رفتن به مطلب

چشم اپل روشن!


ارسال های توصیه شده

آی‌پد چینی هم به بازار آمد. چشم اپل روشن! البته اسم این محصول قلابی irobat است. از هرچیزی که در دنیا هست، یک نسخه چینی هم هست. در واقع یکی از مهم ترین علل ارزان بودن کالاهای چینی همین است. آن‌ها مرحله تحقیقات وتوسعه فناوری را از فرآیند تولید حذف کرده‌اند.

یک شرکت تولیدی پدر و مادردار، اول نیازسنجی می‌کند و کلی هزینه می‌کند تا بفهمد مردم چه می خواهند. سپس مرحله تحقیقات آغاز می‌شود، بعد محصول جدید طراحی می‌شود. در همین حین، گروه بزرگی مشغول تبلیغات و بازاریابی برای محصول جدید هستند. درنهایت، تازه از محصول جدید رونمایی می‌شود و در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

apad-ipad-m003.jpg

چینی‌ها فکر بکری کرده‌اند و تمام این مراحل را درز گرفته‌اند. به جایش می‌نشینند و صبر می‌کنند. مهم‌ترین تخصص آن‌ها همین صبر کردن است. آن‌وقت همین که محصول جدیدی به بازار آمد، مدیر تولیدشان را می فرستند تا یک دانه‌اش را بخرد وبیاورد. حالا نوبت محققان شرکت است که تخصصشان استفاده از پیچ گوشتی است. محصول جدید را باز می کنند و تویش را زل زل نگاه می‌کنند. آن وقت یکی عین آن را می‌سازند وخط تولیدشان را روشن می‌کنند. تبلیغات و بازاریابی هم قبلا انجام شده و بازارهای هدف هم به دقت مشخص شده‌اند.

moonse-android-04-14-2010.jpg

بقیه‌اش معلوم است. کالای چینی مزبور که با کالای اصلی مو نمی‌زند، با یک قیمت باورنکردنی به بازار می‌آید و سازندگان کالای اصل را به خاک سیاه می‌نشاند.

سید محمد تقوی @

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...