رفتن به مطلب

نقش مثبت اشتباه در یادگیری بهتر


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

نقش مثبت اشتباه در یادگیری بهتر

محققان پس از مطالعه بر روی شرایط بهتر یادگیری در افراد دریافتند اشتباه کردن در طول فرآیند یادگیری نه تنها هیچ تاثیر منفی نداشته بلکه باعث بهبود عملکرد مغز در یادگیری می‌شود.

اندرو آنکر، پژوهشگر بخش روانشناسی دانشگاه تورنتو در این مورد اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده حدس زدن‌های تصادفی تاثیری بر یادگیری ندارد، اما حدس‌های نزدیک به جواب نقش بهتری در یادگیری بلند مدت اطلاعات در مغز دارند.

محققان با توجه به نتیجه تحقیقاتی که در سال 2012 انجام شده بود بر این باور بودند که بزرگسالان به علت کم بودن ضریب خطا در یادگیری عملکرد بهتری دارند اما اکنون مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه تورنتو نشان می‌دهد که آزمون و خطا در یادگیری در جوانان و بزرگسالان تاثیر مثبتی دارد.

محققان بخش روانشناسی دانشگاه تورنتو برای اثبات ادعای خود 65 جوان با میانگین سنی 22 سال و 64 بزرگسال با میانگین سنی 72 سال را مورد آزمایش قرار دادند. این آزمایش نشان داد که فرایند خطا در یادگیری نقش مناسبی در انتقال داده‌ها به مرکز دائمی کنترل اطلاعات مغز دارد، چرا که به عقیده محققان مغز اطلاعات را بیشتر به صورت مفهومی ذخیره می‌کند.

جزئیات بیشتر این مطالعه در نشریه Experimental Psychology منتشر شده است.

منبع : isna.i

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...