رفتن به مطلب

..:::: تایید راگویتک برای درمان رینیت آلرژیک ناشی از تب یونجه ::::..


ارسال های توصیه شده

سازمان غذا و داروي آمريکا اخيرا راگويتک(Ragwitek) را به عنوان اولين ماده آلرژي‌زاي مورد استفاده به صورت زيرزباني، براي درمان رينيت آلرژيک ناشي از ابروسيا (تب يونجه) همراه يا بدون التهاب ملتحمه در بزرگسالان 18 تا 56 سال مورد تاييد قرار داده است.

 

راگويتک، حاوي عصاره به‌دست‌آمده از گرده ابروسياي کوتاه‌قد (آمبروزيا آرتميسيفوليا) است. راگويتک به شکل قرصي است که روزانه زير زبان گذاشته مي‌شود. درمان با راگويتک، 12 هفته قبل از شروع فصل گرده‌افشاني ابروسيا آغاز مي‌شود. اولين دوز دارو در مرکز درماني مصرف شود و بيمار حداقل 30 دقيقه تحت نظر قرار مي‌گيرد. بيمار مي‌تواند دوزهاي بعدي را در خانه مصرف کند.

 

مبتلايان به رينيت آلرژيک با يا بدون کونژکتيويت ممکن است آبريزش بيني، عطسه مکرر، خارش بيني، احتقان بيني و اشک‌ريزش و خارش چشم را تجربه کنند. گرده ابروسيا يکي از شايع‌ترين آلرژن‌هاي فصلي است که اواخر تابستان و اوايل پاييز مشکل‌آفرين مي‌شود. اثربخشي و ايمني راگويتک در مطالعات انجام‌شده روي 1700 بيمار بزرگسال بررسي شده است.

 

شايع‌ترين عوارض ناخواسته گزارش‌شده در بيماران تحت درمان با راگويتک عبارت بودند از خارش دهان، گوش و گلو. به 760 نفر از اين بيماران به طور کاملا تصادفي راگويتک يا دارونما داده شد. در طول يک فصل گرده‌افشاني، بيماران تحت درمان با راگويتک در مقايسه با دريافت‌کنندگان دارونما، با کاهش 26 درصدي در علايم آلرژيک مواجه شدند.

 

منبع: سپید

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...