رفتن به مطلب

..:::: پودر استنشاقي انسولين ::::..


ارسال های توصیه شده

سازمان غذا و داروي آمريکا، در روزهاي گذشته پودر استنشاقي انسولين انساني با نام تجاري آفرزا (Afrezza) را که يک انسولين استنشاقي سريع الاثر براي بهبود کنترل قندخون در مبتلايان به ديابت قندي است، مورد تاييد قرار داده است. آفرزا، قبل از هر وعده غذايي يا 20 دقيقه قبل از شروع هر وعده، مصرف مي‌شود. نزديک به 26 ميليون‌نفر(19 ميليون‌نفر موارد تشخيص داده‌شده و 7 ميليون‌نفر موارد تشخيص داده نشده) از مردم امريکا، يعني چيزي نزديک به 9 درصد از جمعيت عمومي، به ديابت مبتلا هستند. در درازمدت، بالابودن قندخون باعث افزايش خطر ابتلا به مشکلات جدي مانند بيماري‌هاي قلبي، کوري و آسيب عصبي و کليوي، مي‌شود.

 

 

به گفته دکتر «ژان مارک گوئتير»، سرپرست بخش داروهاي متابوليسم و اندوکرينولوژي مرکز ارزيابي و تحقيقات دارويي FDA، تاييد آفرزا گزينه‌اي تازه براي رساندن انسولين زمان صرف غذا، براي کنترل بهتر بيماري ديابت در اختيار بيماران، قرار مي‌دهد. اثربخشي و ايمني آفرزا، روي مجموع 3017 شرکت‌کننده، 1026 نفر مبتلا به ديابت نوع1 و 1991 نفر مبتلا به ديابت نوع2، مورد بررسي قرار گرفت. اثربخشي آفرزا در زمان مصرف وعده غذايي در بزرگسالان مبتلا به ديابت نوع1، با انسولين آسپارت هنگام مصرف وعده غذايي(انسولين سريع الاثر) هر 2 در ترکيب با انسولين پايه (انسولين طولاني‌اثر) در يک مطالعه 24 هفته‌اي، مقايسه شد. در هفته 24، درمان با انسولين پايه و آفرزا در زمان مصرف وعده غذايي، کاهش قابل‌قبولي در هموگلوبين A1c(هموگلوبين گليکوزيله‌شده)، ايجاد کرد و ارجح نبودن درمان استاندارد نسبت به آن، به اثبات رسيد. به علاوه، کاهش هموگلوبين A1c در مصرف‌کنندگان آفرزا، مطلوب‌تر از انسولين آسپارت، بود.

 

 

آفرزا در مبتلايان به ديابت نوع2 در ترکيب با داروهاي آنتي‌ديابت خوراکي، مورد مطالعه قرار گرفته بود اين را نمي‌توان جايگزين انسولين طولاني‌اثر کرد و بايد در مبتلايان به ديابت نوع1، در ترکيب با انسولين طولاني‌اثر تجويز شود. همچنين، اين دارو براي درمان کتواسيدوز ديابتي يا در بيماران سيگاري، توصيه نمي‌شود. در برگه اطلاعات دارويي آفرزا، خطر برونکواسپاسم در مبتلايان به آسم و ساير بيماري‌هاي مزمن انسدادي ريه هشدار داده‌شده است، بنابراين نبايد در مبتلايان به اين گروه از بيماري‌ها تجويز شود.

 

منبع: سپید ۴۰۸

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...