رفتن به مطلب

اخبار جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی FIFA World Cup 2010


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

جام جهانی فوتبال بدون شک رویدادی مهم برای رقم خوردن خاطراتی بزرگ و پایدار است با این حال شماری از کشورهای صاحب نام در فوتبال و بازیکنان بزرگ بین المللی، تابستان امسال در افتتاحیه مسابقات جام جهانی افریقای جنوبی غایب خواهند بود.

مدعیان معمول کسب جام جهانی یعنی برزیل، آلمان ،ایتالیا و هلند امسال نگران رویارویی با تیم های نظیر روسیه تیم چهارم یورو دو هزارو هشت، ترکیه تیم سوم جام جهانی دو هزارو دو، سوئد،‌کرواسی ، بوسنی هرزگوین ،‌ایرلند، و دو میزبان یورو دو هزارو دوازده یعنی اوکراین و لهستان نخواهند بود.

تیمهای قدرتمندی از قاره افریقا نیز دیگر غایبان جام جهانی اند که می توان از جمع آنها به مصر قهرمان جام ملتهای افریقا، سنگال، توگو و مالی اشاره کرد.

البته در تیم ملی این کشورهای غایب از جام جهانی، برخی از بهترین بازیکنان جهان حضور دارند که به جای درخشیدن در زمین مسابقه باید جام جهانی را از تلویزیون تماشا کنند. همزمان طرفداران فوتبال نیز از تماشای عملکرد این بازیکنان در زمین فوتبال محروم خواهند شد.

با نگاه کردن به فهرست کشورهایی که از صعود به جام جهانی بازمانده اند می توان بسادگی یک تیم بیست و سه نفره از ستارگان را که هدایت آن آرزوی هر مربی در چارچوب جام جهانی است،تهیه کرد.

 

فهرست برخی از این بازیکنان غایب به شرح زیر است:

دروازه بان:

پیتر چک، از کشور جمهوری چک و باشگاه چلسی

پیتر چک از سال دو هزارو چهار میلادی که از تیم رن فرانسه به چلسی آمده است همواره از ستونهای این تیم باشگاهی انگلیس بوده است.

مدافعان:

دریو سرنا، از کشور کرواسی، باشگاه شاختار دونتیسک،

توماس فرمالن از کشور بلژیک ، باشگاه آرسنال

کریستین چیوو از کشور رومانی باشگاه اینترمیلان

یوری ژیرکوف از کشور روسیه باشگاه چلسی

سرنا که تیمش در سال دو هزارو نه میلادی قهرمان یوفا شده است،‌ یک بازیکن قدرتمند در ضربات آزاد است. فرمالن نیز به عنوان مدافع شم گلزنی خوبی دارد و چیوو نیز در تیم اینترمیلان به همراه ژوزه مورینیو جام قهرمانان اروپا به خانه برده است. ژیرکوف نیز یک بازیکن با تکنیک است و سانترهایش از سمت چپ بسیار عالی است.

بازیکنان میانی:

سیدو کیتا از تیم مالی باشگاه بارسلونا، اندری ارشاوین از کشور روسیه باشگاه ارسنال، میرالم پیانیچ از بوسنی هرزگوین از باشگاه المپیک لیون

کیتا پس از مسی از ستونهای اصلی تیم بارسلونا به شمار می رود . آرشاوین نیز بدون شک یکیاز ستاره های روسیه در یورو دو هزارو هشت بود و از بازیکنان کلیدی باشکاه آرسنال به شمار می رود. پیانیچ نیز برای تیم لیون در لیگ قهرمانان اروپا طوفان به پا کرد. این بازیکن بیست ساله با گلی که در مقابل رئال مادرید به ثمر رساند موجبات حذف رئال از لیگ قهرمانان را فراهم کرد.

مهاجمان:

کریگ بلامی مهاجم ولزی باشگاه منچستر سیتی، زلاتان ابراهیموویچ مهاجم سوئدی باشگاه بارسلونا ، ایویکا اولیوچ از کرواسی و باشگاه بایرن مونیخ.

بلامی در رابطه با مربیان مشکل دارد با این حال به خوبی گل می زند و گل می سازد. اولیچ در مسابقه نیمه نیهایی در برابر المپیک لیون هت تریک کرد. ابراهیموویچ نیز پیش از پیوستن به بارسلون در باشگاههای اینترمیلان، یوونتوس ، و اژاکس درخشیده است.

 

 

 

بازیکنان ذخیره

دروازه بانان :

شی گیون ایرلندی از باشگاه منچستر سیتی، ایگور اکینفیف روسی از باشگاه زسکا مسکو

مدافعان:

یان آرن ریس از نروژ، باشگاه رم. ریچارد دان از ایرلند باشگاه استون ویلا، دیمیتری چیگرینسکی از اوکراین باشگاه بارسلونا.

 

بازیکنان میانی:

احمد حسن، مصر، باشگاه الاهلی. استفان یووتیچ از مونته نگرو باشگاه فیورنتینا. ماروان فلایینی از بلژیک باشگاه اورتون. لوکا مودریچ، از کرواسی باشگاه تاتنهام.

 

مهاجمان:

امانوئل ادوبایور از توگو باشگاه منچستر سیتی. دیمیتار برباتوف از بلغارستان باشگاه منچستر یونایتد. ادین دزکو از بوسنی و هرزگوین باشگاه ولفسبورگ.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 7
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 267
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

شادي‌هاي به يادماندني جام‌هاي جهاني ... :icon_gol::icon_gol:

54634170705247744857.jpg

 

 

 

جام‌جهاني به عنوان بزرگترين تورنمنت فوتبال همواره با حاشيه‌ها و صحنه‌هاي جذابي همراه بوده است. در طول برگزاري اين رقابت‌هاي بعضي بازيكنان بوده‌اند كه سعي مي‌كنند پس از گلزني با شيوه‌هاي جديدي خوشحالي كرده و نام خود را در تاريخ اين رقابت‌ها ثبت كنند. در ادامه نگاهي به اين شادي گل‌ها خواهيم داشت.

 

فالكائو، برزيل – ايتاليا (1982): قبل از شروع مسابقات تصوير يك بازيكن آرام و متين از فالكائو در اذهان هواداران برزيل شكل گرفته بود اما در نيمه نهايي جام‌جهاني 1982 اسپانيا، او برابر ياران پائولو روسي گل تساوي تيمش را به ثمر رساند. فالكائو پس از عبور از 3 بازيكن ايتاليايي با يك شوت پاي چپ زيبا دروازه حريف را گشود سپس به سمت نيمكت تيمش رفت. او با كنار زدن لوئيزينيو برابر هواداران مثل يك كانگورو به شادي پرداخت.

 

ماركو تاردلي، ايتاليا – آلمان غربي (1982): وقتي شما در فينال جام‌جهاني گلزني مي‌كنيد تمام تلاش‌هايتان به ثمر نشسته و پس از سال‌هاي تمرين به خواسته خود رسيده‌ايد. حالا چگونه شادي مي‌كنيد؟ مطمئنا يكي از به ياد ماندني‌ترين لحظات تاريخ اين رقابت‌ها مربوط به شادي ماركو تاردلي، اسطوره ايتاليايي‌ها در فينال جام 82 بود كه گل دوم تيمش در پيروزي 3 بر يك برابر آلمان غربي را به ثمر رساند. او در حالي‌كه اشك مي‌ريخت و مشت‌هاي گره كرده‌اش را در هوا تكان مي‌داد به سمت هم‌تيمي هايش دويد. تاردلي ديوارنه‌وار و با بلندترين صدايش فرياد مي‌زد: «گل».

 

گوردون استراكان، اسكاتلند – آلمان(1986): يكي از جالب‌ترين شادي‌ها كه مربوط به تابلوهاي تبليغاتي كنار زمين بود. در مكزيك 86 چند نفر از بازيكنان به راحتي توانستند از روي اين تابلوها كه ارتفاع نسبتا زيادي داشت، عبور كنند. در اين ميان استراكان، هافبك كوتاه قد آن روزهاي اسكاتلند پس از گلزني برابر آلمان قصد داشت از روي اين تابلوها پريده و به سمت هواداران برود اما وقتي به آنها رسيد پس از يكي دو پرش كوتاه فهميد كه بهتر است اين كار را انجام ندهد. او يك پايش را روي تابلوها گذاشت و همانگونه شادي كرد.

 

روژه ميلا، كامرون – روماني (1990): اسطوره فوتبال كامرون در جام 90 ايتاليا نمايش قابل قبولي داشت. اين نخستين بار بود كه يك تيم آفريقايي به يك‌چهارم نهايي جام جهاني مي‌رسيد و ميلا كه پس از بازنشستگي در 38 سالگي دوباره به زمين مسابقه برگشته بود. پس از به ثمر رساندن دو گل برابر كلمبيا، مقابل روماني نيز همين كار را تكرار كرد. پس از هر كدام از اين گل‌ها او به سمت پرچم كرنر مي‌رفت و با حركات عجيب مقابل تماشاگران مشغول شادي مي‌شد.

رشيدي يكيني، نيجريه – بلغارستان(1994): تيم جوان نيجريه در جام 94 آمريكا با جي جي اوكوچا و فينيدي جورج براي نخستين بار جام جهاني را تجربه مي‌كرد. نخستين گل تاريخ نيجريه در اين تورنمنت را رشيدي يكيني، مرد سال سابق فوتبال آمريكا به ثمر رساند تا در نهايت اين تيم پيروزي 3 بر صفر را مقابل بلغارها تجربه كنند.

پيروزي بر حريف اروپايي به اندازه كافي خوشحال كننده بود تا يكيني با رفتن به درون دروازه حريف و تكان دادن تور دروازه آنها اوج احساساتش را به نمايش بگذارد. او مشت‌هايش را از تور دروازه رد كرده و تكان مي‌داد.

 

فينيدي جورج، نيجريه – يونان (1994): نيجريه‌اي‌ها در آخرين ديدار مرحله گروهي خود با نتيجه 2 بر صفر يونان را شكست دادند تا صعود به دور بعد را جشن بگيرند. فينيدي با گل فوق‌العاده خود عقاب‌ها را به پيروزي رساند و به سمت پرچم كرنر رفت. آيا بازهم يك شادي گل مثل ميلا خواهد بود؟ نه او چهار دست و پا روي زمين نشست و مانند يك سگ مشغول بو كردن زمين شد تا اينكه همبازيانش رسيدند. البته اين پايان شادي او نبود و پس از رفتن بازيكنان او با يك چرخش 360 درجه مشغول رقص آفريقايي شد.

 

به‌به‌تو، برزيل – هلند (1994): بعضي بازيكنان پس از گلزني تولد كودك خود را جشن مي‌گيرند كه بهترين نمونه آن مربوط به ماشين گلزني برزيلي‌ها بود. به‌به‌تو با حركت خود توجه تمام جهانيان را جلب كرد. او پس از گلزني برابر هلند در يك‌چهارم نهايي جام 94 به سمت خط كناري زمين دويد و به همراه روماريو و مازينيو دست‌هاي خود را همانند تكان دادن يك بچه در بغل به حركت درآوردند. پس از آن كمتر كسي توانست همانند او اين كار را تكرار كند.

 

ديه‌گو مارادونا، آرژانتين – يونان (1994): جام‌جهاني 94 به دليل شادي‌هاي گلش معروف است. شايد معروف‌ترين آنها مربوط به حركت عجيب مارادونا در جريان پيروزي 4 بر صفر تيمش برابر يونان بود. او كه آخرين جام جهاني دوران بازي‌اش را مي‌گذرانددر دقيقه 60 آن مسابقه گلزني كرد و به سمت دوربين‌هاي تلويزيوني دويد و مشغول شادي شد.

زيبايي گل او با فريادها و حركات ديوانه‌وار او كه صورتش را به دوربين نزديك كرده بود، خيلي زود فراموش شد. اين يكي از آخرين هنرنمايي‌هاي او در زمين مسابقه بود. چند روز بعد تست دوپينگ او مثبت اعلام و 15 ماه از حضور در ميادين محروم شد. شايد اين حركت يكي از مهمترين دلايل كنار گذاشته شدن او بود.

 

برايان لادروپ، دانمارك – برزيل (1998): قهرماني در يورو 92 بزرگترين موفقيت تاريخ فوتبال دانمارك بود و در جام جهاني 98 فرانسه هنوز هم تيم خوب و مستعدي نشان مي‌دادند. در يك‌چهارم نهايي آنها رودرروي برزيل قرار گرفتند و درحالي‌كه از حريف عقب بودند برايان لادروپ با ضربه‌اي زيبا دروازه حريف را گشود. او مدتي مانند تاردلي فرياد كشد اما خيلي زود ژست خود را عوض كرد و با دراز كشيدن روي زمين و قرار دادن دست خود زير سرش توجه عكاسان را به خود جلب كرد. البته اين گل تنها 10 دقيقه دوام داشت و برزيلي‌ها با زدن گل سوم خود راهي نيمه‌نهايي شدند.

* * *

«تهران امروز»

  • Like 1
لینک به دیدگاه

ليست 100 ستاره تاريخ جام جهاني منتشر شد ... :icon_gol::icon_gol:

 

این لیست حاوی نام 15 دروازه بان،25 مدافع برتر، 30 بازیکن میانی برتر و 30 نفر از برترین مهاجمان تاریخ این رقابتهاست :

 

15 دروازه بان برتر تاریخ جام جهانی

 

در لیست 15 نفره برترین دروازه بانان حاضر در رقابتهای جام جهانی، ایکر کاسیاس با بیشترین رای در صدر قرار گرفته است. دروازه بان تیم ملی اسپانیا 30.200 رای را به خود اختصاص داده.پس از او جی جی بوفون، سنگربان ایتالیا با اندکی تفاوت در رده دوم قراردارد و دینو زوف نیز با فاصله کمی با این دو نفر با 30.000 رای در رده سوم است.

 

لیست پانزده دروازه بان برتر حاضر در تاریخ رقابتهای جام جهانی بدین ترتیب است: فان در سار، کان، اشمایکل، لو یاشین، والتر زنگا، شیلتون، مایر، شوماخر، داسف، فیلول، زوبی زارتا ، دینو زوف، بوفون، کاسیاس و بارتز

 

25 مدافع برتر جام جهانی

 

فرانس بکن باوئر به عنوان برترین مدافع تاریخ رقابتهای جام جهانی برگزیده شده است. او 24.240 رای را از آن خود کرده و پائولو مالدینی با 24.100 رای در رده دوم و روبرتو کارلوس با 22.800 رای دررده سوم قرار گرفته اند.فرناندو ایئرو با 20.100 رای اولین اسپانیایی این لیست است که در رده ششم دیده می شود و کارلس پویول نیز 20.000 رای را از آن خود کرده است.

 

لیست 25 مدافع برتر تاریخ جام جهانی بدین ترتیب است: کافو، بارسی، کاناوارو، تورام، کومن، دسائی، پاسارلا، کاماچو، بابی مور، چارلتون، برهم، فوگتس، کارلوس آلبرتو، بریتنر، کمپبل، کوهلر، لام، فرانک دی بوئر، جورجینیو، مانولو سانچس، فرانس بکن باوئر، مالدینی، روبرتو کارلوس، ایئرو و کارلس پویول

 

30 بازیکن خط میانی برتر جام جهانی

 

صدرنشین این لیست کسی نیست به جز زین الدین زیدان.ستاره فرانسوی با 17.200 رای صدر جدول را مال خود کرده.مارادونا با 16.400 رای در رده دوم است و پله با 16.300 رای در رده سوم قرار گرفته است. چابی ارناندس هم با 15.240 رای رده ششم جدول را مال خود کرده است.

 

دیگر بازیکنانی که نام خود را در این لیست 30 نفره می بینند، عبارتند از:

 

میشل لادروپ، زیکو، پلاتینی، ماتئوس، چارلتون، فرانسسکولی، گولیت، سکراتس، فیگو، نیسکنس، پیرلو، مائورو سیلوا، ویه را، فالکائو، هاجی، دونگا، بالاک، بکام، گاسکوئین، کین، میشل داویدس، تاردلی، اسکیفو، ریبری و لوئیس فرناندس

 

30 مهاجم برتر جام جهانی

 

سه مهاجم برتر تاریخ رقابتهای جام جهانی عبارتند از رونالدو، فان باستن و روماریو. ستاره برزیلی با بیش از 16.000 رای در صدر این جدول قرار گرفته است و پس از آن فان باستن است. اولین اسپانیایی ای که در این لیست دیده می شود، امیلیو بوتراگنیو است که در رده نوزدهم قرار دارد. ویا با 11.830 رای در رده بیست و چهارم است و رائول با 11.700 رای در رده بیست و پنجم.

 

سایر بازیکنان این لیست سی نفره بدین ترتیب است:

 

کرایوف، مولر،کمپس، اوسبیو، روبرتو باجو، باتیستوتا، برگ کمپ، کلینزمن، ببتو، ریوالدو، روسی، اوگو سانچس، شوکر، رومینیگه، استوایچکوف، بوتراگنیو، آنری، رونالدینیو، اوون، لینکر، کلوزه، کانیجیا، روبرت میا، اتوئو و فرناندو تورس

  • Like 3
لینک به دیدگاه

پیرمردهای احتمالی جام‌جهانی .... :banel_smiley_4::banel_smiley_4:

هیجان جام‌جهانی آن‌ قدر زیاد است که حتی پیرمردی مانند روبرتو کارلوس را هم به فکر حضور در این تورنمنت انداخته است: «‌چه کسی می‌داند، شاید من هم بتوانم به تیم‌ملی بازگردم.»

 

یان هاوکی ستون‌نویس سایت تایمز به بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای اشاره کرده که شانس حضور در جام جهانی 2010 را دارند.

 

 

* رونالدینیو ، 29 ساله

آخرین بازی ملی : 14 اکتبر 2009

تا همین چندی پیش حضور رونالدینیو از ابتدا در ترکیب یک تیم هم ایده‌ای دور از ذهن بود اما پیوستن او به میلان و حمایت هواداران روسونری از او مانند کاتالیزور عمل کرد و حالا بازیکنی که تابستان گذشته بسیاری او را تمام شده می‌دانستند و به او پیشنهاد می‌کردند به جای حضور در زمین فوتبال، به تختخواب خانه‌اش بپیوندد،‌ سودای حضوری پررنگ در جام جهانی را در سر می پروراند. خرگوش برزیلی در سال جدید با پیراهن میلان آن قدر قدرتمند و درخشان ظاهر شده که تصوری جز هنرنمایی‌های سابق او را نمی‌توان داشت. با این حال همه چیز باز می‌گردد به تصمیم‌گیری‌های دونگا؛ او بین انتخاب روبینیو و رونالدینیو دچار تردید است.

 

* دیوید بکام، 34 ساله

آخرین بازی ملی: 14 اکتبر 2009

رفت و آمدهای دیوید بکام به تیم‌ملی حتی از ادامه جنگ ستارگان هم بیشتر شده است. البته تمام این‌ها زیر سر کسی نیست جز فابیو کاپلو که یک روز او را رد و روز دیگر دعوت مي‌كند! گرچه در این میان خود او هم کم تقصیر نیست، چرا‌که با حضورش در گالکسی آمریکا نگاه‌ها را از خود برگرداند و دوباره با پیوستن قرضی به میلان نگاه‌ها به سوی او جلب شد، 6 ماه بعد او دوباره به اجبار به گالکسی بازگشت و حالا باز هم پیراهن روسونری را بر تن کرده و خوب هم بازی می‌کند. اگر به حضور پر قدرتش در ترکیب ثابت میلان ادامه بدهد تابستان امسال او را همراه با انگلیس در آفریقای جنوبی خواهیم دید.

 

* فرانچسکو توتی، 33 ساله

آخرین بازی ملی: 9 جولای 2006

«‌دوست دارم شعارهایی علیه خودم و سن و سالم بشنوم، این باعث می شود بهتر بازی کنم.» این را توتی ماه گذشته گفت. او پیش از شروع یورو 2008 با اعلام خداحافظی‌اش از فوتبال ملی کار لیپی را ساده کرد و از او دعوت نشد اما حالا که با پشت سر گذاشتن آن مصدومیت کابوس‌وار با قدرت به فوتبال بازگشته ادعای حضور در آتزوری را هم دارد. کاپیتان رم در 12 بازی اخیر باشگاهی 9 گل به ثمر رسانده، چه مربی است که از چنین بازیکنی چشم‌پوشی کند؟

 

* روبرتو کارلوس، 36 ساله

آخرین بازی ملی: اول جولای 2006

تیم‌ملی برزیل در‌حال حاضر 2 مدافع بسیار خوب دارد اما مشکل این‌جاست که هر دوی آن‌ها (مایکون و دنی آلوس) مدافع راست هستند. بنابراین تیم‌ملی برزیل احتیاج به متعادل‌سازی در سمت چپ دفاع دارد و خداحافظي نوستالژیک کارلوس از تیم‌ملی در این زمینه باعث می‌شود همه یاد او بیفتند. او در فنرباغچه به خوبی خودش را نشان داد و دونگا هم به اندازه کافی هنرنمایی‌های او را زیر نظر گرفت. حالا هم او با پیوستن به کورینتیانس به وطنش بازگشته تا باز هم از قافله عقب نماند. باید دید دونگا روی او حساب باز می کند یا خیر؟!

 

* خوان سباستین ورون، 34 ساله

آخرین بازی ملی : 9 سپتامبر 2009

مارادونا سرمربی تیم‌ملی آرژانتین در تصمیم‌گیری‌هایش همیشه مشکل دارد، در‌20 ماهی که او بر سر کار آمده 90 بازیکن مختلف را برای تیمش برگزیده اما با این حال از میزان وفاداری‌اش به ورون چیزی کم نشده است. قدرت پاسکاری و کنترل میانه میدان او سال گذشته به استودیانتس کمک کرد تا به قهرمانی آمریکای جنوبی برسند اما مهم این است که او این مهارت‌‌ها را در جام‌جهانی هم می‌تواند به‌کار ببندد یا نه.

 

* رونالدو، 33 ساله

آخرین بازی ملی‌: اول جولای 2006

ستاره بزرگ‌ترین بازگشت قرن 21‌، مردی که در قهرمانی برزیل در جام‌جهانی 2006 بسیار الهام‌بخش بود، برنده کفش طلای بهترین گلزن همان سال، هنوز هم به گلزنی‌هایش ادامه می‌دهد. او در سال 2007 رئال‌مادرید را به‌عنوان یک ناکام ترک کرد ولی در کورینتیانس همه را شگفت‌زده کرد. دونگا که روزی هم‌بازی او بود، حالا به‌دنبال بازیکنی است که مانند او یک تمام کننده تمام عیار باشد.

* * *

«خراسان»

  • Like 3
لینک به دیدگاه

ليست کامل داوران جام‌جهاني 2010 فوتبال منتشر شد ...

:banel_smiley_4::banel_smiley_4:

 

فيفا اسامي 30 داور از 28 کشور به همراه کمک‌هاي اول و دوم‌شان را که در جام‌جهاني 2010 حضور خواهند داشت را اعلام کرد.

اسامي کل داوران و کمک‌هاي جام جهاني 2010 به تفکيک قاره به شرح زير است:

 

* آسيا:

1- داور اول، خليل الغمدي از عربستان

2- کمک داور اول، حسن کامراني فر از ايران

3- کمک داور دوم، صالح محمد المرزوقي از امارات

1- داور اول، روشن ايرماتوف از ازبکستان

2- کمک داور اول، رافائل ايليسائف از ازبکستان

3- بهادر کوچکاروف از قزاقستان

1- داور اول، سوبخيدين از مالزي

2- کمک داور اول، يوژين مو از چين

3- کمک داور دوم، جفري پونگ از سنگاپور

1- داور اول، نيشيمورا از ژاپن

2- کمک داور اول، تورو ساگارا از ژاپن

3-کمک داور دوم، ها سانگ از کره‌جنوبي

 

* اروپا:

1- داور اول، اولگاريو مانوئل بارتولو بنکو ارنسا از پرتغال

2-کمک داور اول ،خوزه مانوئل سيلوا کاردينال از پرتغال

3-کمک داور دوم،برتينو ميراندا از پرتغال

1- داور اول ،ماسيمو بوکاسا از سوئيس

2-کمک داور اول،ماتياس آرنت از سوئيس

3-کمک داور دوم،فرانچسکو بوراگينا از سوئيس

1- داور اول ،فرانک دبلکره از بلژيک

2-کمک داور اول ،پيتر هلمانس از بلژيک

3-کمک داور دوم،والتر ورومانس از بلژيک

1- داور اول ،مارتين هانس از سوئد

2-کمک داور اول ،هنريک آندرن از سوئد

3-کمک داور دوم،استفان ويتبرگ از سوئد

1- داور اول ،ويکتور کاساي از مجارستان

2-کمک داور اول ،گابور اروس از مجارستان

3-کمک داور دوم،تيبور واموس از مجارستان

1- داور اول ،استفان لانوي از فرانسه

2-کمک داور اول ،اريک دانسالت از فرانسه

3-کمک داور دوم،لورنت اوگو از فرانسه

1- داور اول ،روبرتو روزتي از ايتاليا

2-کمک داور اول ،پائولو کالچاگنو از ايتاليا

3-کمک داور دوم،استفانو آيرولدي از ايتاليا

1- داور اول ،وولفگانگ استارک از آلمان

2-کمک داور اول ،يان سالور از آلمان

3-کمک داور دوم،مايک پيکل از آلمان

1- داور اول ،آلبرتو اونديانو مالنکو از اسپانيا

2-کمک داور اول ،فرمين مارتينز از اسپانيا

3-کمک داور دوم،خوان کارلوس يوسته خيمنز از اسپانيا

1- داور اول ،هاوارد ملتون وب از انگلستان

2-کمک داور اول ،دارن کارن از انگلستان

3-کمک داور دوم،مايکل مولارکي از انگلستان

 

* آفريقا:

1- داور اول ،محمد بنوزا از الجزاير

2-کمک داور اول ،ناصر عبدالنبي از مصر

3-کمک داور دوم،معمار قبانه از الجزاير

1- داور اول ،کومان کوليبالي از مالي

2-کمک داور اول ،ردوان آچيک از مراکش

3-کمک داور دوم،مانوئل کانديدو از آنگولا

1- داور اول ،جرومه دامون از آفريقاي جنوبي

2-کمک داور اول ،سلستين نتاگونگيرا از رواندا

3-کمک داور دوم،انوک مولفه از آفريقاي جنوبي

1- داور اول ،ادي آلن مايلت از سيشل

2-کمک داور اول ،اواريست منکوانده از کامرون

3-کمک داور دوم،بچير هسني از تونس

 

* آمريکاي مرکزي و شمالي و کارائيب:

1- داور اول ،خوئل آنتونيو آگوييلار چيکاس از السالوادور

2-کمک داور اول ،ويليام تورس از السالوادور

3-کمک داور دوم،فرانچيسکو زومبا از السالوادور

1- داور اول ،بنيتو آرماندو آرچونديا تلز از مکزيک

2-کمک داور اول ،هکتور ورگارا از کانادا

3-کمک داور دوم،ماروين سزار تورنترا ريورا از مکزيک

1- داور اول ،کارلوس آلبرتو بارتز گونزالز از گواتمالا

2-کمک داور اول ،ليونل ليل از کاستاريکا

3-کمک داور دوم،کارلوس پاسترانا از هندوراس

1- داور اول ،مارکو آنتونيو رودريگز مورنو از مکزيک

2-کمک داور اول ،خوزه لوئيس کامارگو کالادو از مکزيک

3-کمک داور دوم،آلبرتو مورين مندز از مکزيک

 

* آمريکاي جنوبي:

1- داور اول ،کارلوس آماريا دمارکي از پاراگوئه

2-کمک داور اول ،اميگديو روييز روا از پاراگوئه

3-کمک داور دوم،نيکولاس يگروس از پاراگوئه

1- داور اول ،هکتور والتر بالداسي از آرژانتين

2-کمک داور اول ،ريکاردو کاساس از آرژانتين

3-کمک داور دوم،هرنان مايدانا از آرژانتين

1- داور اول ،خورخه لاريوندا از اوروگوئه

2-کمک داور اول ،پابلو فاندينو از اوروگوئه

3-کمک داور دوم،موريسيو اسپينوزا از اوروگوئه

1- داور اول ،پابلو آنتونيو پوزو کويينتروس از شيلي

2-کمک داور اول ،پاتريسيو باسوالتو از شيلي

3-کمک داور دوم،فرانچيسکو موندريا از شيلي

1- داور اول ،اوسکار خوليان روييز آکوستا از کلمبيا

2-کمک داور اول ،آبراهام گونزالز از کلمبيا

3-کمک داور دوم،هومبرتو کلاويخو از کلمبيا

1- داور اول ،کارلوس سيمون از برزيل

2-کمک داور اول ،آلتمير هاسمان از برزيل

3-کمک داور دوم،روبرتو براتز از برزيل

 

* اقيانوسيه:

1- داور اول ،مايکل هستر از نيوزيلند

2-کمک داور اول ،يان هندريک هينتز از نيوزيلند

3-کمک داور دوم،تويتا ماکاسيني از تونگا

1- داور اول ،پيتر اولري از نيوزيلند

2-کمک داور اول ،برنت بست از نيوزيلند

3-کمک داور دوم،متيو تارو از جزاير سليمان

  • Like 2
لینک به دیدگاه

دغدغه بزرگ مربیان حاضر در جام‌جهانی فوتبال 2010 i35544_1891388IMAGE633960416878125000.jpg

 

کابوسی وحشتناک به نام مصدومیت ... :banel_smiley_4::banel_smiley_4:

 

شبکه ایران - رقابت‌های این فصل لیگ‌های معتبر اروپایی برای سرمربیان تیم‌های حاضر در جام‌جهانی به کابوس تبدیل شده است. در فصول قبل معمولا در این هفته‌ها تکلیف قهرمان و حتی تیم‌های صعودکننده به جام‌های مختلف در فصل بعد مشخص شده بود و به همین دلیل سرمربیان باشگاهی از ستاره‌هایشان کمتر استفاده می‌کردند یا خود بازیکنان در مسابقه کمتر دیده شدند و با احتیاط بیشتری بازی کردند؛ و همه این‌ها به معنای آسیب دیگری کمتر و آمادگی بیشتر بود. اما در حالی که کمتر از پنجاه روز دیگر رقابت‌های جام جهانی در آفریقای جنوبی آغاز خواهد شد، هنوز تکلیف هیچ یک از چهار لیگ معتبر اروپایی ـ که اکثر ستاره‌های جام جهانی، در این لیگ‌ها حضور دارند ـ مشخص نشده و هنوز 3ـ 2 هفته حساس دیگر برای تیم‌ها باقیمانده است.

 

همین مسأله موجب شده تا هر هفته خبر مصدومیت ستاره‌ای به گوش برسد و احتمالاً ضربان قلب یک سرمربی از ریتم خارج شود. باهر لگدی که به ساق پای ستاره‌ها در زمینه می‌خورد، نه تنها خودش که سرمربی‌اش در تیم ملی نیز از درد به خود می‌پیچد.با هم نگاهی به وضعیت چهار لیگ معتبر اروپایی و سرمربیانی که با نگرانی این لیگ‌ها را دنبال می‌کنند، می‌اندازیم:

 

 

لالیگا: اسپانیول با متوقف کردن بارسلونا، رئال مادرید را بار دیگر به رقابت‌ قهرمانی بازگرداند. رئالی‌ها که با شکست در ال کلاسیکو، جام را از دست رفته می‌دیدند، اکنون تنها یک امتیاز با بارسلونا فاصله دارند و چهار هفته پایانی هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. آبی و اناری‌ها دیگر فرصت لغزش ندارند وگرنه ممکن است این مسأله به قیمت از دست رفتن جام قهرمانی تمام شود.

شاگردان گواردیولا هنوز در لیگ قهرمانان نیز حضور و برای رسیدن به سومین فینال در پنج سال اخیر، باید شکست 1ـ 3 مقابل اینتر در سن سیرو را جبران کنند. این به آن معناست که آنها یک بازی دشوار، درگیرانه و پرخورد را در مقابل تیمی ایتالیایی، با مدافعانی تنومند و البته خشن در پیش دارد.

 

سرمربیان نگران:

1. دل بوسکه(اسپانیا): او هنوز مطمئن نیست که می‌تواند از اینستا و فابرگاس در جام جهانی استفاده کند یا خیر. پس اگر قرار باشد او بازیکن دیگر را از دست بدهد با یکی در سطح ژاوی یا سرخیو راموس ویا یا ژابی‌آلونسو مطمئناً‌ روزهای پیش رو برایش به کابوسی تمام عیار تبدیل خواهد شد.

 

2. دیه‌گو مارادونا(آرژانتین): حتی اگر مسی تنها آرژانتینی حاضر در لالیگا بود، مطمئناً باز هم مارادونا با شیرینی و دلهره این لالیگا را دنبال می‌کرد. ستاره بارسلونا در این فصل نیز درخشش خیره‌کننده‌ای داشته و متوقف کردن او می‌تواند اعتبار مضاعفی بررسی هر مدافع باشد. حتی با کشیدن پیراهن یا احتمالا تکلی از پشت بر روی پاهای جادویی پسرک آرژانتینی والبته فراموش نکنیم که گونزالو ایگواین، گاگرو گابریل میلتونز برای قهرمانی تیم‌هایشان می‌چنگند.

 

3. کارلوس کرش(پرتغال): کرش در رقابت‌های جام‌جهانی متوجه شد که تیمش بدن کریس رونالدو چقدر می‌تواند دچار دردسر شود. اگر قرار باشد آنها در جام جهانی نیز او را در اختیار نداشته باشد، صعود از گروهی که برزیل، غنا و کره‌شمالی در آن قرار دارند بسیار دشوار خواهد بود به ویژه اینکه پرتغال به اندازه‌ چهار سال قبل تیم پرمهره و بزرگی به نظر می‌رسد.

*****

 

لیگ برتر انگلیس: رقابت های این فصل جزیره بی‌تردید یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین‌ها در یک دهه اخیر بوده است تا دو هفته قبل سه تیم برای قهرمانی می‌جنگیدند و هر چند آرسنال دیگر امید چندانی برای فتح جام ندارد اما چلسی و منچستر در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت‌ها هنوز نتوانسته‌اند تکلیف قهرمان فصل 10 ـ 2009 را مشخص کنند. البته رقابت‌ قهرمانی تنها منطقه جذاب جدول نیست. چهار تیم برای رسیدن به عنوان چهارم ـ و حضور در رقابت‌های فصل بعد لیگ قهرمانان ـ‌ رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. تاتنهام، منچسترسیتی، استون ویلا و حتی لیورپول ازاین شانس برخورددارند که در نهایت رتبه چهارم را از خود کنند واین دلیل خوبی است تا سرمربیان این تیم‌ها در گوش بازیکنانشان زمزمه کنند play it to the bone!

 

سرمربیان نگران:

فابیو کاپلو(انگلیس): حذف شدن تیم‌های انگلیسی و نرسیدن هیچ کدام از آنها به مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ قهرمانان بدون شک پیش از همه سرمربی ایتالیایی سرشیرها را خوشحال کرد اما بلایی که کاپلواز آن وحشت داشت، اتفاق افتاد. مصدومیت وین رونی شدید شده و او دوهفته پایانی رقابت‌ها را از دست داده است. دو ماه قبل به دلیل به میدان فرستادن رونی در بازی مقابل مصر و حضور 86 دقیقه‌ای این مهاجم مورد شماتت الکس فرگوسن قرار گرفته بود، اکنون دلیل خشم مرد اسکاتلندی را بهتر درک می‌کند.

جان تری، جوکول، ریوفریناند، مایکل کریک، تئو والکات و فرانک لمپارد، استفن جرارد بازیکنانی هستند که کاپلو با نگرانی بازی‌های آنها را دنبال می‌کند.

 

ریموند دومنک(فرانسه): ویلیام گالاس که به تازگی دوران مصدومیت را پشت سرگذاشته بود، در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا آسیب دید تا دومنک، ونگر و مسئولان باشگاه آرسنال را بار دیگر به شدت مورد انتقاد قرار دهد. هر چند مدافع فرانسوی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که خودش برای حضور در بازی اعلام آمادگی کرده بود، اما اگر شما هم هدایت تیمی را در جام جهانی برعهده داشتید، با این بهانه‌ها از دست دادن یکی از مدافعان اصلی‌تان را فراموش نمی‌کردید. به ویژه کسی که با گلش تیم‌تان را راهی جام جهانی کرده باشد.

مالودا و آنلکا، دو بازیکن دیگر خروس‌ها هستند که هر هفته در ترکیب چلسی به میدان می‌روند و مصدومیت احتمالی آنها می‌تواند بار دیگر دومنک را از خشم منفجر کند.

اسون گوران اریکسون(ساحل عاج): مطمئناً اریکسون ترجیح می‌دهد چند بازیکن ثابت تیمش را از دست بدهد اما در جام جهانی دروگبا را در اختیار داشته باشد. مصدومیت مهاجم چلسی می‌تواند بدترین اتفاق سال2010 برای مردم ساحل عاج باشد.

*****

 

سری A ایتالیا: رم این هفته در مقابل سمپدوریا شکست خورد تا بار دیگر اینتر مورینیو به صدر جدول بازگردد. سه هفته دیگر از رقابت‌ها باقیمانده و اختلاف دو امتیازی دو تیم، می‌تواند رقابت‌ قهرمانی را تا روز آخر به درازا بکشاند.

اینتر به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیده و با توجه به پیروزی درخشان بازی رفت شاید در فینال نیز حضور داشته باشد. این به معنای 5 بازی دشوار دیگر تا 20 روز مانده به آغاز جام جهانی است.

 

سرمربیان نگران:

1.مارچلولیپی(ایتالیا): دروسی، بوفون، لوکاتونی، ... بازیکنانی هستند که لیپی برای دفاع از عنوان قهرمانی به آن نیاز دارد و مصدومیت آنها می‌تواند تابستان 2010 را برای سرمربی با تجربه و پرافتخار ایتالیایی به خاطره‌ای تلخ تبدیل کند.

 

2.دیه گو مارادونا(آرژانتین): تعداد آرژانتینی‌های سری A کم نیستند اما مطمئناً‌ دیه گو که بیش از همه نگران ستاره‌های آرژانتینی سری A است. دیه‌گو میلیتو، زانتی و کامبیاسو در تیم ملی نیز مانند تیم باشگاهی‌شان تأثیر غیرقابل انکاری در روند حرکت تیمی دارند و غیبت آنها را به سختی می‌توان جبران کرد.

 

3. برزیل(دونگا): دونگا نیز مانند مارداونا دلایل زیادی دارد که از دیدن بازی‌های اینتر دچار نگرانی شود. لوسیو، مایکون و ژولیو سزار بدون شک در ترکیب اصلی سلسائو در جام جهانی جای دارند و غیبت آنها می‌تواند پشت آنها را به پاشنه آشیل برزیل تبدیل کند.

 

4. هلند(برت فن مارویک): ‌اینکه اینتر تا این مرحله از رقابت‌های لیگ قهرمانان پیش رفته به لطف درخشش وسلی اشنایدر، ستاره هلندی‌شان، بوده است. اگر نارنجی‌ها نتوانند از این بازیکن تأثیرگذارشان در جام جهانی استفاده کنند، افسوس زیادی برای آنها به جای خواهد ماند.

*****

 

بوندس لیگا: در اواسط ماه نوامبر حتی خوش‌بین‌ترین هواداران بایرن نیز فکر نمی‌کردند تیمشان علاوه بر اینکه به یکی از مدعیان اصلی قهرمانی تبدیل خواهد شد. به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان نیز راه خواهد یافت. اما شاگردان فن گال با پیروزی تاریخی 1 ـ 4 در تورین در مقابل یوونتوس پای به جاده خوش بختی گذاشتند و همچنان شتابان پیش می‌روند.

 

سرمربیان نگران:

یواخیم لو(آلمان): مثل همیشه بایرن بسیار از ستاره‌های تیم ملی آلمان را در ترکیب اصلی دارد و حضور آنها در بازی‌های مسی پیش رو و پس از فصلی فرسایش و طولانی، می‌تواند احتمال مصدومیت آنها را افزایش دهد. لام، شواین اشتایگر، ماریو گومز و ... ستاره‌های مشترک آلمان و بایرن هستند.

 

برت فن مارویک(هلند): درخشش نامتعارف روبن در ترکیب بایرن تحسین بسیاری را برانگیخته است. اما سابقه نشان داده که این ستاره هلندی به راحتی مصدوم می‌شود. مطمئناً‌ مصدومیت روبن برای فن مارویک بسیار تلخ‌تر از مصدومیت دامادش، مارک فن بومل، خواهد بود!

 

ریموند دومنک(فرانسه): هر چند ریبری به دلیل مسائل اخلاقی،‌ در مرکز یک بحران قرار دارد اما بعید است که دومنک به خاطر چنین مسائل کم اهمیتی! از ستاره تیمش چشم پوشی کند. بدون شک ریبری جلوتر از آنری، آنلکا و ... ستاره اصلی خروس‌ها در جام جهانی است و مصدومیت مجدد او می‌تواند بار دیگر موجب نارضایتی دومنک از «ستاره‌ها و طالع‌اش» شود.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

قهرمان جام جهانی 2010 با فرمول ریاضی مشخص شد ... :banel_smiley_4::banel_smiley_4:

 

61134.jpg

تیمی از محققان در بانک سوئیسی UBS با استفاده از مدلی رایانه ای قهرمان رقابتهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را پیش بینی کرده و اعلام کردند ...

تیمی از محققان در بانک سوئیسی UBS با استفاده از مدلی رایانه ای قهرمان رقابتهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را پیش بینی کرده و اعلام کردند شانس قهرمانی تیمهای انگلستان و اسپانیا تنها چهار درصد است اما برزیل و آلمان از بیشترین شانس برخوردارند.

 

این بانک سوئیسی اعلام کرد تیم برزیل که تا به حال افتخار پنج بار به خانه بردن نشان پرافتخار قهرمانی جام جهانی را داشته است بر اساس این مدل ریاضی با 22 درصد احتمال پیروزی این بار نیز قهرمان جام جهانی خواهد شد.همچنین این موسسه احتمال برد اسپانیا قهرمان اروپا و تیم ملی انگلستان را تنها چهار درصد پیش بینی کرده است. در واقع بر اساس این مدل تیمهای اسپانیا و انگلستان که در حال حاضر در دسته قدرتمندترین تیمهای حاضر در جام جهانی به شمار می آیند حتی از مرحله یک چهارم نهایی نیز پا را فراتر نخواهند گذاشت و برزیل تنها تیمی است که از احتمال بالای قهرمانی برخوردار است.

 

این تیم تحقیقاتی از "مدلهای مقداری و ابزارهای اقتصاد سنجی" استفاده کرده و بر اساس عواملی مانند نتایج پیشین و جایگاه کنونی تیمها در رتبه بندی Elo که جدیدترین بردها و باختها و شرایط حاکم بر این نتایج را نیز به حساب می آورد نتایج رقابتهای جام جهانی آفریقای جنوبی را پیش بینی کرده است. مغلوب کردن تیم های نیرومندی مانند برزیل یا اسپانیا به نسبت تیمهای کوچکتری مانند مالت یا آندورا می تواند در بهبود جایگاه تیمها در رتبه بندی Elo تاثیر بیشتری داشته باشد.

 

تیم آفریقای جنوبی نیز با وجود شرایط نا امید کننده کنونی اش بر اساس این مدل ریاضی با احتمالی 78 درصدی به دور دوم رقابتها راه پیدا خواهد کرد. برزیل دومین کشوری است که از شانس 74 درصدی پیروزی برخوردار است و کم اقبال ترین تیم با 29 درصد احتمال برای راهیابی به دور دوم رقابتها تیم پاراگوئه است. شانس نجات تیم انگلستان نیز از این مرحله نیز 63 درصد اعلام شده است.

مدل ریاضی UBS در سال 2006، زمانی که تیم ملی ایتالیا را قهرمان جام جهانی اعلام کرد مورد تحسین همگان قرار گرفت. از دیگر پیش بینی های دقیق در آن سال پیش بینی دقیق برد دو تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی بوده است. با این حال استفاده از این مدل برای پیش بینی برنده جام قهرمانی اروپا در سال 2008 چندان کاربردی نبود و تیم پیش بینی شده نتوانست به دور دوم راه پیدا کند.

مدل ریاضی UBS احتمال برد تیمهای قدرتمند دنیا را در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به این شرح اعلام کرده است:

 

برزیل 22 درصد احتمال قهرمانی

آلمان 18 درصد احتمال قهرمانی

ایتالیا 13 درصد احتمال قهرمانی

هلند 8 درصد احتمال قهرمانی

فرانسه 6 درصد احتمال قهرمانی

آرژانتین 5 درصد احتمال قهرمانی

اسپانیا 4 درصد احتمال قهرمانی

انگلستان 4 درصد احتمال قهرمانی

  • Like 5
لینک به دیدگاه

هلند حضور خانواده‌ی بازیكنان را در آفریقای جنوبی را ممنوع كرد ... :ws21::ws21:

 

8f43ebbc1adb9d5eda2ad9e314e30563.jpg

فدراسیون فوتبال هلند، حضور خانواده‌ی بازیكنان در آفریقای جنوبی را ممنوع كرد.

پس از آنكه نیروهای امنیتی عراق اعلام كردند القاعده می‌خواهد در جام جهانی ۲۰۱۰ به بازیكنان و هواداران تیم‌های ملی هلند و دانمارك حمله كنند، فدراسیون فوتبال هلند حضور خانواده‌ی بازیكنان را در آفریقای جنوبی ممنوع كرد.

 

درك كویت، مهاجم تیم ملی هلند این اقدام را در عملكرد بازیكنان در طول رقابت‌های جام جهانی تاثیرگذار دانست.

كویت گفت: بعضی از بازیكنان این ممنوعیت را نادیده خواهند گرفت اما من این كار را انجام خواهم داد. ابتدا فكر می‌كردم كه این اتفاق بسیار بد خواهد بود اما بعدا پذیرفتم كه باید این توصیه‌ها را جدی بگیریم.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

خواننده مراسم افتتاحیه جام جهانی درگذشت ... :banel_smiley_4::banel_smiley_4:

این خواننده اپرا که از سوی نلسون ماندلا برای اجرا در مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2010 در ژوهانسبورگ انتخاب شده بود روز سه شنبه در بیمارستانی درگذشت.

به گزارش خبرآنلاین، نتشبه هفته گذشته به بیمارستان زادگاهش در پورت الیزابت منتقل شده بود، این خبر را کمپانی اپیک رکوردز اعلام کرد.

 

نیک رافائل، رئیس کمپانی اپیک در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه گفت:«این مرد صدایی شگفت‌انگیز داشت، موسیقی او به دلیل ملودی‌هایش و پیام‌های امید و دوستی‌اشان یگانه بود.»

 

نتشبه که با لوکینو پاواروتی مقایسه شده بود قرار بود روز 11 ژوئن در مراسم افتتاحیه «امید» را اجرا کند. در بخشی از این اجرا، ماندلا قطعه‌ای را دکلمه می‌کند.

 

لبو ام، تهیه‌کننده مراسم گفت:«امیدوارم روحش روز 11 ژوئن ما را همراهی کند. خدا رحمتش کند و امیدوارم روح پرامیدش در دل ما راه پیدا کند.»

 

نتشبه در حلبی‌آباد شهر پورت الیزابت بزرگ شد و از پنج سالگی به خوانندگی پرداخت. او در ازای کار در باغ همسایه‌اشان از او می‌خواست که آهنگ‌های پوچینی و موزارت را برای او پخش کند.

 

او در روزنامه‌ای در این مورد گفته بود:«ایتالیایی نمی فهمیدم اما موسیقی با من حرف می زد.» او در سالن‌های کوچک اپرا و نمایش‌های موزیکال که متن‌اشان را پدرش برای کلیسای محلی می‌نوشت خوانندگی می کرد.

 

تا اینکه موفق به گرفتن بورسیه در رشته خوانندگی در دانشگاه کیپ‌تاون شد. او سپس با بورسیه برای تحصیل در برنامه هنرمندان جوان راهی بریسبین در استرالیا شد. اما موفقیت اصلی او بردن بورسیه برای تحصیل در کالج سلطنتی موسیقی در لندن در سال 2004 بود.

 

او طرفدار فوتبال بود و در مصاحبه‌ای گفته بود در کودکی با کاغذ و پلاستیک توپ درست می‌کرد و با دوستانش فوتبال بازی می‌کرد.

 

قرار بود نتشبه پنج آلبوم برای کمپانی سونی ضبط کند که تنها موفق به ضبط آهنگ‌های جام جهانی شد.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
رو چه حسابی؟

ایران چندم میشه؟:ws52:

با حساب سرانگشتي ميشه پيش بيني كرد ايران احتمالاً اول ميشه اگه احتمالات اونها غلط از آب دربيايد:ws3:

لینک به دیدگاه

كاپلو گرانترين است

دستمزد مربيان جام جهاني 2010

جام جم آنلاين: در ميان سرمربيان تيم‌هاي ملي‌شرکت‌کننده در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي، فابيو کاپلو، سرمربي انگلستان حرف اول را مي‌زند، دستکم از لحاظ ميزان درآمد. او با دريافت نزديک به 9 ميليون يورو دستمزد در سال گوي سبقت را از ديگران ربوده است.

 

100924211547.jpg

 

در حالي که شرط حضور در تيم ملي فوتبال براي هر بازيکني، داشتن تابعيت آن کشور است، برخورداري سرمربي تيم از تابعيت آن کشور الزامي نيست. براي نمونه انگلستان که مهد فوتبال محسوب مي‌شود، سرمربي ايتاليايي دارد يا کشور ميزبان آفريقاي جنوبي که از خدمات کارلوس آلبرتو برزيلي بهره مي‌جويد.

 

بسياري از تيم‌هاي شرکت‌کننده در جام جهاني سرمربي‌ خارجي را به خدمت گرفته‌اند.البته تيم‌هايي که همواره در صف مدعيان کسب قهرماني قرار داشته و از بزرگان عالم فوتبال محسوب مي‌شوند، همواره مي‌کوشند که سکان کشتي را به دست سرمربي‌ داخلي بسپارند.

در ايتاليا، مدافع عنوان قهرماني جهان، مارچلو ليپي هدايت لاجوردي‌ها را برعهده دارد و در آلمان نيز يواخيم لوو چهار سالي است که عهده‌دار "عقاب‌پوشان" اين کشور است. ديه‌گو مارادونا و کارلوس دونگا که زماني خود ستاره‌‌هاي آرژانتين و برزيل بوده‌اند، اكنون سرمربي تيم ملي کشورشان شده‌اند.البته نکته درخور توجه در مورد سرمربيان حاضر در جام جهاني نه تابعيت آنها، که سطح درآمد آنهاست.

سايت اينترنتي futebolfinance به تازگي فهرستي درباره سطح حقوق سرمربيان تيم‌هاي ملي منتشر کرده. پردرآمدترين سرمربي جام جهاني 2010، فابيو کاپلو از ايتالياست که سرمربي‌گري ملي‌پوشان انگلستان را برعهده دارد و براي انجام اين وظيفه، سالانه 8.8 ميليون يورو (درآمد ناخالص، از مبلغ مذکور ماليات کم مي‌شود) از فدراسيون فوتبال انگلستان حقوق مي‌گيرد.

يکي از صاحب‌نظران فوتبال گفته است که با توجه به هواي بد و پيوسته باراني انگلستان و نيز با توجه به اينکه انگليسي‌ها غالبا در ضربات پنالتي شکست مي‌خورند، پرداخت اين مبلغ به کاپلو کاملا منصفانه است.

در اين رده‌بندي، مقام دوم را نيز ايتاليايي‌ها از آن خود کرده‌اند. ميزان درآمد سالانه‌ مارچلو ليپي، سرمربي لاجوردي‌ها 3 ميليون يورو است. در رتبه‌ سوم يواخيم لوو، سرمربي تيم ملي فوتبال آلمان قرار دارد که سالانه مبلغ 2.5 ميليون يورو حقوق دريافت مي‌کند.

کم درآمد‌ترين سرمربي ملي شرکت‌کننده در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي، کيم جونگ هون، سرمربي کره‌ شمالي است که ميزان حقوق او برابر با 170 هزار يورو است. به عبارتي سرمربي انگلستان بيش از 50 برابر سرمربي کره‌ شمالي حقوق مي‌گيرد.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

بسیاری از طرفداران فوتبال می‌دانند که ماهها تمرین، مهارتهای درخشان و یک مربی مطمئن ضمانتی برای موفقیت در جام جهانی که کمتر از سه هفته به آغاز آن مانده نیست، از این رو برخی اسقفهای کلیسای انگلیکن انگلستان اقدام به نوشتن دعا با کاربرد مختلف در این رابطه کرده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع اینترنتی، اسقفهای کلیسای انگلیکن انگلستان با اتکا به اینکه شاید اندکی کمک از بالا بتواند به تیم فوتبال کشورشان کم کند اقدام به به نوشتن این دعاها زده اند.

 

نخستین دعا که از سوی اسقف کرویدون نوشته شده به طرفداران امید می دهد رقابتها را منبعی برای جشن و شادمانی بدانند. دعای دیگر برای افرادی نوشته شده است که علاقه ای به تماشا و یا حتی دنبال کردن جام جهانی ندارند، در این دعا از آنها خواسته شده با طرفداران حس همدردی داشته باشند.

 

اسقف بینز از کلیسای انگلستان که خود از طرفداران لیورپول است در این رابطه گفت هرکس تحت تأثیر جام جهانی قرار می گیرد بنابراین داشتن دعاهای مناسب با کاربردهای مختلف معقول است.

 

در نخستین دعا برای کسانی که در جریان رقابتها کار و بازی می کنند ، از خداوند خواسته شده آنها به سمت هدف هدایت شده، حفظ شوند و مورد حمایت قرار گیرند.

 

در دعای دوم، این اسقف انگلیسی از خداوند خواست لطف خود را شامل کشور میزبان، آفریقای جنوبی و افرادی کند که برای تماشای رقابتها به این کشور سفر می کنند.

 

در آخرین دعا وی از تمام افرادی که فوتبال تماشا نمی کنند خواسته حس درک و صبر خود را طی هفته آینده به خانواده، دوستان و همکاران خود نشان دهند و اگر تیم آنها از رقابتها خارج شد با آنها همدردی کنند.

 

این اسقف افزود: این رقابتها تنها درباره فوتبال نیست بلکه درباره مللی با رنگهای مختلف از سراسر دنیا است که کنار هم جمع شده و جشنی را همراه مردم آفریقای جنوبی برگزار می کنند.

 

کلیسای انگلیکن در جامهای گذشته نیز دعاهای فوتبالی ارائه داده بود. در جام جهانی گذشته برای استخوان شکسته پای دیوید بکهام و در جام جهانی 2002 برای محدود کردن قدرت رونالدو و ریوالدو در آستانه برگزاری بازی انگلستان و برزیل نیز از سوی شخصیتهای دینی کلیسای انگلیکن دعاهایی ارائه شده بود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

پيش از حضور در آفريقاي‌جنوبي

داور برزيلي جام‌جهاني جنجال‌آفرين شد !!!:banel_smiley_4::banel_smiley_4:

خبرگزاري فارس: نماينده داوري فوتبال برزيل در رقابت‌‌هاي جام جهاني 2010 جنجال‌آفرين شد.

 

A0445148.jpg

 

 

به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از روزنامه اوگلبو، كارلوس اوگنيو سيمون دو روز قبل مصاف بوتافوگو و واسكودوگاما را در رقابت‌هاي باشگاهي كشورش سوت زد.

 

در اين ديدار كه آخرين حضور اين داور قبل از پرواز به آفريقاي‌جنوبي، محل انجام بازي‌هاي جام‌جهاني به شمار مي‌رفت، وي در شرايطي كه بازي با نتيجه يك بر يك پيش مي رفت، خطاي پنالتي واضح و كاملا آشكاري را به سود تيم واسكودوگاما اعلام نكرد.

 

اين امر سبب جنجال در بازي شد زيرا بازيكنان بوتافوگو چند بار به عمد خطا كردند كه با واكنش سيمون روبرو نشد.

بروز اين رفتار سبب شد اعضاي واسكودوگاما در مصاحبه با رسانه‌ها عليه اين داور موضع بگيرند و اكثر نشريات اين كشور آمريكاي‌جنوبي روز گذشته مقالاتي را به اين موضوع اختصاص دادند.

 

سيمون 44 ساله است و در امور بازرگاني فعاليت دارد. وي از سال 1998 داور بين‌المللي محسوب مي‌شود.

پيكارهاي جام جهاني 2010 از تاريخ 21 خردادماه سال جاري با حضور 32 تيم در 8 گروه آغاز خواهد شد.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

/ديدارهاي دوستانه ملي/

ميزبان جام جهاني 5 گل به گواتمالا زد ... :banel_smiley_4::banel_smiley_4:

خبرگزاري فارس: ميزبان رقابت‌هاي جام‌جهاني 2010 به پيروزي پرگل مقابل گواتمالا رسيد.

 

A0845507.jpg

 

 

به گزارش خبرگزاري فارس تيم ملي آفريقاي‌جنوبي كه توسط كارلوس آلبرتو پرييرا، مربي مجرب برزيلي هدايت مي‌شود، شب گذشته در جدال خانگي با گواتمالا 5 گل زد. در اين مصاف كه در ورزشگاه پيترموكابا برگزار شد، آبل امپلا در دقيقه 12 از روي نقطه پنالتي گل نخست را به ثمر رساند.

پس از او نوبت به ليستونه 27، سورپريز 49، امپلا 56 و برنارد پاركر 83 رسيد تا گل‌هاي بعدي را به ثمر رساند.

 

آفريقاي جنوبي كه از تاريخ 21 خردادماه سال جاري پذيراي 32 تيم راه يافته به جام جهاني است در گروه اول با مكزيك، اروگوئه و فرانسه ديدار خواهد كرد.

آخرين مصاف دوستانه اين تيم شنبه آينده برابر دانمارك انجام خواهد شد.

لینک به دیدگاه

پيراهن‌هاي جام جهاني 15 درصد سبك‌تر شد ... :banel_smiley_4::banel_smiley_4:

خبرگزاري فارس: با استفاده از بازيافت بطري‌هاي پلاستيكي پيراهن‌هاي جام جهاني 15 درصد سبك‌تر از قبل شده است.

A0467852.jpg

 

به گزارش خبرگزاري فارس، ممكن است هواداران كمتري از ميليون ها نفري كه جام جهاني را دنبال مي كنند از ارتباط بين لباس تيم ها با بازيافت بطري هاي پلاستيكي از توكيو و چين تايپه مطلبي شنيده باشند. واقعيت اين است كه با توجه به پيشرفت تكنولوژي در اين دوره، آنها سبزترين يا طبيعي ترين جنس لباس ها در تاريخ جام جهاني را با خود به آفريقاي جنوبي آورده اند.

 

براي اولين بار شركت نايكي كه براي كره جنوبي و استراليا لباس تهيه مي كند مواد اوليه خود را از پلي استر بازيافت شده مي گيرد كه هر پيراهن مساوي با هشت بطري پلاستيكي مي شود.

اين شركت اعلام كرده است: " براي تهيه لباس هاي ورزشي از بطري هاي دورانداخته شده در ژاپن و چين تايپه استفاده شده است. آنها ذوب شده اند تا مواد لازم براي پيراهن ها بوجود آيد، اين روش در مقايسه با كاربرد پلي استر مصرف مواد خام را پايين مي آورد و باعث صرف هزينه كمتري تا 30 درصد مي شود. "

 

بنابر اعلام اين كمپاني به اين ترتيب از دورانداختن ضايعات 13 ميليون بطري پلاستيكي كه نزديك به 254 هزار كيلوگرم بوده و چيزي معادل پوشاندن سطحي معادل 29 زمين فوتبال است، جلوگيري خواهد شد.

هر پيراهن فوتبال در جام جهاني 2010 نزديك به 15 درصد سبك تر از پيراهن هاي جام جهاني سال 2006 در آلمان شده است.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.

×
×
  • اضافه کردن...