رفتن به مطلب

طلایی و سفید یا سیاه و کبود


Lean

ارسال های توصیه شده

nikd88g0gl505l0u9tdt.jpg

 

 

طبق آمار یک‌ششم زنان جهان قربانی خشونت هستند. طبق گزارش سازمان جهانی کار؛ با سرعت اندک و عدم تلاش برای برابری دستمزد و حقوق، حداقل تا هفتادسال دیگر زنان هیچ کشوری در جهان نمی‌توانند امیدوار به برابری حقوق باشند. آن هم در شرایطی که بنا به همان گزارش ۵۰ درصد شاغلین در جهان زن هستند.

به این موارد می‌توان حق تحصیل، حق برخورداری از موقعیت اجتماعی برابر در شرایط برابر، حق برخورداری از محیط کار و زندگی امن را اضافه کرد؛ و هزاران حق دیگر که با به حاشیه راندن زنان از آنان سلب شده است.

 

دیل اسپندر Dale Spender، فمینیست و فعال حوزه زنان می‌گوید:

“فمینیسم هرگز جنگی به‌راه نینداخته است، هرگز مخالفی را نکشته است. فمینیسم کمپ‌های کار اجباری تاسیس نکرده، هیچ دشمنی را گرسنگی نداده، هرگز خشونت نکرده است. مبارزه‌ی فمینیسم برای حق تحصیل بوده، حق رای زنان، برای شرایط بهتر و برابر کار. فمینیسم برای خیابان‌های امنی که زنان مورد خشونت قرار نگیرند، مبارزه کرده است؛ برای حق حمایت دولت از بچه‌ها و تاسیس مهدکودک‌های دولتی، برای خدمات اجتماعی مبارزه کرده است. فمینیسم برای تاسیس مراکز دفاع از قربانیان تجاوز، خانه‌های امن زنان و اصلاحات در قوانین مبارزه می‌کند. اگر کسی بگوید «اوه! نه! من فمینیست نیستم.» من می‌پرسم:«برای چی نیستی؟ مشکلت چیست؟»”

فردا هشتم مارس و روز جهانی زن است. اما قرار است در این روز چه اتفاقی بی‌افتد؟ آیا مثل هر سال به تبریکی ساده به زنان می‌گذرد؟

تا برابری و رسیدن به حقوق برابر انسانی راه زیادی باقی‌ست، شاید اولین قدم ما این باشد که به برابری بیاندیشیم...

 

*تصویر متعلق به یک گروه مبارزه با خشونت علیه زنان در افریقای جنوبی است. در تصویر نوشته شده «چرا دیدن سیاه و آبی (لکه‌های کبود) دشوار است؟ جادوی آن این است که شما باور کنید این انتخاب خودش بوده. از هر شش زن، یکی قربانی خشونت است. خشونت علیه زنان را متوقف کنید»

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

توضیح و تفسیر گزارش سازمان جهانی کار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
فردا هشتم مارس و روز جهانی زن است. اما قرار است در این روز چه اتفاقی بی‌افتد؟ آیا مثل هر سال به تبریکی ساده به زنان می‌گذر

د؟

واقعا که؟؟؟

در قرن 22 هنوز یه مسئله ساده برابری هنوز حل نشده باقیست در حالی که همه دنیا به سیارات دیگه میاندیشند

:w000:

 

لینک به دیدگاه

واقعا که؟؟؟

در قرن 22 هنوز یه مسئله ساده برابری هنوز حل نشده باقیست در حالی که همه دنیا به سیارات دیگه میاندیشند

:w000:

 

 

حلش میکنن حتی شده به زور چوب و چماق وچاقو و اسید:w16:

لینک به دیدگاه

سازمان عفو بین‌الملل به افزایش شمار زنانی که در سراسر جهان مورد خشونت و اذیت و آزار قرار می‌گیرند اعتراض کرد. به گفته این سازمان حقوق بشری، در برخی مناطق بحرانی زنان "غنیمت جنگی" به‌شمار می‌روند.

 

[TABLE=align: center]

[TR]

[TD] n00071538-b.jpg

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

سلمین کالیسکان، رئیس بخش آلمان سازمان عفو بین‌الملل در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی "شوبیشه" اظهار داشت که در سال ۲۰۱۴ در سراسر جهان شمار زنانی که مورد خشونت یا اذیت و آزار مردان قرار گرفته‌اند افزایش چشم‌گیری داشته است. در این گزارش که روز شنبه منتشر شد آماری قید نشده اما آمده است که علت این روند، افزایش شمار درگیری‌های مسلحانه در مناطق گوناگون جهان بوده است. کالیسکان افزود: بیش از همه وضعیت زنان در افغانستان نگران‌کننده است زیرا طالبان حمله‌های خود را به غیرنظامیان، به‌ویژه زنان و دختران شدت بخشیده‌اند.

 

رئیس بخش آلمان عفو بین‌الملل تاکید کرده است: «تا زمانی که خشونت علیه زنان بدون پیامدهای حقوقی باشد، این وضعیت تغییر نخواهد کرد.» کالیسکان از دیوان بین‌المللی لاهه خواسته است، در مناطق جنگی جنایاتی نظیر تجاوز جنسی به زنان و خشونت مبتنی بر جنسیت را به عنوان "جنایات جنگی" به‌رسمیت بشناسد. عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود که اواخر فوریه (اوایل اسفند) منتشر شد، نوشت، ۲۰۱۴ "سالی سیاه" برای ساکنان مناطق جنگ‌زده و برای مدافعان حقوق بشر بود.

وضعیت زنان ایزدی

سازمان عفو بین‌الملل در پایان سال جاری میلادی در گزارش تکان‌دهنده‌ای در باره زنان اقلیت ایزدی عراق که به اسارت تروریست‌های گروه داعش درآمده بودند نوشت، این زنان باید به ‌اجبار به عقد اعضای این گروه درآیند. به همین دلیل شماری از زنان اسیر برای فرار از این وضعیت به خودکشی دست می‌زنند. در این گزارش آمده بود که داعش موسوم به "دولت اسلامی" این زنان را اسیر جنگی می‌داند و با تغییر دین آنان، حتی شماری از آنها را نیز فروخته است. گزارش عفو بین‌الملل بر پایه گفته‌های ۴۰ نفر تهیه شده که موفق شده بودند از دست تروریست‌های داعش بگریزند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...