رفتن به مطلب

تكنيك منحصر به فرد زنبورهاي عسل براي دور كردن خطر


ارسال های توصیه شده

تحقیقات نشان مي‌دهد حيوانات و حشرات سمي و زهردار مثل زنبورهاي عسل اغلب با رنگ‌هاي درخشان و روشن، شكارچيان و خطر را دور مي‌كنند

کد خبر : 05105 تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ دانشمند‌ان دانشگاه‌هاي لندن و كوئين ماري در انگليس در پژوهش جديدي دريافته‌اند كه سيستم‌ دفاعي زنبورهاي عسل از الگوهاي رنگي منحصر به فرد هم فراتر رفته و شامل تغييرات در شكل ظاهري آنها، الگوي پرواز و يا حتي صداي وزوز آنها مي‌شود.

اين تحقيق در مجله «زولوژي» منتشر شده است.

 

دكتر نيگل راين از دانشكده علوم بيولوژيك خاطرنشان كرد: اولين بار كه يك پرنده، زنبورعسلي به رنگ روشن و درخشان مي‌خورد، فوق‌العاده احساس ناخوشايندي پيدا مي‌كند و يادآوري اين رنگ درخشان باعث مي‌شود كه پرنده دوباره دنبال اين طعم نرود.

 

ما در اين تحقيق بررسي كرديم كه گونه‌هاي مختلف زنبورعسل از الگوهاي مشابهي براي افزايش امنيت و حفاظت از خود در برابر شكارچيان استفاده مي‌كنند.

 

به گزارش ساينس ديلي، اين محققان دريافتند كه علاوه بر رنگ، نحوه پرواز كردن زنبورهاي عسل و يا صداي وزوز منحصر به فردي كه از خود توليد مي‌كنند، سرنخ‌هاي مهمي است كه به شكارچيان هشدار مي‌دهد به سراغ اين غذاهاي بدمزه نروند.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...