رفتن به مطلب

تلفن اینترنتی skype


ارسال های توصیه شده

تلفن اینترنتی SKYPE

 

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: pico_body] 07459d4d15405260526f118dc32ee988.jpgامروزه دسترسی به اینترنت تقریبا در همه جا با پرداخت مبالغی هر چند اندک میسر است. اما حتما برای شما جالب خواهد بود اگر بدانید که چگونه خواهید توانست از همین اینترنت برای صرفه جویی و کاهش هزینه های ارتباطی استفاده کنید. برخی مثال ها برای این ویژگی آن است که هم اکنون امکان خرید بلیط های مسافرتی اتوبوس، قطار و حتی هواپیما از طریق اینترنت فراهم شده است به علاوه شما می توانید نامه های خود را در قالب پست الکترونیکی (Email) برای دوستان ارسال کنید و به راحتی عکس، فیلم و فایل های خود را نیز با آنها مبادله نمایید. گذشته از این ها، امروزه به کمک فن آوری صوت بر روی اینترنت (VOIP) شما قادر خواهید بود تا حتی تماس های تلفنی را با هر نقطه از جهان به کمک این شبکه وسیع با هزینه های بسیار کمی وحتی در حد رایگان برقرار نمایید.

در حال حاضر چندین نوع مختلف از خدمات VOIP در بازار وجود دارند که از مشهورترین آنها می توان به Skype و Vonage اشاره کرد. این دو خدمات دهنده از محبوب ترین نام ها در این عرصه می باشند به نحوی که تا ماه آپریل سال ۲۰۰۶ بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا نرم افزار Skype را دانلود نموده و بیش از ۱.۶ میلیون نفر نیز مشترک خدمات Vonage شده اند. اگرچه هر دو از فن آوری VOIP استفاده می کنند ولی تفاوت های کلی با یکدیگر دارند. در ادامه این مطلب نحوه کارکرد هی یک از این خدمات را با هم بررسی خواهیم نمود و شما را در انتخاب یک خدمت مناسب VOIP یاری خواهیم داد.

هنگامی که شما یک تماس تلفنی از طریق VOIP برقرار می کنید، از یک رایانه متصل به خط تلفن معمولی و مجهز به میکروفون و بلند گو و یا از یک گوشی تلفن مبتنی بر IP در شبکه اینترنت کمک می گیرید. هر دو این تجیهزات، صدای شما را دریافت نموده و از حالت آنالوگ به دیجیتال تبدیل می نمایند. سیگنال های دیجیتالی در شبکه اینترنت از مبدا به سمت مقصد مورد نظر شما ارسال می شوند و در آنطرف (مقصد) دوباره از حالت دیجیتال به آنالوگ مبدل شده و به گوش طرف مقابل خواهند رسید.

Skype و Vonage در حال حاضر دو خدمت دهنده معروف تلفن اینترنتی هستند که امکان تماس های تلفنی کاربران را با قیمت های بسیار پایین تری نسبت به تلفن های متداول (معمولی) فراهم می آورند. خصوصا این کاهش هزینه زمانی محسوس خواهد بود که تماس ها در فواصل دور و بین الملل برقرار شوند.

برای ایجاد یک حساب کاربری جدید در Skype کافی است تا به صفحه اصلی سایت اینترنتی آن رفته و بر روی گزینه دانلود برای دریافت نرم افزار که به صورت رایگان ارائه می شود، کلیک کنید. محیط این نرم افزار تقریبا مشابه برنامه پیام رسان یاهو است اما امکاناتی را همچون یک صفحه ارقام همانند یک شماره گیر تلفن برای کاربر جهت سهولت برقراری تماس های تلفنی فراهم می آورد. پس از نصب برنامه و البته اتصال به شبکه اینترنت اگر تا کنون حساب کاربری در Skype نداشته اید، می توانید مراحل معرفی شده توسط خود نرم افزار را گام به گام جهت ایجاد یک حساب رایگان کاربری دنبال کنید. همچنین قادر خواهید بود تا اسم کاربری Skype دیگر دوستان و آشنایان را که قصد دارید با آنها از طریق این سیستم ارتباط برقرار سازید را در قسمت contacts به لیست مورد نظر اضافه نمایید.

جالب است بدانید که تماس با دیگر کاربران سیستم Skype کاملا رایگان است و شما تنها هزینه اتصال به اینترنت را خواهید پرداخت، البته این در شرایطی است که هر دو طرف مکالمه از طریق رایانه و شبکه اینترنت بخواهند با هم مکالمه نمایند. از طرفی، Skype برای برقراری تماس های تلفنی از رایانه به تلفن معمولی و بلعکس و همچنین از تلفن به تلفن (اینترنتی بدون نیاز به رایانه) نیز امکانات بسیار مفیدی را فراهم آورده است اما کاربران برای استفاده از خدمات اخیر باید مبالغ البته نسبتا کمی را (در مقایسه با تلفن های عادی) به Skype بپردازند. برای این منظور کاربران در سراسر جهان قادر هستند تا از طریق کارت های بانکی الکترونیکی معتبر بین المللی مبالغی را به عنوان هزینه خرید اعتبار زمانی مکالمه به صورت پیش پرداخته، پرداخت کنند.

این رویه در باره Vonage، تا حدودی متفاوت است، چنانکه در این سیستم برای ایجاد یک حساب کاربری جدید باید علاوه بر پر کردن فرم های الکترونیکی، مبلغی را نیز به عنوان هزینه تماس ها و حق اشتراک پرداخت نمود زیرا بر خلاف Skype استفاده از خدمات Vonage رایگان نیست. به هر جهت برای ایجاد یک حساب کاربری جدید در این سیستم کاربر باید مراحل زیر را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد:

▪ انتخاب یک بسته خدماتی (قیمت ها حداقل از۱۵ دلار برای هر ماه شروع می شوند)

▪ تعیین استفاده از شماره خط تلفن معمولی و یا ایجاد یک شماره جدید

▪ انتخاب تجهیزاتی که به کاربر امکان استفاده از خدمات ارائه شده را می دهند.

▪ ثبت اطلاعات مربوط به نام، نشانی، و شماره تلفن جهت خدمات اظطراری.

بر خلاف خدمات Skype که کاربر قادر است تا بدون استفاده از تجهیزات اضافی تماس خود را برقرار نماید، در Vonage شما نیازمند سخت افزار مخصوصی برای استفاده از خدمات خواهید بود.

پس از گشودن یک حساب کاربری در Vonage شما قادر هستید تا از طریق یک صفحه اینترنتی مخصوص به خود، مشخصات تماس های ارسالی و دریافتی و همچنین مواردی از قبیل مدت اعتبار زمانی و هزینه ای خود را تحت نظر قرار دهید.

یکی از بزرگ ترین تفاوت های میان خدمات Skype و Vonage امکان شماره گیری و استفاده از خدمات اظطراری ۹۱۱ است. از آنجایی که خدمات Skype نوعی تلفن مجازی است و نه حقیقی، از این رو شما قادر به استفاده از خدمات ۹۱۱ همانند یک تلفن معمولی نخواهید بود و نرم ازفزار مانع از شماره گیری ۹۱۱ توسط شما خواهد شد. این در حالیست که Vonage این امکان را برای مشترکین خود فراهم آورده است و به کمک سیستم جدید E۹۱۱ در زمان برقراری تماس با ۹۱۱، اطلاعات حقیقی و نام و نشانی کاربر را به طور خودکار به مرکز خدمات اظطراری ارسال می کند. جالب است بدانید که تا آخر ماه مارس سال ۲۰۰۶، در حدود ۷۰ درصد از کاربران Vonage با شماره ۹۱۱ تماس گرفته اند.

● نحوه برقراری تماس های تلفنی

پس از نصب نرم افزارها و سخت افزار های پیش گفته، کاربران معمولا مایل هستند تا جهت آزمایش عملکرد سیستم، چند تماس آزمایشی برقرار کنند. Skype به منظور فراهم آوردن این امکان، گزینه ای را تحت عنوان "echo۱۲۳۴" در صفحه نرم افزار خود جای داده است و کاربر می تواند از آن به منظور برقراری تماس آزمایشی استفاده کند. این گزینه در قسمت contact در دسترس است و پس از ایجاد تماس با آن شما یک پیام ظبط شده را می شنوید که صحت عملکرد سیستم را بیان می کند.

دریافت تماسها در Skype همانند دریافت پیام های یک برنامه پیام رسان است به گونه ای که اگر با شما تماسی گرفته شود، برنامه، صدای زنگ یک تلفن را برای شما پخش نموده و شما را آگاه می سازد. در این لحظه نام و مشخصات شخص تماس گیرنده بر روی صفحه نرم افزار نقش بسته و شما براحتی قادر هستید که تماس را جواب داده و یا آن را لغو کنید.

دریافت و برقراری تماس در سیستم Vonage تقریبا مشابه دریافت و یا برقراری تماس بین یک تلفن همراه و یک خط تلفن ثابت است. [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: pico_legend]

منبع: بیسیم

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...