رفتن به مطلب

..:::: آدمپاز تاييد شد ::::..


ارسال های توصیه شده

اخيرا سازمان غذا و داروي آمريکا، ريوسيگوات(Riociguat) با نام تجاري آدمپاز(Adempas) را براي درمان بزرگسالان مبتلا به هايپرتنشن ريوي مورد تاييد قرار داده است. هايپرتنشن ريوي، با فشارخون بالا در شريان‌هاي ريوي تشخيص داده مي‌شود. در نتيجه چنين وضعيتي، بخش راست قلب سخت‌تر و بيشتر از حالت طبيعي کار مي‌کند. اين اشکال مختلف هايپرتنشن ريوي، مزمن، پيشرونده و ناتوان کننده هستند و اغلب به پيوند ريه يا مرگ مي‌انجامند. آدمپاز به گروه داروهاي محرک محلول گوانيلات سيکلاز تعلق دارد که باعث اتساع شريان‌ها، افزايش جريان خون و در نتيجه کاهش فشارخون مي‌شوند. اين دارو با هدف بهبود توانايي انجام حرکات ورزشي در مبتلايان به هايپرتنشن‌ترومبوآمبوليک مزمن ريوي، پس از جراحي يا در بيماراني که نمي‌توانند تحت جراحي قرار گيرند تجويز مي‌شود.

 

 

به علاوه، آدمپاز در مبتلايان به هايپرتنشن شريان ريوي با علت ناشناخته، ارثي يا مرتبط با بيماري‌هاي بافت همبند، براي بهبود توانايي انجام حرکات ورزشي و با هدف به تاخير انداختن وخيم‌تر شدن وضعيت باليني بيماران تجويز مي‌شود. آدمپاز، اولين داروي موردتاييد در اين خانواده دارويي براي درمان فشارخون ريوي است و نيز اولين دارويي است که در مبتلايان به هايپرتنشن‌ترومبوآمبوليک‌مزمن‌ريوي موثر شناخته شده است. اثربخشي و ايمني آدمپاز در درمان هايپرتنشن‌ترومبوآمبوليک‌مزمن‌ريوي، در يک مطالعه باليني با شرکت 261 بيمار که به طور تصادفي دارونما يا آدمپاز را با حداکثر دوز 5/2 ميلي‌گرم 3 بار در روز دريافت کردند، بررسي شد. هرگونه تغييري در فاصله‌اي که يک بيمار مي‌تواند در عرض 6 دقيقه راه برود اندازه‌گيري شد.

 

 

پس از گذشت 16 هفته از درمان، متوسط پيشرفت در مسافت پيموده‌شده در عرض 6 دقيقه در شرکت‌کنندگان تحت‌درمان با آدمپاز، 46 متر بيشتر از افراد تحت درمان با دارونما بود. تجويز آدمپاز در زنان باردار ممنوع است. شايع‌ترين عوارض گزارش‌شده در بيماران تحت درمان با آدمپاز در اين مطالعات عبارت بودند از سردرد، گيجي، سوءهاضمه، ورم (ادم محيطي)، تهوع، اسهال و استفراغ.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
: سپید ۳۷۳

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...