رفتن به مطلب

تغذیه روزانه صدها گوسفند از زباله های شهری و بیمارستانی در پیشوا


ارسال های توصیه شده

۱۶ بهمن ۱۳۹۳

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: مدتهاست که محل دپوی زباله های شهری، بیمارستانی و عفونی در شهرستان پیشوا در استان تهران به چراگاه دائمی دامهای اهلی تبدیل شده است.

هر روز صدها راس گوسفند در این محل مشغول به چرا و تغذیه از زباله ها می باشند و در نهایت گوشت و فراورده های دامی این گوسفندان به خوراک شهروندان تهرانی می رسد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پیشوا با گلایه از مسئولان شهرداری، گفت: سایت‌های انباشت و دپوی زباله شهرستان پیشوا، به دلیل محصور نبودن و رعایت نشدن موارد ایمنی و بهداشتی به چراگاه احشام و حیوانات تبدیل شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

تصاویر: محل دپوی زباله های شهری، بیمارستانی و عفونی در شهرستان پیشوا که به چراگاه گوسفندان تبدیل شده است

اسماعیل میرانزاده اظهار داشت: آمارها نشان می دهد از هر گوسفند زنده ۲۰ کیلو گوشت قرمز قابل استحصال است و در هر دوره پروار بندی ۳۰۰ هزار کیلوگرم گوشت قرمز از این چراگاه زباله ای تولید می‌شود و اگر در طول مدت زمان یک سال بتوان سه دوره پروار بندی داشت به طور متوسط در سال ۹۰۰ هزار کیلوگرم گوشت از طریق این چراگاه (زباله دان) تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در کنار بیماریهای مختلفی که ازحدود یک میلیون کیلوگوشت تولید شده از زباله به وجود می آید،

در این میان رها شدن بیمارستانی از قبیل آمپول و انواع زباله های عفونی بیمارستانی که در این مکان به وفور به چشم می خورد دررون دستگاه هاضمه گوسفندان، انباشته شده و عفونت های مختلفی را به جامعه منتقل می کند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

همچنین تجمع افراد معتاد در این محل باعث وارد شدن سرنگ های تزریق مواد مخدر و غیره به زباله ها و پراکنده شدن آنها در اطراف محل دپوی زباله شده شده و موجب انتقال انواع بیماری ها به سایر شهروندان می شود.

دفن غیر اصولی زباله ها، عدم بی خطرسازی زباله های بیمارستانی و عفونی، چراگاه شدن محل دفن زباله و تغذیه گوسفندان از زباله ها به دلیل محصور نبودن محل دفن، نزدیک بودن محل دپوی زباله ها به مناطق مسکونی و نشت شیرابه ها به آبهای زیر زمینی باعث آلودگی آب، خاک و دام در این شهرستان شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

مسئولین مربوطه در شهرستان پیشوا می بایست هرچه سریعتر جهت رفع این مشکل و جلوگیری از به خطر افتادن سلامت جامعه، در اجرای قانون مدیریت پسمانده سختگیرانه وارد عمل شوند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...