رفتن به مطلب

راهنمای رفع عیب موتور ژنراتور


ارسال های توصیه شده

درصورتیکه موتور روشن نمی شود یا به سختی روشن می شود. موارد ذیل را بررسی کنید:

الف- لوله های سوخت، گرفتگی دارد.

ب- سوخت، در باک موجود نیست.

ج- در لوله های فشار ضعیف، هوا وجود دارد.

ه- فیلتر سوخت، بسته شده است.

و- پمپ اولیه، کار نمی کند.

- لوله ها را بررسی کرده و در صورت لزوم آن ها را با فشار هوا با سیم نازک پاک کنید - سوخت باک را بازدید کنید - مدار را هوا گیری کنید - در باک را باز کرده عمل سوخت رسانی را امتحان کنید -فیلتر را سرویس کنید. المنت معیوب را تعویض کنید - سوپاپ های پمپ یا فنر ان را کنترل کنید.

در صورتیکه لرزش دارد یا اصطلاحا" موتور می کوبد ، موارد ذیل را بررسی کنید:

الف - لقی یاتاقانهای اصلی زیاد است.

ب-گژن پین سائیده شده است.

ج- رینگ ها شکسته اند.

د- کف پیستون را دوده گرفته است.

ه- تایپیت ها خوب کار نمی کند.

و- موتور، خیلی گرم است.

ز- روغن کاری، خوب انجام نمی شود.

ح- سوپاپ ها سفت هستند.

- اگر با بستن پیچ ها لقی گرفته نشود انها را تعویض نمایید -در صورت معیوب بودن انها را تعویض نماید - واتر پمپ را کنترل یا تسمه پروانه را سفت کنید - فشار روغن را کنترل و مدار روغن را سرویس کنید - با ریختن نفت چسبندگی را برطرف نمایید.

دود خروجی سیاه رنگ است، موارد ذیل را بررسی کنید:

الف - سوخت زیاد است.

ب- فیلتر هوا کثیف است.

ج- زمان تزریق سوخت ریتارد است.

د- لقی سوپاپ ها کم است.

ه- سوپاپ های دود کاملا بسته نمی شود.

و- انژکتورها گرفتگی داشته یا فرسوده اند.

ز- محفظه ی احتراق یا شمع ها خیلی کثیف هستند.

- پمپ را تنظیم کنید - آن را سرویس کنید - پمپ را روی موتور با لوله ی سر کج تنظیم کنید - سوپاپ ها را در حالت گرم تنظیم کنید - آب بندی کرده و لقی انها را میزان کنید - انژکتورها را سرویس کنید - کربن گیری شود

دود خروجی آبی رنگ است ، موارد ذیل را بررسی کنید:

الف- موتور روغن سوزی دارد.

ب- از راه راهنمای سوپاپ ها روغن می سوزاند.

- رینگ های پیستون فرسوده بوده و موتور نیاز به تعمیر اساسی دارد - لاستیک های آب بندی راهنمای سوپاپ ها را بررسی کنید

دود خروجی سفید رنگ است ، موارد ذیل را بررسی کنید:

الف - انژکتورها معیوب اند.

ب- فشار تراکم موتور کم است.

- موتور زیاد گرم می کند ، موارد ذیل را بررسی کنید:

الف-مقدار اب موتور کم است.

ب- پمپ آب خوب عمل نمی کند.

ج- مقدار سوخت تزریق شده در سیلندرها برابر نیست.

د- ترموستات خوب عمل نمی کند.

ه- واشر سرسیلندر آب بندی نمی کند.

و- رادیاتور گرفتگی دارد.

- اندازه ی آب را کامل تنظیم کنید - محور پمپ را تنظیم نموده و تسمه پروانه را سفت نماید و آن را در صورت فرسودگی تعویض کنید - پمپ را تنظیم کنید .

موتور نامنظم کار می کند ، موارد ذیل را بررسی کنید:

الف- اسبک ها خوب کار نمی کند.

ب- پمپ اولیه خوب کار نمی کند.

ج- شانه گاز گیر می کند.

د- محور رگلاتور گیر می کند.

ه- محور رگلاتور لقی زیادی دارد.

و- فنرهای رگلاتور شکسته است.

ز- لحظه ی تزریق صحیح نیست.

ح- دور ارام منظم نیست.

-روغن کاری اسبک ها را کنترل کنید - سوپاپ های آن خراب است و یا هوا در مدار وجود دارد - ان را با روغن روان کنید - ان را ابتدا با نفت و سپس با روغن روان کنید -بازی بیش از اندازه کوپلینگ کنترل و برطرف شود - دور آرام را با پیچ تنظیم میزان کنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...