رفتن به مطلب

نوع دوستی در دنیای باکتری‌ها/ اجابت درخواست غذا!


ارسال های توصیه شده

IMG10515621.JPG

 

زیست شناسان در کمال حیرت متوجه شده اند گونه ای از باکتری ها در زمان گرسنگی از یکدیگر درخواست غذا می کنند!

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، زیست شناسان دریافته اند باکتری E.coli در زمان گرسنگی از باکتری های مجاور خود طلب غذا می کند. این کار از طریق فرستادن ریزلوله ای به سوی باکتری های همسایه صورت می گیرد.

 

 

این مطالعات نشان می دهد سایر باکتری های E.coli و حتی گونه های دیگری از باکتری ها به این درخواست واکنش نشان داده و مواد غذایی مورد درخواست را به درون لوله دراز شده تزریق می کنند.

 

 

این کشف جدید درحالی صورت گرفته که تا پیش از این زیست شناسان از این موضوع آگاه بودند که میکروب های مختلف تبادلات جالب غذایی با یکدیگر دارند. در این روش اینگونه تصور می شود که باکتری A مقادیری غذا در محیط آبی اطراف خود ریخته تا باکتری B از آن استفاده کند اما در این میان امکان استفاده باکتری C نیز از این مواد غذایی وجود دارد. درحقیقت زیست شناسان دریافته اند باکتری C می تواند غذای باکتری B را به سرقت ببرد!

 

 

اما در استراتژی حیرت انگیز باکتری E.coli خبری از به سرقت رفتن مواد غذایی نیست.

 

 

از سوی دیگر زیست شناسان آلمانی متوجه شده اند که انتقال مواد غذایی از طریق ریزلوله ها تنها می تواند بخشی از عملکرد این سیستم باشد. آنها معتقدند باکتری ها از این وسیله کاربردی برای زنده ماندن خود نیز استفاده کنند.

 

 

اینکه در دنیای باکتری ها نیز طلب کردن مواد غذایی و دریافت پاسخ و ارایه واکنش از سوی باکتری دیگر وجود داشته باشد دانشمندان زیست شناس را حیرت زده کرده است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...