان (انتشارات وریتاس 2004).

ترجمه از کیومرث

لینک به دیدگاه
عالی بود ....

 

هر چی در مورد آشنایی با مردان تاپیک بزنید بازم کمه !!!! :w16:

 

البته خانمها هم از این قاعده مستثنی نیستن ها ....:ws52:

کو گوش شنوا؟:ws28:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...