رفتن به مطلب
pesare shad

آیا جان ایرانی انقدر کم ارزشه؟

پست های پیشنهاد شده

اجباری شدن «ایربک» و «ترمز abs» در پیچ‌ و خم شورای عالی استاندارد گروه خودرو- «ایربک» و ترمز abs دو سیستم ایمنی در خودروهای تولیدی دنیا هستند که از دهه‌های گذشته مشمول استاندارد اجباری خودروسازان بوده است.

 

 

 

حال آنکه این دو سیستم ایمنی طی چند سال اخیر در حوزه‌های سفارشی و مونتاژی ایران به کار گرفته شده و خودروسازهای کشورمان اجباری در به کارگیری این دو سیستم ایمنی در خودروهای تولیدی خود ندارند.

با توجه به آمار تصادفات جاده‌ای کشورمان که سالانه بیش از 30هزار نفر را به کام مرگ می‌کشد، تولید خودروهای مجهز به سیستم ایمنی در کشور امری الزامی به نظر می‌رسد. حال آنکه خودروسازها نصب دو سیستم مذکور را منجر به افزایش هزینه خودرو و در نهایت خلاف شعار مدیران و مسوولان صنعت خودرو مبنی‌بر عدم ‌افزایش قیمت خودرو خوانده و از نصب سیستم‌های مذکور سرباز می‌زنند.

هم‌اکنون در کشور خودروهایی مجهز به سیستم ایمنی پیشرفته هستند که از قیمت بالایی برخوردار بوده و اغلب آنها نیز مونتاژی هستند.

اما مدل e1 و e2 خودروی تندر 90 که مجهز به کیسه هوا و ترمز abs است و قیمت آن نیز همچون اکثر خودروهای تولیدی درحدود 9 تا 10میلیون تومان است، شاید زمینه‌ساز راهی باشد که دیگر خودروهای تولیدی کشور نیز به چنین سیستم‌هایی مجهز شوند. به قول یکی از کارشناسان صنعت خودرو یکی از دلایل استقبال مردم از خودروی تندر 90 تجهیز این خودرو به سیستم‌های ایمنی است که دیگر خودروهای تولیدی کشور فاقد آن هستند.

حال جای سوال است که چگونه دو خودروساز بزرگ کشور نصب سیستم‌های ایمنی در خودروی تندر 90 را توجیه می‌کنند اما نصب آن در دیگر خودروها حتی پژو 405 و یا سمند را موجب افزایش قیمت خودروهای مذکور می‌خوانند. جای تعجب است که موسسه استاندارد نیز طی چند سال گذشته به رغم وضع قوانین اجباری برای خودروسازها در جهت ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی نصب سیستم ایمنی را اجباری نکرده است.

این درحالی است که روز گذشته معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت این موسسه در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرده است که اجباری شدن استاندارد ایربک و ترمز abs طی سال‌جاری توسط شورای عالی استاندارد مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تایید این شورا به عنوان استاندارد اجباری پذیرفته خواهد شد. شاید در دستور کار قرار گرفتن این امر در شورای عالی استاندارد آن هم تا پایان سال‌جاری مسوولان استاندارد، ایربک و ترمز abs را اجباری کنند تا شاید از آمار تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

دنیای اقتصاد

۱۳۸۶/۰۲/۲۸

 

این خبری بود که در سه سال پیش منتشر شد و هنوز هم هیچ.

فکر می کنید جون انسانها و مخصوصا" ایرانیا انقدر کم ارزشه که برای حفظ اون فقط به شعارهایی پوچ بسنده میشه و تجهیزات مناسب بر روی خودروهای ایرانی نصب نمیشه؟

به نظر شما چرا این قانون که در 1998 در اروپا تصویب شده و اجباری برای شرکتهای خودرو سازی ، نباید تا حالا در ایران اجرایی بشه؟

حتما" باید 20 سال بعد این قضیه در ایران محقق بشه تا ثابت کنیم که یک کشورعقب افتاده هستیم ، اونم با اینهمه ادعا از طرف سردمداران نظام که ما اینچنین و اونچنینیم و ما از کشورهای بزرگ خودرو ساز مثل تویوتا 5 سال عقبیم و از این حرفا؟

تا کی؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

سلام

بدون شک همین طوره که فرمودید

 

واقعا جان هم وطن برای بعضی افراد به خصوص خودرو ساز ها واقعا بی ارزشه

وجدانا سایپا با فروش پراید چند نفر رو به کشتن داد ؟ خودرویی که به هیچ دردی نمیخوره باید به قیمت خون پدرشون به ما بفروشن

هیچ میدونستید که قیمت خودرو در ایران 4 تا 5 برابر قیمت واقعیه ؟

 

و در آخر بگم : افرادی که از خودرو ساز های داخلی حمایت میکنند بر این باور که پیشرفت صنعت رو درپی خواهد داشت به ایران و ایرانی خیانت میکنند

چرا ما نباید خودرو وارد کنیم تا بازار رقابت بین داخل و خارج داغ بشه / اون وقته که صنعت ما پیش رفت میکنه ، نه زمان که خودرو ساز این اطمینان رو داره که حتما محصول به درد نخورش فروش میره پس برای بهبود محصول تلاشی انجام نمیشه

 

حالا این وسایل ایمنی که قرار بود نسب بشن هم همین حکم رو دارن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

فقط ایر بگ و ترمز abs داشتن ملاک نیست ، اینکه چه نوع سیستمی برا abs ماشین باشه مهمتره.

abs ال 90 وقتی عمل میکنه که اصلا نیازی بهش نیست. تازه موقع عمل کردنش سرعت ماشین بیشتر هم میشه :banel_smiley_4:

 

دوست من ماه پیش تصادف کرد، اونقد شدید که بعدش چپ کرد و ماشینش له شد.

خدارو شکر که هر دو ایربگ ماشینش سالم و عمل نکرده مونده خرج اضافی رو دستش نذاشته :persiana__hahaha:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

سلام

 

بدون شک همین طوره که فرمودید

 

واقعا جان هم وطن برای بعضی افراد به خصوص خودرو ساز ها واقعا بی ارزشه

وجدانا سایپا با فروش پراید چند نفر رو به کشتن داد ؟ خودرویی که به هیچ دردی نمیخوره باید به قیمت خون پدرشون به ما بفروشن

هیچ میدونستید که قیمت خودرو در ایران 4 تا 5 برابر قیمت واقعیه ؟

 

و در آخر بگم : افرادی که از خودرو ساز های داخلی حمایت میکنند بر این باور که پیشرفت صنعت رو درپی خواهد داشت به ایران و ایرانی خیانت میکنند

چرا ما نباید خودرو وارد کنیم تا بازار رقابت بین داخل و خارج داغ بشه / اون وقته که صنعت ما پیش رفت میکنه ، نه زمانی که خودرو ساز این اطمینان رو داره که حتما محصول به درد نخورش فروش میره پس برای بهبود محصول تلاشی انجام نمیشه

 

حالا این وسایل ایمنی که قرار بود نسب بشن هم همین حکم رو دارن

موافقم:a030:

و متاسفم برای ایرانی:ws44:

 

فقط ایر بگ و ترمز abs داشتن ملاک نیست ، اینکه چه نوع سیستمی برا abs ماشین باشه مهمتره.

abs ال 90 وقتی عمل میکنه که اصلا نیازی بهش نیست. تازه موقع عمل کردنش سرعت ماشین بیشتر هم میشه :banel_smiley_4:

 

دوست من ماه پیش تصادف کرد، اونقد شدید که بعدش چپ کرد و ماشینش له شد.

خدارو شکر که هر دو ایربگ ماشینش سالم و عمل نکرده مونده خرج اضافی رو دستش نذاشته :persiana__hahaha:

واقعا" هم همینطوره:ws28:

تحریر خط دوم و لحنش خیلی باحال بود:ws28::ws28::ws28:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

چرا ما نباید خودرو وارد کنیم تا بازار رقابت بین داخل و خارج داغ بشه / اون وقته که صنعت ما پیش رفت میکنه ، نه زمان که خودرو ساز این اطمینان رو داره که حتما محصول به درد نخورش فروش میره پس برای بهبود محصول تلاشی انجام نمیشه

 

 

چون دست بعضیا از بعضی در آمدهای کلان کوتاه میشه :banel_smiley_4:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

کسی که ولایت وفقیه رو قبول داشته باشه, جونش در امان هستش!

و از بیمه ی امام زمان برخوردار هستش!

ولی کسی که ولایت فقیه رو قبول نداشته باشه,همون بهتر که بمیره!

اصلا به درک!

شوما هم میخواین جونتون درامان باشه و مرگ و میر کاهش پیدا کنه, به ولایت فقیه توسل بجویید!:banel_smiley_4:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
کسی که ولایت وفقیه رو قبول داشته باشه, جونش در امان هستش!

و از بیمه ی امام زمان برخوردار هستش!

ولی کسی که ولایت فقیه رو قبول نداشته باشه,همون بهتر که بمیره!

اصلا به درک!

شوما هم میخواین جونتون درامان باشه و مرگ و میر کاهش پیدا کنه, به ولایت فقیه توسل بجویید!:banel_smiley_4:

:ws28: :ws28: :ws28: :ws28: :ws28: :ws28:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

سلام

 

قطعا بی ارزشه

بنده مقیم کشور روسیه هستم.برخلاف تصوری که در ایران از روسیه وجود داره به عرض می رسونم، این کشور بطور کلی عقاید کمونیستی خود رو کنار گزارده و با توجه یه اینکه مسکو جزو قاره اروپا محسوب میشه بطور کامل ار قوانین یکسان پیروی میکنه

از لحاظ خودرو شرکتهای زیل،کاماز،اوآز،گاز و لادا پس از تحول اساسی ،خودروهای بسیار مطلوبی رو وارد بازار کرده اند.در عین حال ریاست جمهوری گفته بود قرار نیست همه چیزو خودمون بسازیم.مهندسین روسیه باید انرژی خودشونو صرف کارهای مهمتر و با ارزشتر از خودروسازی کنند.بخاطر رفاه و ایمنی مردم تمامی خودرو ها رو وارد کردند و بسیاری شرکتها از آوودی تا فورد ،در روسیه کارخانه دارند.

در حال حاضر هم جز خودروهای چینی که کیفیت مطلوبی ندارند تمامی برندها در خیابانها قابل مشاهده اند.قیمت هم بسیار ارزان و برابر مصوبه کارخانه مادر است.

البته میل مردم بداشتن سگ بیشتر از خودرو است .!ترجیح میدن از مترو،تراموا، اتوبوس و ترولیبوس استفتده کنند.

بهمین دلیل بیشتر خودروسازهای بزرگ این کشور هر روز سال در حال تخفیف هستند!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

با تشکر از موسس تاپیک .

 

بله .

 

در کارخانه ای که سال پیش کار میکردم روزی با رئیس کارخانه جلسه ای داشتم . ایشان در مورد خودرو پراید گفتند :

 

همیشه توی تصادفهای این کشور یه پای تصادف ماشین پرایده یا اینکه پراید حداقل نیم ساعت قبل از اونجا رد شده

 

بله . کشورهای اروپایی و پیشرفته جزو سازمانی هستند که کشور ما بنا بر تحریمهای جهانی از عضویت در ان منع شده .

 

درست حدس زدید سازمان wto سازمانی که بر اساس اون واردات به تمام عضو این سازمان بدون تعرفه هست و کشور وارد کننده فقط میتونه روی 3 قلم کالا حداکثر 4 درصد تعرفه بزاره .

این باعث رقابتی شدن بازار میشه و باعث میشه تلید کنندگان داخلی اون کشور برای از دست ندادن بازار و ورشکست نشدن کیفیت خوب و قیمت کم عرضه کنند .

 

ولی از اونجا که تعرفه ی واردات خودرو در کشور ما نزدیک به 100 درصده اونم با هزار مکافات پس سایپا و ایرانخودرو با خیال راحت بر بازار حکومت میکنند و بجای مشتری محوری شعار کارخانه محوری رو در پیش گرفته اند .

 

این هیچ راهی نداره جز تحمل .

 

یادمه سال پیش سردار رویانیان روزی در اخبار 20.30 با چهره ی بر افروخته گفت اگر تا مدت 2 ماه خودرو سازها کیفیت خودروها رو ارتقا ندهند نام خودروهای غیر استاندارد رو اعلام میکنه .

یه دفعه ...

 

چند روز پیش خبر خودرو مرگبار " هووو " رو در اخبار دیدیم ولی عکس العمل ریاست انرانخودرو دیزل چه بود ؟

 

...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

 

ولی از اونجا که تعرفه ی واردات خودرو در کشور ما نزدیک به 100 درصده اونم با هزار مکافات پس سایپا و ایرانخودرو با خیال راحت بر بازار حکومت میکنند و بجای مشتری محوری شعار کارخانه محوری رو در پیش گرفته اند .

 

این هیچ راهی نداره جز تحمل .

 

...

 

علاوه بر اون دستهایی تو کاره که جلوی واردات ماشینهای ارزان قیمت رو به کشور میگیره با ماشینهایی مثل پراید و پی کی بتونن به حیاتشون تو ایران ادامه بدن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از ۷۵ اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • جدید...