رفتن به مطلب

خاک دیاتومه


masi eng

ارسال های توصیه شده

از ویکی*پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

خاک دیاتومه (به انگلیسی: Diatomaceous earth) نوعی خاک است که از بقایای فسیلی جلبک*های تک سلولی پوسته*سخت دیاتوم بوجود آمده است. از این خاک در تصفیه، ساخت حشره*کش*ها، جذب مایع، پوشش*های پلاستیک و لاستیک، کاتالیزور، و عایق حرارتی استفاده می*شود.

 

کان*بافت (انگلیسی: Mineralized tissues) بافت زیستی است که از کانی ساخته شده باشد. کانبافت*ها عمدتاً سازندۀ بخش*های ساختاری، استخوان*بندی بیرونی یا پوشش محافظت*کننده در جانوران هستند.

 

 

نامدارترین کانبافت*ها، استخوان، دندان، لاک در لاک*پشت و حلزون ، شاخ ، اسفنج*های دریایی ، رادیولارین*ها و حتی سنگ کلیه هستند. کان بافت طی فرایند کانی*سازی زیستی ساخته می*شود و معمولاً بافت*های سختی هستند

 

کانی*سازی زیستی

استخوان*بندی کلسیتی بلمنیت*ها

 

 

کانی سازی زیستی یا بیومینرالیزاسیون (به انگلیسی: Biomineralization) فرایندی است که در آن موجودات زنده، کانی تولید می*کنند که اغلب در بافت*های سخت آن*ها که به آنها کانبافت گفته می*شود، موجود هستند. تاکنون بیش از ۶۰ کانی گوناگون که از این پدیده تولید می*گردند، شناسایی شده است. کانی*سازی زیستی توسط هر شش فرمانرو در آرایه*شناسی آلفا اتفاق می*افتد. سیلیکات در جلبک*ها و دیاتوم

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ها، کربنات در بی*مهرگان، و کلسیم کربنات و کلیسم فسفات در مهره*داران از نمونه*های آن هستند.

شیمی

آیوپاک

اتحادیه بین*المللی شیمی محض و کاربردی

مخفف IUPAC

شعار Advancing Chemistry Worldwide

تشکیل ۱۹۱۹

نوع سازمان بین*المللی شیمی مؤسسه*های استاندارد

محل زوریخ, سوئیس

منطقه خدمت جهانی

زبان رسمی انگلیسی

President Kazuyuki Tatsumi

وبگاه iupac.org

 

اتحادیه بین*المللی شیمی محض و کاربردی (به انگلیسی: International Union of Pure and Applied Chemistry) که آیوپاک (به انگلیسی: IUPAC) کوتاه*شدهٔ آن است، یک سازمان غیر دولتی است که در سال ۱۲۹۸ (۱۹۱۹ میلادی) به دنبال نشست*های بین*المللی شیمی کاربردی به منظور ارتقای دانش شیمی پایه*گذاری شد. اعضای این اتحادیه را انجمن*های شیمی ملی تشکیل می*دهند.

بسیاری از انتشارات آیوپاک بر روی اینترنت قابل مشاهده*است. دفتر مرکزی این تشکل که عضوی از آکادمی بین المللی علوم یا به عبارت صحیح (International Council for Science) محسوب می*شود، در پارک تحقیقاتی مثلث در آمریکا واقع شده*است.

تاریخچه

 

 

در سال ۱۸۶۰ اولین نیازها به وجود تشکل متمرکزی در حوزهٔ دانش شیمی احساس می*شد که در پی آن دانشمندی آلمانی به نام فردریش آگوست ککوله چنین کمیته*ای را افتتاح کرد که اولین و تنها تشکلی بود که نامگذاری ترکیبات آلی را به طور تخصصی بر عهده گرفت.

 

طی سال*های جنگ جهانی دوم، آیوپاک همکاری نزدیکی با نیروهای متفقین داشت که البته در نتیجهٔ نهایی جنگ تاثیر زیادی نگذاشت. پس از اتمام جنگ نیز به آلمان غربی مجدداً برای عضویت در آیوپاک اجازه داده شد. در طی جنگ نیز این سازمان تلاش*های بی*وقفهٔ خود را روی استانداردسازی نامگذاری عناصر متمرکز کرد.

سال جهانی شیمی

 

لوگوی سال جهانی شیمی

 

آیوپاک و یونسکو سازمان*هایی هستند که به طور متمرکز نشست*ها و اهداف پروژه*های ویژه برای این منظور را اداره می*کنند. در سال ۲۰۱۱ که سال جهانی شیمی نامگذاری شده*بود، بر طبق نظر آیوپاک، بشر شاهد پیشرفت*های چشمگیری در زمینهٔ شیمی بوده است. شعار نشست*های این سال نیز «شیمی، زندگی ما، آیندهٔ ما» بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...