رفتن به مطلب

راه هایی برای داشتن لبخندی سفیدتر


ارسال های توصیه شده

دندان ها به مرور زمان و با افزایش سن، رنگ می گیرند، همچنین بعضی از غذاها، نوشیدنی ها، دهانشویه ها و داروها نیز باعث تغییر رنگ دندان ها می شوند. در ادامه به راه هایی ساده برای داشتن دندان ها و لبخندی سفید اشاره می شود:

 

سفید کننده های خانگی

 

شما می توانید تغییر رنگ های سطحی را خودتان بردارید. تعدادی از محصولات سفید کننده شامل “کیت های سفید کننده دندان”، “نوارهای سفید کننده” و “خمیردندان های سفید کننده” توانایی از بین بردن رنگ های سطحی روی دندان را دارند. اما برای از بین بردن تغییر رنگ های عمقی تر که به ساختمان دندان نفوذ کرده اند باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

“کیت های سفید کننده” برای درمان تغییر رنگ های جزئی، مانند تغییر رنگ ناشی از قهوه و چای موثرند.

 

“نوارهای سفید کننده” نیز نوارهایی بسیار نازک اند که با چشم به سختی دیده می شوند و برای تاثیرگذاری باید به مدت یک هفته و روزی ۵ دقیقه استفاده شوند. استفاده از آن ها برای بیش از یک هفته توصیه نمی شود.

 

“خمیردندان های سفید کننده” نیز حاوی مواد شیمیایی و ذرات ساینده هستند که استفاده از آن ها برای بیش از یک هفته توصیه نمی شود.

 

درمان های سنتی برای سفید کردن دندان ها

 

بعضی از افراد هنوز هم از درمان های خانگی قدیمی برای سفید کردن دندان ها استفاده می کنند. استفاده از مخلوطی از جوش شیرین و خمیر دندان و مسواک زدن دندان ها با استفاده از این ترکیب می تواند موثر باشد.

 

مواد غذایی که دندان ها را سفید تر می کنند

 

بعضی از مواد غذایی مانند کرفس، سیب، هویج و گلابی در سفید کردن دندان ها موثرند. جویدن آدامس های بدون شکر هم بسیار مفید است. این مواد غذایی باعث تحریک ترشح مقادیر زیادی بزاق می شوند، این بزاق اضافی مانع از ایجاد پوسیدگی دندانی و تغییر رنگ ناشی از پوسیدگی دندان ها می شود.

 

مواد غذایی که باعث تغییر رنگ دندان ها می شوند

 

بعضی از مواد غذایی باعث بد رنگ شدن دندان ها می شوند. یک راه ساده برای اینکه بفهمیم کدام غذا دندان ها را رنگ می کند وجود دارد: “هر غذایی که یک پارچه کتانی سفید را رنگ می کند باعث تغییر رنگ دندان ها هم می شود.”

 

چای، قهوه، شربت های میوه، شاتوت، ذخال اخته، چغندر، شراب قرمز و نوشابه های انرژی زا نمونه هایی از موادی هستند که به مرور زمان و با استفاده طولانی مدت، باعث تغییر رنگ دندان ها می شوند.

 

پیشنهاد می شود پس از مصرف این مواد دندان ها یتان را مسواک بزنید و یا حداقل دندان هایتان را با آب بشویید.

 

سیگار و دخانیات

 

نیکوتین موجود در دخانیات باعث ایجاد تغییر رنگ های قهوه ای بر روی دندان ها می شود که با مسواک زدن به سختی برداشته می شوند. سیگار کشیدن همچنین باعث بوی بد دهان، التهاب لثه و همچنین سرطان دهان می شود.

 

داروها

 

بعضی داروها مانند آنتی هیستامین ها، داروهای ضد افسردگی، دهانشویه های کلرهگزیدین و ستیل پریدینیوم و همچنین آهن و فلوراید اضافی نیز باعث تغییر رنگ دندان ها می شوند. آنتی بیوتیک تتراسایکلین چنانچه در دوران حاملگی توسط مادر مصرف شود یا در سال های اولیه پس از تولد به کودک داده شود نیز باعث تغییر رنگ دائمی دندان می شود.

 

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

 

یک استراتژی ساده برای داشتن دندان هایی سفید و لبخندی درخشان این است که روزانه حداقل یک بار مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. به این ترتیب از تجمع رنگ ها و ایحاد لکه بر بروی دندان های تان جلوگیری می کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید بعد از هر وعده غذا و بعد از خوردن غذاهای دارای رنگدانه، مسواک بزنید.

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

بهداشت دهان و بيماري‌هابرخي بيماري‌ها و مشکلاتي که با بهداشت دهان ارتباط دارند، عبارتند از:

-بيماري‌هاي قلبي عروقي تحقيقات نشان مي‌دهد بسياري از بيماري‌هاي مرتبط با قلب و عروق با بهداشت دهان ارتباط دارند. اينها شامل بيماري‌هاي قلبي، شريان‌هايي که در آن لخته تشکيل شده و سکته است.

- بارداري و زايمانبيماري‌هاي لثه با زايمان زودرس ارتباط دارد. بنابراين لازم است قبل از بارداري و هنگام بارداري به بهداشت دهان خود توجه کنيد.

- ديابت: بيماري ديابت خطر بيماري‌هاي لثه، پوسيدگي دندان‌ها و افتادن دندان‌ها را افزايش مي‌دهد. بهداشت بد دهان مي‌تواند کنترل ديابت را سخت‌تر کند. عفونت‌ها ممکن است سبب افزايش قندخون شده و نياز به تزريق انسولين بيشتري خواهد بود.

ايدزمشکلات دهاني در صورت ابتلا به ايدز بسيار بيشتر مي‌شود. علايم شايع عبارتند از زخم، خشکي دهان و ضايعات موکوس دردناک. مشکلات دهاني توسط قارچ‌ها، ويروس‌ها و عفونت‌هاي باکتريايي ايجاد مي‌شود.پوکي استخوانمرحله اول از دست رفتن توده استخوان‌ها در دهان و دندان‌ها مشخص مي‌شود. نشانه‌هاي ديگر از دست رفتن استخوان‌ها، در فک‌ها ظاهر مي‌شود. جايي که دندان‌ها محافظت مي‌شود. پزشک با انجام راديوگرافي قادر است که پوکي استخوان را تشخيص دهد و شما را راهنمايي مي‌کند که چگونه دندان‌هايتان را محافظت کنيد.ساير مشکلاتبسياري از بيماري‌ها ممکن است اولين علايم را در دهانتان ايجاد کنند از جمله اين بيماري‌ها مي‌توان به نشانگان شوگرن اشاره کرد.

برخي سرطان‌ها، اختلالات خوردن، سيفيليس، گنوره و برخي مشکلات پوستي.آنچه نبايد فراموش کنيد:به طور منظم به دندان‌پزشک مراجعه کنيد و هرگونه آسيب‌ دنداني و لثه خود را هر چه قدر هم که کوچک است درمان کنيد. با مسواک زدن و نخ دندان به خاطر سلامت کل بدنتان در صحت باشيد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...